Στο "σφυρί" ένα σπάνιο υβριδικό Volkswagen XL1


Λίγοι το θυμούνται, ακόμα λιγότεροι το αγόρασαν (κατασκευάστηκαν μόλις 250) και τώρα ένα από αυτά βγαίνει σε δημοπρασία για τρελά λεφτά.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/1/2019

Η ενασχόληση της VW με τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα δεν είναι καινούργια. Και μάλιστα ήταν αρκετά πιο ενδιαφέρουσα και φουτουριστική αν κρίνουμε από το XL1 το οποίο βρισκόταν στην παραγωγή έως και 5 χρόνια από σήμερα.

Το XL1 κατασκευάστηκε σε ελάχιστες μονάδες (μόλις 250), ήταν πανάκριβο, ήταν άκρως εντυπωσιακό (κανένα από τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα δεν το φτάνουν) και ήταν υβριδικό με κινητήρα diesel.

O εν λόγω κινητήρας ήταν 0,8 λίτρων και έβγαζε 48 άλογα ενώ άλλα 27 άλογα προσέθετε το ηλεκτρικό μοτέρ, φθάνοντας σε συνολική ισχύ τους 75 ίππους. 

Η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 0,9 l/100 km ενώ με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη μπορούσε να κάνει γύρω στα 50 χιλιόμετρα μόνο με  ηλεκτρική ενέργεια.

Ένα από αυτά τα ιδιαίτερα αυτοκίνητα, τα οποία υπήρξαν ένα από τα μεγάλα όνειρα του Piech πριν φύγει από την εταιρία, θα πωληθεί στις 12 Ιανουαρίου στο Birmingham της Βρετανίας.

Το αυτοκίνητο είναι πρώτο χέρι και έχει κάνει μόλις 502 χιλιόμετρα, όντας σε τέλεια κατάσταση. Η τιμή που αναμένεται να πιάσει θα ξεπεράσει σίγουρα τα 100.000 ευρώ, νούμερο που μπορεί να ακούγεται εξωφρενικό για τα μέτρα των νέων μοντέλων, αλλά στην ουσία πρόκειται για ένα future classic που όποιος το αγοράσει κάνει μια επένδυση που θα του αποδώσει σε κάποια χρόνια.

Ακόμα πάντως και αν αποφασίσει να το κυκλοφορήσει θα βρίσκεται μέσα σε ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του σχεδιαστικά, που κάνει όλα τα ηλεκτρικά που παρουσιάζουν σήμερα οι εταιρίες να μοιάζουν εντελώς παρωχημένα μπροστά του.