Το έχουν ζητήσει πολλές οργανώσεις που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και από ότι φαίνεται η Ευρωπαϊκή Ένωση ανταποκρίνεται και με το παραπάνω. Κι αυτό γιατί η πρόταση της αρμόδιας επιτροπής, που κατά κανόνα γίνεται αποδεκτή με μικρές αλλαγές, περιλαμβάνει έναν αριθμό συστημάτων υποβοήθησης ως στάνταρ.
Αυτό δεν θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, παρά μόνο όσα καινούργια μοντέλα θα παρουσιαστούν από το 2021 και μετά. Στόχος όλων αυτών των κινήσεων είναι η μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ως το 2050.
Ο αριθμός των συστημάτων υποβοήθησης, σύμφωνα πάντα με την πρόταση της επιτροπής, θα φτάνει συνολικά τα 11. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνεται το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (autonomous emergency braking), το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (lane keep assist systems), καθώς και ένα έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας (overridable speed assistance systems).
Επίσης όλα τα καινούργια μοντέλα θα πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα ελέγχου της κόπωσης του οδηγού (distraction recognition technology) και με κάμερα οπισθοπορείας ή εναλλακτικά με αισθητήρες στάθμευσης.