Το compact, υβριδικό υπεραστικό λεωφορείο Mercedes-Benz Intouro K


Η Mercedes παρουσιάζει το νέο Intouro K με υβριδική τεχνολογία και προηγμένο εξοπλισμό ασφάλειας.

  • 21/4/2022

Η ηλεκτροκίνηση έχει πολλές πτυχές. Παρόλο που η έμφαση δίνεται στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη, η DaimlerBuses βασίζεται στο Mercedes-Benz Intouro με την υβριδική μονάδα του για υπεραστικές συγκοινωνίες, καθώς και για τον συνδυασμό υπηρεσιών τακτικών δρομολογίων και τουριστικών εκδρομών, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να συνεχίσει να μειώνει την ήδη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Η υβριδική μονάδα είναι διαθέσιμη για όλα τα διαξονικά μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μετατροπέα ροπής από την πλούσια γκάμα Intouro. Επιπλέον, η υβριδική μονάδα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε υπεραστικό λεωφορείο στο εξίσου νέο Intouro K. Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα μοντέλων διευρύνεται ταυτόχρονα με ένα πολυτάλαντο και ιδιαίτερα εύχρηστο και οικονομικό λεωφορείο με μεγάλο εύρος εφαρμογών.

Η βασική λειτουργία του υβριδικού Intouro είναι εξαιρετικά απλή: Ένας πρόσθετος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως δυναμό κατά τις φάσεις πέδησης και ρολαρίσματος του οχήματος, μετατρέποντας την ενέργεια πέδησης σε ηλεκτρική. Αυτό το ρεύμα αποθηκεύεται και είναι διαθέσιμο στον ηλεκτροκινητήρα για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ειδικά κατά την εκκίνηση, αλλά και την επιτάχυνση.

Η τεχνολογία συστήματος κίνησης είναι απλή. Ένα βασικό στοιχείο του υβριδικού συστήματος κίνησης είναι ο ηλεκτροκινητήρας. Το κύριο συγκρότημα σε σχήμα δίσκου με ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και πάχος οκτώ εκατοστών έχει ενσωματωθεί μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Η ισχύς του είναι 14 kW και η ροπή 220 Nm.

Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει κυρίως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν απαιτείται υψηλή απόδοση, ιδίως κατά την εκκίνηση. Ωστόσο, δεν χρησιμεύει στην αύξηση της μέγιστης απόδοσης ισχύος, γι' αυτό και οι προδιαγραφές για την απόδοση και τη ροπή στρέψης του οχήματος παραμένουν αμετάβλητες. Αντίθετα, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και αυξάνει την απόδοσή του κατά την εκκίνηση. Οι στροφές του κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μειώνονται, ελαττώνεται απλώς ανεπαίσθητα η μέγιστη ισχύς και αντικαθίσταται από τον ηλεκτροκινητήρα.

Επιπλέον, μια ελαφρά ενίσχυση από τον ηλεκτροκινητήρα στις στροφές ρελαντί βελτιώνει την αποδοτικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και οι δύο αυτοί παράγοντες έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ήδη χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές κατά την οδήγηση του Intouro στο κέντρο της πόλης και στα προάστια, όπου ο οδηγός εναλλάσσει συνεχώς τα πεντάλ γκαζιού και φρένου. Η μείωση φτάνει το 5% στην κυκλοφορία στα προάστια και στο κέντρο της πόλης.

Το ρεύμα που παράγεται από την ανάκτηση ενέργειας αποθηκεύεται σε πυκνωτές διπλής στρώσης, που είναι γνωστοί και ως «supercaps». Αυτές οι μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας χαρακτηρίζονται από υψηλή πυκνότητα ισχύος, δεν είναι ευαίσθητες στις αιχμές ισχύος και έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Σε αντίθεση με τις μπαταρίες, οι υπερπυκνωτές (supercaps) είναι ιδανικοί για τις συνεχείς και γρήγορες αλλαγές μεταξύ φόρτισης και αποφόρτισης κατά τη στάση και την εκκίνηση. Το υβριδικό Intouro χρειάζεται έναν μόνο ελιγμό πέδησης από τα 50 χλμ./ώρα έως την ακινητοποίηση για να φορτιστούν οι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας.

