Ταξινομήσεις Ιουνίου: Μείωση 20% σε σχέση με το 2021 - Αναλυτικά οι πίνακες


Μείωση εμφανίστηκε στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών κατά τον μήνα Ιούνιο, σε σχέση με το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΣΕΑΑ σε συνεργασία με την ΕΛΣΤΑΤ.

  • 13/7/2022

Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, όσον αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο αλλά και από την αρχή του τρέχοντος έτους, παρατηρήθηκε γενική μείωση στα καινούργια επιβατικά σε σχέση με τα στοιχεία της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τον Ιούνιο του 2022 πουλήθηκαν 11.092 καινούργια επιβατικά, συγκριτικά με τα 13.875 του προηγούμενου έτους, με μεταβολή της τάξης του 20,1%. 

 

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

11.092

13.875

-20,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.087

923

17,8%

Καινούργια λεωφορεία

26

61

-57,4%

 

Ιανουάριος - Ιούνιος 2022

Ιανουάριος - Ιούνιος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

54.799

58.362

-6,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

5.007

5.434

-7,9%

Καινούργια λεωφορεία

115

201

-42,8%

 
Όσον αφορά την κατανομή ανά segment, τα οχήματα της Β κατηγορίας αποτελούν περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων, τόσο κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2022, αλλά και κατά την ίδια περίοδο του 2021. Δεύτερη στην κατάταξη βρίσκεται η C κατηγορία, καταλαμβάνοντας το 32,7% των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, διατηρώντας την ίδια εικόνα με το περσινό έτος.
 

Segment

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2022

Ιανουάριος–Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

11,9%

12,4%

-0,5

8,5%

10,2%

-1,7

A-SUV

2,9%

1,2%

1,7

1,5%

1,2%

0,3

A TOTAL

14,8%

13,6%

1,1

10,0%

11,4%

-1,4

B

22,1%

26,8%

-4,7

24,4%

28,7%

-4,3

B-SUV

22,0%

24,1%

-2,0

25,4%

21,3%

4,1

B TOTAL

44,2%

50,9%

-6,7

49,8%

50,0%

-0,1

C

10,2%

11,8%

-1,5

10,2%

12,5%

-2,4

C-SUV

21,6%

17,9%

3,7

22,6%

20,1%

2,4

C TOTAL

31,8%

29,6%

2,2

32,7%

32,7%

0,1

D

1,1%

1,7%

-0,6

1,2%

1,8%

-0,6

D-SUV

5,3%

2,2%

3,2

4,2%

2,3%

2,0

D TOTAL

6,4%

3,8%

2,6

5,5%

4,1%

1,4

E

0,1%

0,1%

0,0

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

1,1%

0,5%

0,6

0,6%

0,5%

0,1

E TOTAL

1,2%

0,6%

0,7

0,7%

0,6%

0,1

F-G

0,1%

0,1%

0,1

0,1%

0,0%

0,0

F-G-SUV

0,1%

0,0%

0,1

0,1%

0,1%

0,1

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

0,2

0,2%

0,1%

0,1

SPORTS

0,1%

0,2%

-0,1

0,2%

0,2%

0,0

MPV

0,2%

0,2%

0,0

0,1%

0,1%

0,0

MPV-M/COMBI

1,0%

0,9%

0,1

0,7%

0,8%

-0,1

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

53,1%

45,8%

7,3

54,4%

45,4%

9,1)

 

Οι πωλήσεις των υβριδικών όπως και τα επαναφορτιζόμενων οχημάτων τον Ιούνιο του 2022 φαίνεται να έχουν σημαντική αύξηση 11,7 και 1,2 μονάδων αντίστοιχα, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021, καταλαμβάνοντας το 32,1% και 7,2% των συνολικών πωλήσεων, αντίστοιχα.

 

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2022

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

47,0%

56,2%

-9,2

47,0%

52,2%

-5,2

36,0%

40,8%

-4,8

Πετρέλαιο

10,7%

14,7%

-4,0

14,1%

18,7%

-4,6

16,8%

22,1%

-5,3

Υβριδικά (HEV)

32,1%

20,4%

11,7

28,3%

21,2%

7,1

25,1%

20,9%

4,2

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

7,2%

5,9%

1,2

7,5%

5,5%

2,0

18,8%

13,9%

4,9

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,4%

1,0%

-0,5

0,6%

1,1%

-0,5

3,3%

2,3%

1,0

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

2,6%

1,8%

0,8

2,5%

1,3%

1,2

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Αντιθέτως, πτωτική τάση δείχνουν οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων δείχνουν τόσο κατά τον μήνα Ιούνιο, αλλά και συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με τις ίδιες περιόδους του περασμένου έτους.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), έως και τον Μάιο του 2022, πωλήθηκαν συνολικά 3.721.774 στην ΕΕ, εκ των οποίων τα 43.707 στην Ελλάδα, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 13,7% στην ΕΕ και 1,8% στην Ελλάδα.

 

Μάιος 2022

Μάιος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος –Μάιος 2022

Ιανουάριος –Μάιος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

791.546

891.125

-11,2%

3.721.774

4.313.839

-13,7%

ΕΕ 14(2)

691.338

781.310

-11,5%

3.257.837

3.813.859

-14,6%

ΕΕ(1)EFTA(3)

823.755

926.518

-11,1%

3.870.477

4.480.125

-13,6%

Ελλάδα

11.991

10.850

10,5%

43.707

44.487

-1,8%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.