Τέλος εποχής για τους quad-turbo diesel της BMW


Οι νέες, αυστηρές προδιαγραφές ρύπων δεν βλέπουν με καλό μάτι τα μεγάλης χωρητικότητας σύνολα. Ως εκ τούτου, η BMW αναγκάζεται να κάνει υποχωρήσεις.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 31/7/2020

Μπορεί να μην τον γνωρίζετε ως B57S (η εσωτερική του ονομασία), ο τρίλιτρος όμως quad-turbo diesel της BMW είναι ένα σύνολο που δεν περνάει απαρατήρητο. Χάρη στη χρήση τεσσάρων turbo, ενός εξελιγμένου συστήματος τροφοδοσίας και διαφόρων άλλων τεχνολογιών, κατάφερνε να αποδίδει 400 PS ισχύος και 760 Nm ροπής, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις στις Χ5 M50d και X7 M50d που τον χρησιμοποιούσαν.

Και αναφερόμαστε σε παρελθοντικό χρόνο, καθώς η Γερμανική εταιρία έλαβε την απόφαση να διακόψει την παραγωγή του τον προσεχή Σεπτέμβριο. O λόγος, όπως εύκολα μπορεί κανείς να φανταστεί, είναι οι αυξημένες εκπομπές ρύπων. Στο νέο, αυστηρότερο κύκλο WLTP, η Χ5 M50d έδινε 218 γραμμάρια CO2/ km, ενώ η X7 M50d 235 γραμμάρια CO2/ km. Εάν υπολογίσει κανείς το όριο των 95 γραμμαρίων που έχει θέσει η ΕΕ, η απόκλιση είναι μεγάλη. Και, δυστυχώς, δεν υπάρχουν τόσα πολλά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά στη γκάμα της εταιρίας, ώστε να υπάρχει μία ανοχή στα μεγάλα συμβατικά σύνολα.

Σαν ένα μικρό φόρο τιμής, οι Βαυαροί έχουν σχεδιάσει δύο συμβολικές, final edition σειρές, για τις Χ5 και Χ7 με το συγκεκριμένο μοτέρ. Δεν αναφέρουν σε πόσα αντίτυπα θα κατασκευαστούν αλλά σίγουρα δεν θα είναι πολλά. Θα είναι μάλιστα πλούσια εξοπλισμένες με φωτιστικά σώματα laser, αισθητήρες κίνησης, συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ένα ηχοσύστημα της Harman Kardon και διάφορα άλλα καλούδια, που θα τις κάνει ξεχωριστές.

Φυσικά, ως μοντέλα οι Χ5 και Χ7 θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Πετρελαιοκίνητες όμως εκδόσεις που να έχουν αντίστοιχα χαρακτηριστικά με τις βενζινοκίνητες Μ, μην περιμένετε. Το τέλος των quad-turbo diesel της BMW είναι εδώ.