Τα SUV «σάρωσαν» την ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο 6μηνο του 2023 - Δείτε ποιο μοντέλο τα «οδηγεί»


Η Ευρώπη... ζει την «τρέλα» των SUV. Για πρώτη φορά, το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων ξεπερνά το 50% στο πρώτο μισό του έτους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/9/2023

Συνεχίζοντας ακάθεκτα την ανοδική τους πορεία, τα SUV και τα crossover βρίσκονται στο απόγειό τους στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης, στη συγκεκριμένη κατηγορία  «ανήκει» πάνω από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο, καταγράφοντας επιδόσεις ρεκόρ στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Οι αντίστοιχες πωλήσεις για το H1 του 2022 ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα, της τάξης του 48%, ενώ τώρα αυτό το ποσοστό έχει ανέβει κατά 3%, στο 51%. Σύμφωνα με στοιχεία που έφερε στο φως η εταιρεία συλλογής και διαχείρισης στατιστικών, Dataforce, οι πωλήσεις SUV αυξήθηκαν κατά 23% σε σχέση με το 2022, αγγίζοντας τις 3,37 εκατ. μονάδες.

Στην κορυφή της Ευρώπης για το πρώτο εξάμηνο, όσον αφορά στην κατηγορία των SUV, τερμάτισε το Tesla Model Y, με 138.152 μονάδες, δηλαδή 207% περισσότερες σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Το όριο των 100.000 μονάδων ξεπέρασε και το Volkswagen T-Roc, με 104.465 , παρουσιάζοντας αύξηση 32%.

Λίγο πιο πίσω τερμάτισε το Toyota Yaris Cross, το οποίο όμως δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις, μένοντας στις 96.849. Παρ' όλ' αυτά, η συγκεκριμένη επίδοση ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική για τους Ιάπωνες, αφού είδαν αύξηση 49% στις πωλήσεις του μοντέλου σε σχέση με το H1 του 2022.

Την κορυφαία δεκάδα ολοκλήρωσαν τα VW Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur και Ford Puma. Τα μικρότερα SUV ήταν και τα πιο δημοφιλή στην ευρωπαϊκή αγορά, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στις 1.133.822 μονάδες, ενώ αντίστοιχα, τα compact SUV ακολούθησαν με 999.568 πωλήσεις κι η μικρή κατηγορία άγγιξε τις 913.571 μονάδες.

Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις έρευνες που προβλέπουν την πτώση της κατηγορίας των SUV. Φαίνεται ότι η «τρέλα» των SUV βρίσκεται στο απόγειό της και δεν υπάρχουν σημάδια που μαρτυρούν ότι αυτή η άνοδος πρόκειται να σταματήσει σύντομα.