Τα στοιχεία των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά για τον Μάιο του 2023 παρουσίασε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Τα νέα επιβατικά εμφάνισαν άνοδο 8,1% σε σχέση με τον Μάιο του 2022, ενώ θετικά κινήθηκαν, αντίστοιχα και τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), με αύξηση 1,9%. Αντίθετα, υποχώρησαν οι ταξινομήσεις λεωφορείων κατά 6,9%.
Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.958 | 11.991 | 8,1% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 860 | 844 | 1,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 27 | 29 | -6,9% |
Τα νούμερα για το πρώτο 5μηνο του 2023 δείχνουν πολύ ενθαρρυντικά, καθώς και στις τρεις κατηγορίες εμφανίζεται άνοδος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν. Ωστόσο, σε σχέση με το διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος 2023, το ποσοστό της ανόδου είναι μειωμένο σημαντικά (8,5% για τα επιβατικά, 11,5% για τα λεωφορεία).
Ιανουάριος - Μάιος 2023 | Ιανουάριος - Μάιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 56.969 | 43.707 | 30,30% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.679 | 3.920 | 19,40% |
Καινούργια λεωφορεία | 104 | 89 | 16,90% |
Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, σχεδόν μία στις δύο ταξινομήσεις πραγματοποιήθηκε για οχήματα του B-segment (supermini), με ποσοστό 48,6%, αν και σε σχέση με 12 μήνες πριν υπήρξε πτώση 3,1%. Ωστόσο, ενισχυμένη είναι η κατηγορία των compact αυτοκινήτων (C-segment), που ακολουθεί με 33,4% και εμφάνισε άνοδο σε σχέση με τον Μάιο του 2022 κατά 2,9%, καθοδηγούμενη από τα SUV. Τέλος, θετικά κινήθηκαν και τα οικογενειακά αυτοκίνητα (D-segment) με ίδιο ποσοστό.
Αντίθετα, εκτός από την πτώση των supermini, πτωτικά κινήθηκε και η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης (-2,8%), παρά το γεγονός ότι τα A-SUV σημείωσαν άνοδο 0,5% σε σχέση με πριν από 12 μήνες.
Segment | Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Μάιος 2023 | Ιανουάριος - Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,20% | 8,60% | -3,4 | 5,90% | 7,70% | -1,7 |
A-SUV | 2,50% | 2,00% | 0,5 | 1,60% | 1,10% | 0,5 |
A TOTAL | 7,80% | 10,60% | -2,8 | 7,60% | 8,80% | -1,2 |
B | 25,80% | 28,20% | -2,4 | 28,90% | 25,00% | 3,8 |
B-SUV | 22,80% | 23,50% | -0,7 | 24,70% | 25,50% | -0,7 |
B TOTAL | 48,60% | 51,70% | -3,1 | 53,60% | 50,50% | 3,1 |
C | 11,00% | 11,20% | -0,2 | 8,70% | 10,10% | -1,4 |
C-SUV | 22,40% | 19,30% | 3 | 21,60% | 22,80% | -1,1 |
C TOTAL | 33,40% | 30,50% | 2,9 | 30,40% | 32,90% | -2,5 |
D | 1,20% | 0,90% | 0,3 | 1,30% | 1,30% | 0 |
D-SUV | 7,00% | 4,40% | 2,6 | 5,40% | 4,70% | 0,7 |
D TOTAL | 8,20% | 5,30% | 2,9 | 6,70% | 6,00% | 0,7 |
E | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,10% | 0 |
E-SUV | 0,20% | 0,40% | -0,1 | 0,30% | 0,40% | 0 |
E TOTAL | 0,30% | 0,50% | -0,1 | 0,40% | 0,50% | -0,1 |
F-G | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,10% | 0 |
F-G-SUV | 0,30% | 0,20% | 0,1 | 0,30% | 0,20% | 0 |
F-G TOTAL | 0,40% | 0,30% | 0,1 | 0,40% | 0,40% | 0,1 |
SPORTS | 0,60% | 0,30% | 0,3 | 0,30% | 0,20% | 0,1 |
MPV | 0,00% | 0,00% | 0 | 0,10% | 0,00% | 0 |
MPV-M/COMBI | 0,70% | 0,90% | -0,2 | 0,50% | 0,70% | -0,2 |
100,00% | 100,00% | 0 | 100,00% | 100,00% | 0 | |
(Εκ των οποίων SUV) | 55,20% | 49,80% | 5,4 | 54,10% | 54,80% | -0,7 |
Τέλος, οι αγοραστές συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα αμιγώς βενζινοκίνητα οχήματα, με ταξινομήσεις 47,4% για τον Μάιο του 2023, ποσοστό, ωστόσο μειωμένο κατά 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Αντίθετα, επαναφορτιζόμενα οχήματα (BEV - PHEV) και υβριδικά (HEV) συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, παρουσιάζοντας την πιο σημαντική, συγκριτική, άνοδο.
Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Μάιος 2023 | Ιανουάριος - Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 47,40% | 51,90% | -4,5 | 45,40% | 47,00% | -1,6 |
Πετρέλαιο | 10,60% | 13,40% | -2,7 | 14,40% | 15,00% | -0,6 |
Υβριδικά (HEV) | 28,70% | 26,00% | 2,7 | 27,90% | 27,30% | 0,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 11,10% | 6,30% | 4,8 | 9,70% | 7,60% | 2,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,40% | 0,40% | 0 | 0,30% | 0,70% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,80% | 2,10% | -0,3 | 2,30% | 2,50% | -0,2 |