Η εκθετικά ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και τον Ιούλιο του 2024, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Από τα δεδομένα που προέκυψαν από τις ταξινομήσεις καινούριων οχημάτων ξεχωρίζει η ανερχόμενη δημοφιλία των υβριδικών, που συνεχίζουν να καταγράφουν καλύτερες πωλήσεις από τα αμιγώς βενζινοκίνητα.
Τον Ιούλιο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 12.208 (μείωση 1,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του περασμένου χρόνου). Πτωτικά ήταν τα στοιχεία και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), όμως η άνοδος των καινούργιων λεωφορείων συνεχίστηκε, με 39 νέα λεωφορεία να ταξινομούνται, έναντι των 25 του Ιουλίου του 2023, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.208 | 12.380 | -1,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.019 | 1.024 | -0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 39 | 25 | 56,0% |
Η συνολική εικόνα της αγοράς από την αρχή του έτους παραμένει θετική, εκτός από τα φορτηγά, αφού ταξινομήθηκαν 90.228 νέα επιβατικά οχήματα στο πρώτο 7μηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 9,0% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Ιανουάριος - Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος - Ιούλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 90.228 | 82.741 | 9,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.920 | 6.961 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 542 | 166 | 226,5% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες των επιβατικών, το B-Segment έχει διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του στην αγορά, με μερίδιο αγοράς 52,4% τον Ιούλιο του 2024 (πτώση 0,9% σε σχέση με πριν από ακριβώς 12 μήνες). Σημαντική ήταν η άνοδος και (2,4%) των μικρομεσαίων (C-Segment) που σκαρφάλωσαν στο 27,4%, ενώ αρκετά μεγάλη ήταν η πτώση στα αυτοκίνητα πόλης, έχοντας μερίδιο 11,4% (πτώση 5,0% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023).
Segment | Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος– Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,5% | 13,2% | -5,7 | 7,3% | 6,8% | 0,5 |
A-SUV | 3,9% | 3,2% | 0,7 | 4,4% | 2,1% | 2,3 |
(A TOTAL) | (11,4%) | (16,4%) | (-5,0) | (11,7%) | (9,0%) | (2,7) |
B | 24,2% | 25,9% | -1,8 | 24,9% | 27,8% | -2,8 |
B-SUV | 28,2% | 27,3% | 0,9 | 30,5% | 25,5% | 5,0 |
(B TOTAL) | (52,4%) | (53,3%) | (-0,9) | (55,4%) | (53,3%) | (2,2) |
C | 6,5% | 6,5% | -0,0 | 6,8% | 8,9% | -2,1 |
C-SUV | 20,8% | 18,4% | 2,4 | 18,3% | 20,9% | -2,6 |
(C TOTAL) | (27,3%) | (24,9%) | (2,4) | (25,1%) | (29,8%) | (-4,7) |
D | 1,4% | 1,2% | 0,2 | 1,6% | 1,3% | 0,3 |
D-SUV | 5,3% | 2,8% | 2,5 | 3,9% | 4,9% | -1,0 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (4,0%) | (2,7) | (5,5%) | (6,2%) | (-0,7) |
E | 0,1% | 0,0% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,2% | 0,3 | 0,4% | 0,3% | 0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (0,3) | (0,5%) | (0,4%) | (0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | 0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | 0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,7% | 0,3 | 1,2% | 0,6% | 0,6 |
(SUV TOTAL) | (59,0%) | (52,2%) | (6,9) | (57,8%) | (54,1%) | (3,7) |
Στα είδη καυσίμων, τα υβριδικά (HEV) συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή από τον περασμένο Μάιο, με ποσοστό 44,4%, εκτοπίζοντας τα βενζινοκίνητα, τα οποία κατέγραψαν ακόμη χαμηλότερες «πτήσεις» (33,9%).
Παρόμοια είναι η εικόνα και στην περίπτωση των επαναφορτιζόμενων (BEV-PHEV) που με ποσοστό 13,9% ξεπέρασαν κατά πολύ τα diesel του 6,2%. Μάλιστα, οι κατηγορίες των HEV και BEV-PHEV ήταν οι μοναδικές που παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023.
Γενικότερα, η αγορά μοιάζει να στρέφεται ολοκληρωτικά προς τα υβριδικά, αφού στο πρώτο 7μηνο του 2024 κέρδισαν 10,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, αν και βρίσκονται στη 2η θέση, μιας και τα βενζινοκίνητα διατηρούν ακόμα την πρωτοκαθεδρία από την αρχή της χρονιάς. Ωστόσο, το δικό τους ποσοστό ήταν συγκριτικά μειωμένο κατά 4,3%.
Σε επίπεδο ΕΕ, τα υβριδικά έχουν σχεδόν φτάσει τα βενζινοκίνητα μοντέλα, με το μερίδιο αγοράς τους να ανέρχετι πλέον στα 29,2%, έναντι του 35,3% των «παραδοσιακών» οχημάτων βενζίνης.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘24 | |
Βενζίνη | 33,9% | 38,3% | -4,4 | 39,7% | 44,1% | -4,3 | 35,3% |
Πετρέλαιο | 6,2% | 13,7% | -7,5 | 8,8% | 14,1% | -5,4 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 44,4% | 34,5% | 9,9 | 40,0% | 29,3% | 10,7 | 29,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,9% | 10,2% | 3,7 | 10,1% | 9,8% | 0,3 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,4% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,4% | 2,4% | -1,0 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ταξινομήσεις Ελλάδα: Τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα ανά κατηγορία (πίνακας)
Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα - Με τιμή εκκίνησης 24.500 ευρώ