Test Drive: Τα 4 supermini που οδηγήσαμε τον προηγούμενο μήνα (photos)


Τον Δεκέμβριο 4 ξεχωριστές προτάσεις στην κατηγορία των supermini δοκιμάστηκαν από τους συντάκτες του Car and Driver. Οι εντυπώσεις που μας άφησε το καθένα.

  • 13/1/2024

Τα supermini είναι μία από τις δημοφιλείς κατηγορίες και αυτό επιβεβαιώνεται από το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα για το 2023. Οι προτάσεις που την απαρτίζουν σε μεγάλο βαθμό είναι «παραδοσιακές» ενώ το δυνατό τους χαρακτηριστικό είναι ότι μπορούν να κάνουν τικ στα περισσότερα κουτάκια με τα ζητούμενα μιας μικρής οικογένειας. Εμείς εδώ στον Car and Driver τον προηγούμενο μήνα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε 4 δυνατές προτάσεις της κατηγορίας και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Audi A1 30 TFSI 110PS – Το premium

Το A1 ξεκίνησε ως η πρώτη –και εντέλει– μόνη προσπάθεια ενός γνήσιου premium κατασκευαστή για τη δημιουργία ενός supermini μοντέλου. Και θα είναι και η τελευταία, καθώς η Audi έχει δηλώσει ότι το A1 που βλέπετε δεν πρόκειται να εξελιχθεί περαιτέρω, καθώς η εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ανατείλει ήδη με την νέα πλατφόρμα MEB Entry.

Το Α1 είναι άριστα κατασκευασμένο και με σχεδίαση αμαξώματος και επιλογή υλικών που παραπέμπει απευθείας σε ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Ναι!, δείχνει ίσως λίγο πιο αυστηρό και δωρικό για κάποια γούστα, αλλά... γούστα είναι αυτά.

Η λογική με τις αδρές γραμμές συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η παραπομπή σε ένα ακριβό αυτοκίνητο γίνεται από το σύνολο των στοιχείων που το συνθέτουν. Audi ταμπλώ, Audi υλικά, αυστηρή σχεδίαση που συνοδεύεται από ψηφιακές οθόνες για πίνακα οργάνων και πολυμέσα, αμφότερες, μάλιστα, με την επεικονιστική ποιότητα να θυμίζουν μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας.

Η μηχανολογία κρύβει, μάλλον εύκολα, τις ταπεινές της καταβολές. Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ο TFSI τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας τού ενός λίτρου, που εξοπλίζει πλείστα όσα μοντέλα και που, εδώ, αποδίδει 110 PS και συνταιριάζει με 6αρι μηχανικό κιβώτιο. Το σύνολο έχει ευρωστία σχεδόν από τις 2.000 rpm μέχρι τις 6.000 rpm, αν θελήσεις να κινηθείς σβέλτα και αν μπορέσεις να ξεπεράσεις το σκάλωμα του κιβωτίου που φέρνει σχετική βύθιση στη λειτουργία του μοτέρ από 1η σε 2η.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή πατώντας εδώ

Opel Corsa 1.2T 100 PS – Το best seller

Mετά από 41 ολόκληρα χρόνια το μικρό μοντέλο της Opel ζει και βασιλεύει, έχοντας στο διάστημα που μεσολάβησε καταφέρει να αφήσει το αποτύπωμά του στην ιστορία του αυτοκινήτου, με συνολικές πωλήσεις άνω των 14 εκατομμυρίων οχημάτων, που προήλθαν από έξι γενιές μοντέλων. Αυτή εδώ είναι η έκτη γενιά του μοντέλου που επαναλανσάρεται έχοντας υποστεί το απαραίτητο face lift.

Προφανώς, αν θέλουμε να μιλήσουμε για την ανανέωση, θα ξεκινήσουμε από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, δηλαδή την αισθητική διαφοροποίηση του νέου Corsa σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία έχει κυρίως να κάνει με το περίφημο “Vizor” της Opel, δηλαδή τη νέα μάσκα που παραπέμπει σε κράνος μοτοσικλετιστή και επιτρέπει στο Corsa όχι μόνο να μοιάζει τώρα περισσότερο με τα υπόλοιπα Opel, αλλά και να δείχνει μεγαλύτερο!

Γνώριμη η εικόνα που συναντάμε στο εσωτερικό, τόσο σε γενικότερη αίσθηση ποιότητας, όσο και, αν θέλετε, σε… μυρωδιά! Έχουμε, λοιπόν, έναν συνδυασμό από κυρίως σκληρά πλαστικά να ντύνουν το σαλόνι (το ταμπλώ καλύπτεται από μαλακό υλικό), χωρίς να δημιουργούν σε καμία περίπτωση την αίσθηση του φθηνού.

