Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "βραχυκυκλώνουν" στην παραγωγή μπαταριών


ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΝΑ ΣΠΕΥΔΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΣΕΙΡΑ ΝΕΩΝ EV ΜΟΝΤΕΛΩΝ  ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ, ΛΟΓΑΡΙΑΖΕΙ ΟΜΩΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΗΤΗΣΗ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/2/2020

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, τουλάχιστον στις ανακοινώσεις νέων μοντέλων, όμως η πραγματικότητα έχει ένα σημαντικό βαρίδι: την παραγωγή μπαταριών, η οποια δεν είναι επαρκής για όλα αυτά τα νέα μοντέλα. 

Η Tesla παρουσιάζει συχνά ελλείψεις στην τροφοδοσία της, η Mercedes έχει καθυστερήσει το EQC, η Jaguar σταμάτησε για λίγο την I-Pace για λόγους διαθεσιμότητας μπαταριών ενώ και το E-Tron της Audi σταμάτησε προσωρινά λόγω συσσώρευσης προβλημάτων στην παροχή των προμηθευτών. 

Η παραγωγή των μπαταριών αποδεικνύεται συχνά τον τελευταίο καιρό ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τις εταιρίες κατασκευής EV οχημάτων, κάτι που επιδρά και στις πωλήσεις τους οι οποίες είναι αρκετά χαμηλότερες από αυτές που θα μπορούσαν λόγω μικρής διαθεσιμότητας. 

Η Κίνα εξακολουθεί να είναι επικεφαλής στην παραγωγή μπαταριών, όμως όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg η ΕΕ κινείται γρήγορα στο να χτίσει εγκαταστάσεις για να έχει την δική της παραγωγή. Υπάρχουν πάνω από έξι εργοστάσια κατασκευής μπαταριών μόνο στην Γερμανία, ενώ όλες οι κυβερνήσεις ξοδεύουν δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να βοηθήσουν τις επενδύσεις που αφορούν την δημιουργία εργοστασίων για μπαταρίες.

Ο Γερμανός Υφυπουργός Οικονομίας Τόμας Μπάρεϊς φοβάται ότι η χώρα θα "χάσει τις εξελίξεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", αν συνεχίσουν να αφήνουν την Κίνα να κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Ωστόσο, η Ευρώπη έχει αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανόνες και υπάρχει έντονη αντίθεση στην εγκατάσταση χημικών εργοστασίων και ορυχείων, κάτι που και στά εξαιρετικά δύσκολη την κατασκευή τέτοιων εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό έδαφος. Οι χαλαρότεροι κανονισμοί σε άλλες χώρες της Ασίας και της Αφρικής επιτρέπουν την διακίνηση αυτών των υλικών οπότε κάνουν και πιο συμφέρουσα την παραγωγή των μπαταριών εκεί".

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά στο εγγύς μέλλον, υπό την πίεση εν μέρει των αυστηρότερων κανονισμών για τους ρύπους. Η ζήτηση θα οδηγήσει σε αυξημένη παραγωγή μπαταριών, αλλά μάλλον μέχρι να γίνει αυτό, θα έχει υπάρξει σημαντική επιβράδυνση μέσα στα επόμενα δυο-τρία χρόνια.