Τι κάνουμε όταν αναβοσβήνουν οι προειδοποιητικές λυχνίες στο cockpit;


ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΧΝΙΕΣ. ΑΥΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Η ΚΑΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ, ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ.

 
  • 4/12/2019

«Με δεδομένο ότι οι διαφημίσεις ξεχωρίζουν με τα διαφορετικά χρώματά τους και τα σύμβολα ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο, μια έγκαιρη ματιά στο εγχειρίδιο έχει νόημα σε κάθε περίπτωση», λέει ο Günther Schiele από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Dekra.

Κατά την ανάφλεξη του κινητήρα, οι περισσότερες προειδοποιητικές λυχνίες ανάβουν για λίγο για τον έλεγχο της λειτουργίας τους. Στη συνέχεια, οι κόκκινες και κίτρινες ενδεικτικές λυχνίες θα πρέπει να σβήσουν, εκτός αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Ενώ πράσινες, μπλε ή ενδεχομένως και λευκές λυχνίες εμφανίζονται, για παράδειγμα, ότι άναψε το φως ή άλλο σύστημα είναι ενεργοποιημένο, έρχονται το κίτρινο και το κόκκινο στο κρίσιμο σημείο. Κίτρινο σημαίνει: Οι προειδοποιητικές ενδείξεις δείχνουν μια αποτυχία του συστήματος ή ότι μια δυσλειτουργία είναι παρούσα, ωστόσο η πορεία μπορεί να συνεχιστεί. «Αρκετά σύντομα μεν, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να πάτε το αυτοκίνητο να ελεγχθεί σε ένα συνεργείο», συνιστά ο Schiele.

Οι κόκκινες ενδεικτικές λυχνίες, ωστόσο, απαιτούν κατά κανόνα άμεση δράση. «Αν ανάψει, για παράδειγμα, η κόκκινη ένδειξη με το σύμβολο του κανίστρου του λαδιού μπορεί να σημαίνει ότι κάτι «τρέχει» με την πίεση του λαδιού του κινητήρα. Επομένως: Σταματήστε αμέσως και σβήστε τον κινητήρα, ένα πρόβλημα απειλεί τον κινητήρα», εξήγησε ο εμπειρογνώμονας. Το ίδιο ισχύει όταν ανάβει το σύμβολο του θερμόμετρου για το ψυκτικό υγρό. Σε αυτή την περίπτωση, η στάθμη του ψυκτικού υγρού μπορεί να είναι πολύ χαμηλή ή ο ανεμιστήρας του ψυγείου να έχει χαλάσει.

Ακόμα κι αν οι ενδείξεις για τη γεννήτρια ή τα φώτα των φρένων είναι αναμμένες, πρέπει να προσέξετε. «Σε αυτές και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, ο οδηγός πρέπει να δείξει ταχεία απόκριση για τη δική του ασφάλεια», εξήγησε ο Schiele.