Τέλος εποχής για το BMW i8


Λίγο πριν από την ολοκλήρωση της παραγωγής του πρώτου plug-in υβριδικού μοντέλου στην ιστορία της, η BMW ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει το i8.

  • 11/3/2020

Έχοντας συμπληρώσει ήδη έξι χρόνια στην κυκλοφορία, το i8 αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα future classic μοντέλα της βαυαρικής φίρμας. Ένα αυτοκίνητο επίδειξης τεχνολογίας, με monocoque πλαίσιο από CFRP (ανθρακονήματα), εξωτικό σχεδιασμό και ένα πρωτοποριακό -για την εποχή- υβριδικό σύνολο. Το πρώτο για τους Γερμανούς με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική παροχή ρεύματος.

Εν έτει 2020, μετά από κάτι περισσότερο από 20.000 αντίτυπα, η γραμμή παραγωγής του i8 ετοιμάζεται να κλείσει. Πλέον κατασκευάζονται τα τελευταία 200 κομμάτια, της ειδικής έκδοσης Ultimate Sophisto. Κατόπιν, θα πάρει τη θέση του δίπλα σε μοντέλα όπως η Μ1 και η Ζ8, αμφότερα περιορισμένης παραγωγής, που όμως άφησαν το στίγμα τους στις σελίδες της ιστορίας.

Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το BMW i8 επί χρόνια διατηρούσε τον τίτλο του πιο επιτυχημένου εμπορικά υβριδικού σπορ αυτοκινήτου, με πωλήσεις που ξεπερνούσαν το 50% της συγκεκριμένης κατηγορίας! Η πρεμιέρα του είχε γίνει το 2013, στο σαλόνι της Φρανκφούρτης, ταυτόχρονα με το μικρότερο i3. Τα δύο αυτά οχήματα σηματοδότησαν την έλευση της BMW στην εποχή του ηλεκτρισμού.

Για ένα μοντέλο με 360 ίππους και τέτοια εξωτερική εμφάνιση ήταν το λιγότερο ενδιαφέρουσα η επιλογή ενός μηχανικού συνόλου μόλις 1.5 λίτρων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ακόμα πιο ενδιαφέρον ήταν το γεγονός πως παρά τις επιδόσεις που προσέφερε, η μέση του κατανάλωση περιοριζόταν μόλις στα 1.8 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 42 γρ./χλμ.

Παράλληλα με το i8, στα μέσα του Απριλίου, ολοκληρώνεται και η παραγωγή του i8 Roadster. Όσο για τη BMW φυσικά και δεν πρόκειται να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Μία νέα γενιά υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ανατέλλει, με τα πρώτα δείγματα να κάνουν ήδη την εμφάνισή τους. Και την παλιά φρουρά να περνάει στο Hall of Fame…