Η ομάδα ανάπτυξης του υβριδικού Intouro βασίζεται σε ελεγμένα και δοκιμασμένα εξαρτήματα. Αυτά έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, στο επιτυχημένο υβριδικό Citaro - ένα μοντέλο που έχει αποδείξει την αξία του στην πράξη και χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία εδώ και πολλά χρόνια. Στοιχεία, όπως τα supercaps ως μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, προέρχονται από το Citaro. Οι λάτρεις του Citaro τα ξέρουν ήδη ως μονάδες ανάκτησης ενέργειας. Ωστόσο, απαιτήθηκαν εκτεταμένα μέτρα προσαρμογής λόγω της νέας ηλεκτρικής/ηλεκτρονικής δομής του Intouro με διαφορετικούς εγκεφάλους.

Το νέο Intouro K: Ένα πραγματικά πολυτάλαντο λεωφορείο, ακόμη και σε στενούς δρόμους

Η νέα υβριδική μονάδα θα κάνει το ντεμπούτο της στο κόμπακτ Intouro K της οικογένειας Intouro. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστο με μήκος 10,75 μέτρα και ακτίνα στροφής μόλις 18,34 μέτρα, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για διαδρομές σε ορεινές περιοχές, δρόμους με στροφές ή για εκδρομές με μικρά γκρουπ.

Η γκάμα εξοπλισμού περιλαμβάνει οθόνες προορισμού, κεντρική είσοδο μονού ή διπλού πλάτους και δύο διαφορετικά συστήματα ανύψωσης για επιβάτες μειωμένης κινητικότητας. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία επιλογών σε καθίσματα και φύλαξη αποσκευών για το εσωτερικό. Η θέση του οδηγού του Intouro έχει ανανεωθεί πλήρως, είναι εργονομικά τέλεια και προσανατολισμένη στον οδηγό - όπως σε όλα τα λεωφορεία Mercedes-Benz. Από την εμφάνιση έως τα χειριστήρια και τα όργανα, συμπεριλαμβανομένης της έγχρωμης οθόνης, το υψηλής ποιότητας κόκπιτ είναι τόσο πολυτελές όσο σε ένα πλούσια εξοπλισμένο τουριστικό λεωφορείο.

Η ισχύς κινητήρα του Intouro K είναι, προαιρετικά, 220 kW (299 hp) ή 260 kW (354 hp). Οι επιχειρήσεις υπεραστικών και τουριστικών λεωφορείων μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις εκδόσεις κιβωτίου ταχυτήτων: μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Mercedes-Benz PowerShift ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα στρέψης της Voith και της ZF.

Ο εξοπλισμός με τα συστήματα υποβοήθησης είναι εκπληκτικός: Το σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 5 (ABA 5) είναι μοναδικό στο είδος για υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία και μπορεί να πραγματοποιεί ελιγμούς πέδησης για πλήρη ακινητοποίηση ακόμη και όταν αναγνωρίζονται διερχόμενοι πεζοί, ενώ το Sideguard Assist προειδοποιεί για πεζούς και εμπόδια στις στροφές. Έτσι, σε συνδυασμό με τα συμβατικά συστήματα υποβοήθησης, διασφαλίζεται ότι το επίπεδο ασφάλειας στο Intouro K είναι υποδειγματικό.

Ο κινητήρας Mercedes-Benz OM 936 είναι εξίσου κόμπακτ με το ίδιο το λεωφορείο και αποδίδει 260 kW (354 hp) με κυβισμό 7,7 λίτρα. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ZF Ecolife 2 με μετατροπέα ροπής και έναν υποειδή άξονα Mercedes-Benz. Η νέα υβριδική μονάδα, η οποία διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός, μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου, άρα και τις εκπομπές αυτού του πανίσχυρου και εξίσου οικονομικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.