Ταξιδεύοντας στον χρόνο μέσα από τις δέκα γενιές του Honda Civic


ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΔΕΚΑ ΓΕΝΙΕΣ ΤΟΥ HONDA CIVIC ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΩΝ ΤΗΣ BUDGETDIRECT

  • 4/10/2018

Το Civic δεν αποτελεί μόνο μία από τις πλέον επιτυχημένες προτάσεις της Honda αλλά και η μακροβιότερη στην γκάμα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, γεγονός που έρχεται να μας το υπενθυμίσουν οι εντυπωσιακές απεικονίσεις των δέκα διαφορετικών γενιών του από πολύ όμορφα σκίτσα της BudgetDirect

1972-1979

Το Honda Civic ξεκίνησε την πορεία του στις 11 Ιουλίου του 1972 επενδύοντας τις ελπίδες του σε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.169 κ.εκ. Έναν χρόνο αργότερα, το ξέσπασμα της πετρελαϊκής κρίσης θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις του, καθώς ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού θα στραφεί σε αποδοτικότερες προτάσεις.

1979-1983

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου οδηγεί και στην αύξηση του κυβισμού των διαθέσιμων κινητήρων. Η δεύτερη γενιά του Civic ξεκινά πλέον από τα 1.335 κ.εκ., προσφέροντας ως εναλλακτική επιλογή έναν επίσης τετρακύλινδρο κινητήρα 1.488 κ.εκ. Για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς προσφέρονται μηχανικά κιβώτια τεσσάρων ή πέντε σχέσεων, καθώς και ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων, γνωστό και ως Hondamatic.

1983-1987

H τρίτη γενιά του Honda Civic προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές, καθώς στην γκάμα του θα προστεθεί και σύστημα τετρακίνησης. Αρχικά η εμπλοκή του πίσω άξονα πραγματοποιείται χειροκίνητα μέσω του αντίστοιχου διακόπτη, ωστόσο, σύντομα το σύστημα τετρακίνησης θα αποκτήσει τον απαραίτητο αυτοματισμό. Στους τέσσερις διαφορετικούς τύπους αμαξώματος του Honda Civic τρίτης γενιάς, οφείλει κανείς να προσθέσει και την coupe εκδοχή, το γνωστό CR-X.

1987-1991

Παρά τον πλήρη ανασχεδιασμό του, το Civic τέταρτης γενιάς διατηρεί το σφηνοειδές σχήμα του και τις συμπαγείς διαστάσεις του. Η χρήση του ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου και του περίφημου VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) κάνουν τη διαφορά στους κινητήρες των 1,6 λίτρων.

1992-1995

Οι καμπύλες είναι εκείνες που χαρακτηρίζουν τον σχεδιασμό του Civic αποκαλύπτοντας την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της εικόνας του αλλά και βελτίωσης των αεροδυναμικών επιδόσεών του. Αισθητή είναι και η αύξηση των διαστάσεων, η οποία το τοποθετεί πιο κοντά στις προτάσεις του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

1996-2000

H έκτη γενιά του Civic γίνεται η πρώτη που αποκτά τα διακριτικά Type-R και επιδόσεις ανάλογες ενός αυθεντικού hothatch. Ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 αναλαμβάνει να υποστηρίξει τον δύσκολο, ομολογουμένως, ρόλο, αποδίδοντας μετά και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις 185 ίππους και 160 Nm ροπής.

2001-2005

Η έβδομη γενιά του Honda Civic πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 2010 με την εμπορική του διάθεσή του να ξεκινά μερικούς μήνες αργότερα. Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν διαφοροποιούνται σημαντικά σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, ωστόσο, η ευρυχωρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ενισχύεται και μάλιστα σημαντικά, γεγονός που του επιτρέπει να παραμείνει ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks.

2006-2011

Oι ακραίες σχεδιαστικές επιλογές που πραγματοποιήθηκαν τόσο στο αμάξωμα όσο και στον θάλαμο επιβατών του Honda Civic όγδοης γενιάς διχάζουν. Στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,8 λίτρων θα προστεθεί ένα τετρακύλινδρο σύνολο 1,4 λίτρων, την ίδια στιγμή που η κορυφαία έκδοση (Type-R) απολάμβανε τις υπηρεσίες ενός δίλιτρου κινητήρα 201 ίππων. Η sedan έκδοση του ιαπωνικού hatchback θα αποκτήσει και υβριδικό σύνολο.

2012-2015

Το Honda Civic αποκτά για πρώτη φορά στην ιστορία του πετρελαιοκίνητες εκδόσεις σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία του στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο i-DTEC κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 120 ίππους, προσφέροντας την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ των επιδόσεων και της αποδοτικότητας.

2016

Η ιαπωνική φίρμα υιοθετεί την πρακτική του downsizing προικίζοντας το νέο Civic με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,0 και 1,5 λίτρων. H έκδοση Type-R φτάνει τους 320 ίππους έχοντας ως αφετηρία έναν δίλιτρο, επίσης υπερτροφοδοτούμενο, κινητήρα.

ΠΗΓΗ: https://www.budgetdirect.com.au/blog/7-cars-that-never-die-the-design-evolution-of-the-longest-surviving-models.html