Τι αλλάζει στις διαφημίσεις αυτοκινήτων στη Γαλλία;


Με νέο νόμο η γαλλική κυβέρνηση υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαφημίζουν τα προϊόντα τους προβάλλοντας παράλληλα “πράσινες” εναλλακτικές για τη μετακίνηση των πολιτών.

  • 4/1/2022

Λίγα 24ωρα μετά την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωση, η Γαλλία ανακοίνωσε νέο νόμο που αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα διαφημίζουν τα προϊόντα τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα απ' τον Μάρτιο του 2022 σε κάθε διαφήμιση αυτοκινήτου που θα προβάλλεται στη γαλλική επικράτεια θα πρέπει να εμφανίζονται "πράσινες" αναφορές που θα ενθαρρύνουν τους πολίτες να επιλέγουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, φιλικότερους προς το περιβάλλον.

Η επιβολή του νέου μέτρου έρχεται μετά από πολύμηνες συζητήσεις με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολλές εκ των οποίων ζητούσαν την πλήρη κατάργηση των διαφημίσεων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2. Με την απόφαση αυτή τα αυτοκίνητα θα πρέπει να προβάλλονται εφεξής συνοδευόμενα με μία εκ των τριών διαθέσιμων προειδοποιήσεων: “Λάβετε υπόψη σας το carpooling”, “Για καθημερινή χρήση επιλέξτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς” και “Για κοντινές αποστάσεις επιλέξτε το περπάτημα ή το ποδήλατο”.

Αυτές θα είναι υποχρεωτικές τόσο στα έντυπα όσο και σε TV, ράδιο, Internet ενώ θα πρέπει να περιλαμβάνουν το hashtag #SeDeplacerMoinsPolluer (που σημαίνει “Μετακινούμαι και ρυπαίνω λιγότερο”) καθώς και τις εκπομπές ρύπων του οχήματος που διαφημίζεται. Την ίδια στιγμή όσες εταιρίες δεν ακολουθήσουν την οδηγία θα επιβαρύνονται με πρόστιμο ύψους 50.000€.

Η γαλλική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά να νομοθετεί προκειμένου να “φρενάρει” την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων, επιβάλλοντας αρχικά έναν νέο φόρο στα SUV με υψηλό αποτύπωμα και απαγορεύοντας σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων τη διέλευση από το κέντρο των πόλεων.