Test Drive: Τα 7 μοντέλα που οδηγήσαμε στο εξωτερικό τον προηγούμενο μήνα


Από το πλήρως αναβαθμισμένο Volkswagen T-Roc και το Opel Mokka GSE των 281 PS μέχρι το ανανεωμένο Toyota bZ4X και το απόλυτο EV Hypercar YangWang U9 των 1.305 PS. Δείτε όλα τα μοντέλα που οδηγήσαμε στο εξωτερικό τον προηγούμενο μήνα.

  • ΦΩΤ.: TOYOTA, VOLKSWAGEN AG, OPEL, BYD, DENZA, JEEP
  • 3/12/2025

Στις δοκιμές του Car and Driver δεν μπορείτε να διαβάσετε μόνο τις αναλυτικές εντυπώσεις μας από μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών. Έχετε την ευκαιρία να αποκτήσετε μια πρώτη άποψη και για αυτοκίνητα που πρόσφατα παρουσιάστηκαν και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους πορεία στη χώρα μας.

Πρόκειται για εκδόσεις που θέλουν… ακόμα το χρόνο τους για να εμπλουτίσουν την ελληνική γκάμα των brands και το Car and Driver σάς δίνει, μέσω αποστολών στο εξωτερικό, τη δυνατότητα να τα γνωρίσετε αμέσως, ώστε να έχετε ήδη διαμορφωμένη μια αρχική γνώμη μέχρι να μπορέσετε να τα δείτε από κοντά στις ελληνικές εκθέσεις και να τα οδηγήσετε κάνοντας test drive.

Ωστόσο, σαν «κερασάκι στην τούρτα», δοκιμάζουμε στο εξωτερικό και μοναδικές εκδόσεις, που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον είτε από τεχνολογικής πλευράς, είτε με τις εντυπωσιακές επιδόσεις τους.

Τον προηγούμενο μήνα, το Car and Driver οδήγησε 5 SUV σε Ισπανία και Πορτογαλία και δύο «καυτές» αμιγώς ηλεκτρικές δημιουργίες του Ομίλου BYD στη Κίνα. Ας τις δούμε αναλυτικά.

2026 Toyota bZ4X

Πόσο νέο είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota; Τόσο, που μέχρι και άλλο όνομα θα δικαιούταν να έχει. Το οδηγήσαμε και διαπιστώσαμε ότι οι μηχανικοί της Toyota εκτός από γνώση του αντικειμένου έχουν και... καλή ακοή. Διότι από το 2022 που ξεκίνησε την πορεία του το bZ4X, θαρρείς και η Toyota αφουγκραζόταν και το παραμικρό σχόλιο, και το παραμικρό παράπονο. Κι έτσι τρία χρόνια αργότερα βελτίωσε το πρώτο της, ever, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τρόπο πειστικό.

Μπορεί στη θεωρία να μιλάμε για facelift, όμως στην πράξη η Toyota έχει αλλάξει τόσα πολλά, που το αυτοκίνητο μοιάζει περισσότερο με bZ4X… δεύτερης γενιάς. Εμφανισιακά έχει το χαρακτήρα και την εμφάνιση που αποτελεί σήμα-κατατεθέν της φίρμας, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν πολλές βελτιώσεις και άπλετοι χώροι για επιβάτες, μικρά και μεγάλα αντικείμενα και αποσκευές. Οι δύο επιλογές μπαταριών προσφέρουν αυτονομία έως 569 km, ενώ η ισχύς φτάνει έως τους 343 PS στην τετρακίνητη έκδοση, που αποτελεί το πραγματικό highlight στο δρόμο.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του 2026 Toyota bZ4X ΕΔΩ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Volkswagen T-Roc

Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς compact SUV ανεβάζει επίπεδο σε ποιότητα, τεχνολογία και συνολικά σε οδηγική εμπειρία. Το νέο T-Roc έχει ανασχεδιαστεί προσεκτικά στις βασικές του διαστάσεις. Το μήκος φτάνει τα 4.373 mm, το μεταξόνιο τα 2.629 mm και η βελτιωμένη αεροδυναμική φέρνει τον συντελεστή Cd στο 0,29, ενώ συνολικά η σχεδίασή του ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φόρμα της Volkswagen, ήτοι, λιτές και μοντέρνες γραμμές, που να αναδεικνύουν τον υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Η αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή. Το ταμπλό διαθέτει επίσης μοντέρνα αισθητική, ποιοτικότερα υλικά και μαλακή υφασμάτινη επένδυση στο άνω μέρος, ενώ η εργονομία έχει βελτιωθεί με πιο άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια και καλύτερη οργάνωση της κονσόλας. Οι χώροι είναι γενναιόδωροι χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 475 L. Το νέο T-Roc διαθέτει ήδη από τις βασικές εκδόσεις ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που ενισχύει την ασφάλεια και την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ ο κινητήρας 1.5 eTSI αποτελεί την κύρια επιλογή στη γκάμα και ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, σε δύο αποδόσεις ισχύος 116 PS και 150 PS.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του νέου Volkswagen T-Roc ΕΔΩ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Opel Grandland Electric AWD 325 PS

Το Grandland είναι ένας χαμαιλέων στην κατηγορία. Όντας το πρώτο μοντέλο της Opel που βασίζεται στη πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Κορυφαία στην οικογένεια των Grandland είναι η τετρακίνητη έκδοση Electric AWD που αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Opel 4x4 φορώντας μπαταρία ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας 73 kWh.

Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα του προσθιοκίνητου Grandland Electric των 213 PS, με έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα 112 PS στον πίσω άξονα. Έτσι, το σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 325 PS και 509 Nm μέγιστης ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε μόλις 6,1 sec. Στο δρόμο είδαμε ένα συμπαγές και συνεπές αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί συγκροτημένα και γρήγορα με καλό κράτημα στο όριο.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Opel Grandland Electric AWD 325 PS ΕΔΩ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Opel Mokka GSE

Aπό την πρώτη στιγμή που κοιτάζεις το νέο Opel Mokka GSE (Grand Sport Electric), το ισχυρότατο αμιγώς ηλεκτρικό παράγωγο, συνειδητοποιείς ότι οι Γερμανοί δεν αστειεύονται. Δε μιλάμε για άλλο ένα ηλεκτρικό crossover που απλώς… φοράει σπορ κολώνια. Εδώ η Opel πήρε το Mokka GSE Rally και είπε: «Ας το βγάλουμε στον δρόμο ως έχει». Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας: το Mokka GSE των 281 PS και 345 Nm.

Από μακριά, το αυτοκίνητο φωνάζει για τον χαρακτήρα του. Μαύρο καπό, σπέσιαλ προφυλακτήρες με εισαγωγές, λεπτομέρειες που θυμίζουν ότι εδώ κάτι «μαγειρεύτηκε» με αγωνιστική συνταγή, ενώ και στο εσωτερικό η Opel συνεχίζει το ίδιο μοτίβο. Στο δρόμο, ο ηλεκτροκινητήρας των 281 PS έχει αυτό το άμεσο «χτύπημα» που περιμένεις από ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά εδώ συνοδεύεται από μια τρομερή συνέπεια στο πώς περνάει η δύναμη μπροστά. Πιέζεις το γκάζι και το Mokka GSE κάνει 0-100 km/h σε 5,9 sec χωρίς ίχνος δράματος.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Opel Mokka GSE ΕΔΩ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

YangWang U9 1.305 PS

Το ηλεκτρικό hypercar YangWang U9, δημιούργημα της premium θυγατρικής της BYD, παρουσιάστηκε επίσημα τον Φεβρουάριο του 2024 και σύντομα έκανε τον όποιον ανταγωνισμό του να χάσει τον ύπνο του. Στη βασική του εκδοχή, το U9 διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό για τετρακίνηση, με συνολική απόδοση 960 kW (1.305 PS αν και οι δοκιμαστές του μας ανέφεραν 1.300 PS) και 1.680 Nm ροπής, επιτρέποντας τα 0-100 km/h σε μόλις 2,36 sec και τελική ταχύτητα στα 391,94 km/h.