Από την άποψη των χωρών, θα λέγαμε ότι το ανανεωμένο Opel Corsa είναι και ολοκληρωμένο και επαρκές. Γιατί μπορεί να μη βρείτε στο πίσω κάθισμα τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους, ωστόσο ακόμα και ένας επιβάτης ύψους 1,85 m μπορεί να βολευτεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό, έχοντας τα γόνατά του να ακουμπούν οριακά στο εμπρός κάθισμα – χωρίς, όμως, να το πιέζουν.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή πατώντας εδώ

Renault Clio TCe 100 LPG – Το οικονομικό σε κατανάλωση

Στην κατηγορία των supermini το Renault Clio είναι ένα από αυτά που έχει καταφέρει να τη σημαδέψει. Από το 1990 που παρουσιάστηκε η 1η γενιά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 16 εκ. Clio μοιρασμένα σε 5 συνολικά γενιές. Χιλιάδες νέοι και νέες έκαναν πίσω από το τιμόνι τους τα πρώτα τους χιλιόμετρα στους δρόμους, σε πολλές περιπτώσεις έπαιξε τον ρόλο του δεύτερου αυτοκινήτου μιας οικογένειας καλύπτοντας ανάγκες από το super market μέχρι μικρές εκδρομές.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι κάποια έκδοση του τμήματος της Renault Sport, μήτε κρύβει κάτω από το καπό του 200 άλογα. Δεν σκοπεύει να τσιγκλήσει τα αισθητήρια έναν αγωνιζόμενο έχει όμως το κάτι παραπάνω. Αυτό το κάτι που σου κεντρίζει το βλέμμα αλλά και την επιθυμία για οδήγηση, ίσως μάλιστα περισσότερο από κάθε άλλη «ταπεινή» έκδοση Clio του παρελθόντος.

Το νέο Clio υιοθέτει την σχεδιαστική γλώσσα «Nouvelle Vague» και παραμένει αναγνωρίσιμο ως ένας συνεχιστής της οικογένειας, ακολουθώντας την εξελικτική λογική στη σχεδίαση κάτι που μας αρέσει με δεδομένο ότι και η προηγούμενη γενιά ήταν πετυχημένη σχεδιαστικά. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εικόνα του Clio παίζει το εμπρός μέρος. Εκεί την παράσταση κλέβει η νέα φωτιστική υπογραφή η οποία μάλιστα εμπνέεται από το νέο λογότυπο της μάρκας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα LED φώτα ημέρας στις δυο άκρες που σχηματίζουν το πάνω μέρος του ρόμβου.

Την ίδια στιγμή, όταν μπαίνεις στην καμπίνα είναι δύσκολο να μεταφέρεις την όμορφη αίσθηση που έχεις. Ένα μοναδικό blend άνεσης και τεχνολογίας σε ένα σαλόνι που σε αγκαλιάζει χωρίς από την άλλη να σε πνίγει. Χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα στο Clio και αυτό είναι ένα πολύτιμο στοιχείο στην συμβίωση με ένα αυτοκίνητο.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή πατώντας εδώ

Honda Jazz e:HEV Advanced Sport 122PS – Το δυναμικό

Το Honda Jazz μπορεί να μην έχει την πατίνα του θρυλικού, όμως, ειλικρινά, όταν έφερε την έστω απλή υβριδική τεχνολογία στα supermini οι περισσότεροι έκαιγαν… μαζούτ. Και τώρα, έρχεται η ανανεωμένη γενιά του, ούτως ή άλλως, εξαιρετικού και δημοφιλούς supermini να κάνει τη διαφορά, βελτιωμένο στα σημεία. Σε καίρια σημεία!

Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν έχει μόνο την ονομασία ή το look μιας σπορ έκδοσης (την έχει με ωραία γρίλια στη μάσκα, σπόιλερ, τροχούς 16” κι ένα μικρό «μπουρί» για εξάτμιση), αλλά πολύ περισσότερα, καθώς και σπορ ανάρτηση φορά (η σκληρότητα των εμπρός ελατηρίων έχει μειωθεί κατά 8%, ενώ των πίσω έχει αυξηθεί κατά 20% και έχουν τοποθετηθεί σκληρότερα αμορτισέρ), sport mode διαχείρισης της ισχύος πέραν των Eco και Normal και paddles προσομοίωσης αλλαγών σχέσεων που αναλαμβάνουν την ένταση της αναγεννητικής πέδησης.

Το υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει, έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα i-VTEC 1,5 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (δοκιμασμένη λύση σε υβριδικά) ο οποίος αποδίδει πλέον 107 PS (αύξηση 10 PS) και 131 Nm ροπής και ένα αυτόματο κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης με την ονομασία i-MMD, με δύο συμπαγείς και πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες (ηλεκτρικό CVT) εκ των οποίων ο ένας ισχύος 122 PS (αύξηση 10 PS) και ροπής 253 Nm από το…μηδέν μέχρι τις 3.000 rpm κινεί μαζί με τον βενζινοκινητήρα τους εμπρός τροχούς και ο άλλος ισχύος 106 PS ως γεννήτρια και μίζα (βρίσκεται επάνω στον στρόφαλο), φορτίζει μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,8 kWh.

Το τρυκ, λοιπόν, ήταν πανέξυπνο: χρησιμοποιήθηκε η κινητήρια μονάδα του μεγαλύτερου HR-V σε ένα μικρότερο μοντέλο, με αποτέλεσμα τα νούμερα να λένε όλη την αλήθεια: 122 PS, 253 Nm (!), 0-100 km/h σε 9,6 sec (με CVT μην ξεχνιόμαστε), CO2 από 106 g/km και μέση κατανάλωση στα 4,5 L/100km. Νούμερα ζουμερά, μέρος των οποίων έρχεται και από τη σπέσιαλ χαρτογράφηση του πεντάλ γκαζιού.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή πατώντας εδώ