Τι γίνεται με την παγκόσμια παραγωγή λιθίου;


Η προβλεπόμενη έκρηξη των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημιουργεί αναστάτωση στην βιομηχανία λιθίου.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/7/2019

Παγκοσμίως οι εταιρίες διαχείρισης και τα ορυχεία λιθίου βρίσκονται σε μία αναστάτωση μπροστά σε μία πρωτοφανή ζήτηση για το βασικό υλικό της κατασκευής των μπαταριών.

Την περίοδο 2015-2018 οι τιμές για το αργυρόλευκο μέταλλο είχαν σχεδόν τριπλασιαστεί καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν ξεπεράσει πια το ορόσημο των πέντε εκατομμυρίων σε όλο τον κόσμο με τα περισσότερα να κυκλοφορούν στην Κίνα. Μάλιστα το 2017 άνοιξαν έξι νέα ορυχεία στην Αυστραλία για να ανταπεξέλθουν στην ζήτηση.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα περίμεναν και τα ηλεκτρικά αργούν να ανέβουν σε πωλήσεις. Ειδικά τώρα που οι τελευταίες επιβραδύνονται στην Κίνα. Έτσι παρατηρείται οι τιμές του λιθίου να πέφτουν μιας και τώρα υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή από την ζήτηση. Κάτι που θα αλλάξει σύντομα.

Η παραγωγή λιθίου στην Αυστραλία, ο κορυφαίος παραγωγός παγκοσμίως, αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 23% στα επόμενα δύο χρόνια. Τον περασμένο μήνα, ο υπουργός εξόρυξης για την Χιλή, Baldo Prokurica, δήλωσε ότι η σημερινή κυβέρνηση προσπάθησε να διπλασιάσει την παραγωγή λιθίου της χώρας μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Έως το 2030 η παγκόσμια παραγωγή λιθίου θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δεκαπλασιαστεί με το 70% να αφορά στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.