Οδηγώντας όμως το... απλό YangWang U9 με σπέσιαλ αεροδυναμικό πακέτο (πίσω πτέρυγα από... πίστα) σε έναν χώρο αγωνιστικών προδιαγραφών όπως η νέα πίστα δοκιμών της BYD (προσοχή, racing track) όπου έγινε η παρουσίασή του και μετά από τη σχετική ενημέρωση (πίστα γαρ), η εμπειρία κορυφώθηκε γρήγορα και πήγε αβίαστα σε δύο άξονες: από τη μία η απόλυτη επιτάχυνση και η τεχνολογία, από την άλλη η δυναμική συμπεριφορά και η αίσθηση επαφής με το δρόμο.

Διαβάστε τη δοκιμή του YangWang U9 1.305 PS ΕΔΩ.

Denza Z9 GT 966 PS

Είναι το νέο μοντέλο, Taycan killer; Βαριές κουβέντες. Σωστά; Περίπου. Η Denza, ως η premium μάρκα της BYD (για luxury δείτε τη YangWang), λειτουργεί με το μότο Technology Drives Elegance και αυτό είναι απολύτως αληθινό. Πόσο όμως η τεχνολογία και οι 966 PS το κάνουν... φονέα γιγάντων; Το οδηγήσαμε και αναφέρουμε.

Το άγνωστο σ' εμάς Denza Z9 GT είναι ένα μοντέλο όμορφο και διαφορετικό. Δείχνει ότι είναι προϊόν της ομάδας του Wolfgang Egger, με αναλογίες που θυμίζουν λίγο hatchback και λίγο shooting brake. Η ισχύς έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα για τον εμπρός άξονα και δύο ηλεκτροκινητήρες πίσω - έναν για κάθε τροχό. Συνολική ισχύς; 966 PS, 0-100 km/h σε 3,4 sec και τελική ταχύτητα 240 km/h. Υπάρχει επίσης ανεξάρτητο σύστημα διεύθυνσης εμπρός και πίσω, και το αυτοκίνητο μπορεί να εκτελέσει κίνηση στο πλάι αλλά και να περιστραφεί κατά 360 μοίρες, κάνοντας πρακτικά αναστροφή, όντας το εμπρός μέρος καρφωμένο στο ίδιο σημείο.

Διαβάστε τη δοκιμή του Denza Z9 GT 966 PS ΕΔΩ.

Νέο Jeep Compass

Σχεδόν μια δεκαετία μετά την πρώτη εμφάνιση του Compass και έχοντας πουλήσει μέσα σε αυτό το διάστημα πάνω από 2,5 εκατ. μονάδες, έφτασε η στιγμή για την Jeep να παρουσιάσει την 3η γενιά, στοχεύοντας μια δυναμική επανατοποθέτηση στα C-SUV, μιας κατηγορίας που αντιστοιχεί στο 25% των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το πρώτο βήμα έγινε με τη σχεδίαση. Οι καμπύλες που πρωταγωνιστούσαν στο προηγούμενο Compass δεν υπάρχουν πια. Οι designers εμπνεύστηκαν από το Avenger και προχώρησαν σε μια αντίστοιχη σχεδιαστική γραμμή, όπου οι ακμές μονοπωλούν και η συνολική εικόνα φλερτάρει με τον όρο «boxy». Το νέο Compass έχει μεγαλώσει με το μήκος να φτάνει τα 4,55 m, αυξημένο κατά 15 cm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ την ίδια πορεία έχει ακολουθήσει το μεταξόνιο που αγγίζει οριακά τα 2,8 m. Tο αποτέλεσμα είναι μία εξαιρετικά άνετη για τους επιβάτες καμπίνα, ένας χώρος αποσκευών που φτάνει τα 550 L και χώροι για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 34 L

H Jeep φρόντισε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα που της δίνει η πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και να προικίσει το νέο Compass με διαφορετικά κινητήρια σύνολα που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες. Στη βάση υπάρχει ένα MHEV σύνολο των 48V που αποδίδει 145 PS, αμέσως μετά υπάρχει το PHEV των 195 PS και ακολουθούν τρεις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με ισχύ 213, 231 και 375 PS.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του νέου Jeep Compass ΕΔΩ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ACEA: Οι 5 προτάσεις των κατασκευαστών για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης

Τα 5 φθηνότερα πλήρως υβριδικά B-SUV της ελληνικής αγοράς (photos)

LIVE PHOTOS: Είδαμε από κοντά την «εξωπραγματική» Porsche Taycan των 1.108 PS (τιμή)