Ταξινομήσεις 2023: Από το B-Segment ένα στα δύο νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα (πίνακες)


Το 2023 έκλεισε με 134.492 ταξινομήσεις στα επιβατικά, με την κατηγορία των συμπαγών να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής.

  • 12/1/2024

Με επίσημη ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων παρουσίασε τα αναλυτικά τα στοιχεία των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων για τον Δεκέμβριο του 2023, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Παράλληλα παρουσίασε αναλυτικά τις ταξινομήσεις και για τους 12 μήνες του προηγούμενου έτους.

Τον Δεκέμβριο η αγορά των επιβατικών παρουσίασε άνοδο κατά 27,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ωστόσο στα φορτηγά (ελαφρά και βαρέακαι στα λεωφορεία υπήρξαν απώλειες -16,1% και -69,1% αντίστοιχα.

 Δεκέμβριος 2023Δεκέμβριος 2022Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά8.2486.48627,20%
Καινούργια φορτηγά679809-16,10%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία2168-69,10%

Συνολικά για το 2023 οι ταξινομήσεις στα επιβατικά έφτασαν τις 134.492 μονάδες, στα φορτηγά τις 10.864 και στα λεωφορεία τις 252.

 Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2022Μεταβολή
2023/2022
Καινούργια επιβατικά134.492105.28327,70%
Καινούργια φορτηγά 10.86410.3405,10%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία252261-3,40%

Στις επιμέρους κατηγορίες μεγάλος πρωταγωνιστή ήταν το B-Segment όπου τον Δεκέμβριο είχε μερίδιο 44,8%. Ακόμα καλύτερη ήταν η εικόνα των συμπαγών συνολικά μέσα στο έτος, με το αντίστοιχο ποσοστό να φτάνει το 51,6%,, αυξημένο κατά 2,4% σε σχέση με το 2022.  Δείτε ποιο μοντέλο ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις πατώντας εδώ.

SegmentΔεκέμβριος 2023Δεκέμβριος 2022ΔιαφοράΙανουάριος - Δεκέμβριος 2023Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2022Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)(μονάδες μεριδίου)
A5,20%2,80%2,47,50%7,00%0,5
A-SUV3,00%1,40%1,62,20%1,80%0,4
A TOTAL8,20%4,30%49,70%8,80%0,9
B17,40%21,60%-4,225,10%24,90%0,2
B-SUV27,40%24,20%3,226,50%24,30%2,2
B TOTAL44,80%45,80%-151,60%49,20%2,4
C9,30%11,60%-2,38,30%10,70%-2,4
C-SUV25,00%27,70%-2,721,70%22,80%-1,1
C TOTAL34,40%39,40%-529,90%33,50%-3,6
D3,90%1,60%2,31,60%1,30%0,3
D-SUV6,40%7,20%-0,85,20%5,20%0,1
D TOTAL10,30%8,80%1,56,80%6,50%0,3
E0,10%0,10%00,10%0,10%0
E-SUV0,70%0,50%0,20,50%0,50%0
E TOTAL0,80%0,50%0,30,50%0,60%0
F-G0,10%0,20%-0,10,10%0,10%0
F-G-SUV0,50%0,40%0,20,30%0,30%0
F-G TOTAL0,60%0,60%0,10,40%0,40%0
SPORTS0,20%0,10%0,10,30%0,20%0,1
MPV0,00%0,00%00,00%0,00%0
MPV-M/COMBI0,70%0,50%-0,20,60%0,80%-0,2
 100,00%100,00%0100,00%100,00%0
(Εκ των οποίων SUV63,10%61,40%1,656,40%54,80%1,6)

Στους τύπους καυσίμων ο Δεκέμβριος ήταν ο μήνας των υβριδικών που βρέθηκαν στην κορυφή με 37,6% και ακολούθησαν τα βενζινοκίνητα με 35,3%. Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, κατέγραψαν τα diesel με πτώση κατά 10,9% και μερίδιο αγοράς στο 7,9%.

 Δεκέμβριος 2023Δεκέμβριος 2022Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος –Ιανουάριος –Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς
Δεκέμβριος 2023Δεκέμβριος 2022στην ΕΕ
  Ιαν.-Νοε. ‘23
Βενζίνη35,30%40,30%-4,941,90%44,80%-2,935,70%
Πετρέλαιο7,90%18,90%-10,913,10%16,30%-3,113,70%
Υβριδικά (HEV)37,60%23,90%13,730,90%27,60%3,325,70%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)15,10%12,70%2,411,30%7,90%3,421,90%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,20%0,60%-0,40,30%0,60%-0,33,00%
Υγραέριο 3,90%3,70%0,22,50%2,90%-0,4
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

Συνολικά το 2023 τα βενζινοκίνητα ήταν αυτά που κυριάρχησαν αγγίζοντας το 41,9% των πωλήσεων, έχοντας όμως δει το μερίδιό τους να μειώνεται σε σχέση με το 2022 κατά 2,9%. Ακολούθησαν τα υβριδικά (30,9%), τα πετρελαιοκίνητα (13,1%) ενώ τα επαναφορτιζόμενα είχαν μερίδιο 11,3% αλλά ανάμεσα στις δύο χρονιές πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση (3,4%).