Με επίσημη ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων παρουσίασε τα αναλυτικά τα στοιχεία των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων για τον Δεκέμβριο του 2023, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Παράλληλα παρουσίασε αναλυτικά τις ταξινομήσεις και για τους 12 μήνες του προηγούμενου έτους.
Τον Δεκέμβριο η αγορά των επιβατικών παρουσίασε άνοδο κατά 27,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ωστόσο στα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) και στα λεωφορεία υπήρξαν απώλειες -16,1% και -69,1% αντίστοιχα.
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.248 | 6.486 | 27,20% |
Καινούργια φορτηγά | 679 | 809 | -16,10% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69,10% |
Συνολικά για το 2023 οι ταξινομήσεις στα επιβατικά έφτασαν τις 134.492 μονάδες, στα φορτηγά τις 10.864 και στα λεωφορεία τις 252.
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή | |
2023/2022 | |||
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | 27,70% |
Καινούργια φορτηγά | 10.864 | 10.340 | 5,10% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,40% |
Στις επιμέρους κατηγορίες μεγάλος πρωταγωνιστή ήταν το B-Segment όπου τον Δεκέμβριο είχε μερίδιο 44,8%. Ακόμα καλύτερη ήταν η εικόνα των συμπαγών συνολικά μέσα στο έτος, με το αντίστοιχο ποσοστό να φτάνει το 51,6%,, αυξημένο κατά 2,4% σε σχέση με το 2022. Δείτε ποιο μοντέλο ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις πατώντας εδώ.
Segment | Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) | (μονάδες μεριδίου) | |||||
A | 5,20% | 2,80% | 2,4 | 7,50% | 7,00% | 0,5 |
A-SUV | 3,00% | 1,40% | 1,6 | 2,20% | 1,80% | 0,4 |
A TOTAL | 8,20% | 4,30% | 4 | 9,70% | 8,80% | 0,9 |
B | 17,40% | 21,60% | -4,2 | 25,10% | 24,90% | 0,2 |
B-SUV | 27,40% | 24,20% | 3,2 | 26,50% | 24,30% | 2,2 |
B TOTAL | 44,80% | 45,80% | -1 | 51,60% | 49,20% | 2,4 |
C | 9,30% | 11,60% | -2,3 | 8,30% | 10,70% | -2,4 |
C-SUV | 25,00% | 27,70% | -2,7 | 21,70% | 22,80% | -1,1 |
C TOTAL | 34,40% | 39,40% | -5 | 29,90% | 33,50% | -3,6 |
D | 3,90% | 1,60% | 2,3 | 1,60% | 1,30% | 0,3 |
D-SUV | 6,40% | 7,20% | -0,8 | 5,20% | 5,20% | 0,1 |
D TOTAL | 10,30% | 8,80% | 1,5 | 6,80% | 6,50% | 0,3 |
E | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,10% | 0 |
E-SUV | 0,70% | 0,50% | 0,2 | 0,50% | 0,50% | 0 |
E TOTAL | 0,80% | 0,50% | 0,3 | 0,50% | 0,60% | 0 |
F-G | 0,10% | 0,20% | -0,1 | 0,10% | 0,10% | 0 |
F-G-SUV | 0,50% | 0,40% | 0,2 | 0,30% | 0,30% | 0 |
F-G TOTAL | 0,60% | 0,60% | 0,1 | 0,40% | 0,40% | 0 |
SPORTS | 0,20% | 0,10% | 0,1 | 0,30% | 0,20% | 0,1 |
MPV | 0,00% | 0,00% | 0 | 0,00% | 0,00% | 0 |
MPV-M/COMBI | 0,70% | 0,50% | -0,2 | 0,60% | 0,80% | -0,2 |
100,00% | 100,00% | 0 | 100,00% | 100,00% | 0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63,10% | 61,40% | 1,6 | 56,40% | 54,80% | 1,6) |
Στους τύπους καυσίμων ο Δεκέμβριος ήταν ο μήνας των υβριδικών που βρέθηκαν στην κορυφή με 37,6% και ακολούθησαν τα βενζινοκίνητα με 35,3%. Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, κατέγραψαν τα diesel με πτώση κατά 10,9% και μερίδιο αγοράς στο 7,9%.
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | |
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | στην ΕΕ | |||||
Ιαν.-Νοε. ‘23 | |||||||
Βενζίνη | 35,30% | 40,30% | -4,9 | 41,90% | 44,80% | -2,9 | 35,70% |
Πετρέλαιο | 7,90% | 18,90% | -10,9 | 13,10% | 16,30% | -3,1 | 13,70% |
Υβριδικά (HEV) | 37,60% | 23,90% | 13,7 | 30,90% | 27,60% | 3,3 | 25,70% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,10% | 12,70% | 2,4 | 11,30% | 7,90% | 3,4 | 21,90% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,20% | 0,60% | -0,4 | 0,30% | 0,60% | -0,3 | 3,00% |
Υγραέριο | 3,90% | 3,70% | 0,2 | 2,50% | 2,90% | -0,4 | |
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
Συνολικά το 2023 τα βενζινοκίνητα ήταν αυτά που κυριάρχησαν αγγίζοντας το 41,9% των πωλήσεων, έχοντας όμως δει το μερίδιό τους να μειώνεται σε σχέση με το 2022 κατά 2,9%. Ακολούθησαν τα υβριδικά (30,9%), τα πετρελαιοκίνητα (13,1%) ενώ τα επαναφορτιζόμενα είχαν μερίδιο 11,3% αλλά ανάμεσα στις δύο χρονιές πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση (3,4%).