Στον ήλιο στρέφεται η Toyota για το νέο Prius


ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ "ΠΡΑΣΙΝΟ" ΤΟ PRIUS Η TOYOTA ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΗΛΙΑΚΑ ΠΑΝΕΛ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΠΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/7/2019

Η ιδέα δεν είναι προφανώς καινούργια, όμως η Τoyota αποφάσισε να πάρει λίγο πιο "ζεστά" το θέμα της ηλιακής ενέργειας και της εκμετάλλευσής της σε ένα αυτοκίνητο. Στόχος σ' αυτό το δοκιμαστικό πρόγραμμα που ξεκινά αυτό το μήνα στην Ιαπωνία είναι να μπορεί να κάνει το Prius PHV γύρω στα 56 χιλιόμετρα με την ενέργεια του ήλιου.

Η Toyota τρέχει αυτό το πρόγραμμα από τον Φεβρουάριο σε συνεργασία με την εταιρία κατασκευής ηλιακών πάνελ Sharp Corp. κάτω από την ομπρέλα της κυβέρνησης της Ιαπωνίας και μιας οργάνωσης με την ονομασία New Energy And Idustrial Technology Development Organization. 

Η Toyota ήδη προσφέρει κάποια έκδοση του Prius με ηλιακά πάνελ, αλλά μόνο στην Ιαωπνία. Όμως η νέα εκδοχή του είναι σαφώς πιο εξελιγμένη  και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις στην μείωση των εκπομπών ρύπων

Σε αντίθεση με το υπάρχον σύστημα που φορτίζει την μπαταρία μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, η νέα εκδοχή φορτίζει και όταν κινείται. Το υπάρχον Prius PHV συλλέγει περίπου 180 W όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, αρκετά για να κάνει λίγο πάνω από 6 χιλιόμετρα μόνο με την μπαταρία. Το νέο σύστημα συλλέγει 860 W, πέντε φορές περισσότερο δηλαδή, κάτι που του επιτρέπει να κινηθεί για πάνω από 40 χιλιόμετρα με την μπαταρία ή για 55 χιλιόμετρα αν συνεχίσει να φορτίζει καθόλη την διάρκεια που κινείται.

Η διαφορά βέβαια οφείλεται και στη νέα γενιά των ηλιακών πάνελ που είναι πιο αποδοτικά, αλλά και στο γεγονός ότι χρησιμοποιούνται πολλά περισσότερα από αυτά. Το εμπρός καπό, η οροφή, αλλά και το πίσω παράθυρο έχουν ενσωματωμένα τέτοια πάνελ, τα οποία είναι μόλις 0,03mm σε πάχος. Καθώς είναι τόσο λεπτά μπορούν να καλύψουν και αρκετές ακόμα επιφάνειες του Prius όπου υπάρχουν καμπύλες.

Το νέο αυτό πρόγραμμα της Toyota θα ξεκαθαρίσει πόση ενέργεια τελικά μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο από τον ήλιο με τα σημερινά δεδομένα της τεχνολογίας. Και αν αξίζει να επενδύσει ακόμα περισσότερα χρήματα για μεγαλύτερη εκμετάλλευση του ήλιου στα αυτοκίνητα των επόμενων δεκαετιών.