Το Dacia Duster φτάνει τις 2 εκατομμύρια μονάδες


Το Dacia Duster γιορτάζει τις 2 εκατομμύρια πωλήσεις σε σχεδόν 60 χώρες από το 2010 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. 

  • 2/2/2022

Η Daciaέχει μία μικρή και σύντομη ιστορία, γεμάτη όμως με επιτυχίες. Μετά τη γέννηση του Logan το 2004, ήρθε ένα δεύτερο μοντέλλο που μπήκε στον κόσμο της αυτοκίνησης το 2010. Το Duster. Ένα εμβληματικό προϊόν πλέον για τη ρουμάνικη μάρκα που έκανε τα SUV πολύ δημοφιλή και προσβάσιμα.

Τώρα το Dacia Duster φτάνει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις σε σχεδόν 60 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η επιτυχία του βασίστηκε στο ότι προσέφερε ένα οικονομικό SUV για πελάτες και οικογένειες που δεν ήθελαν ένα μεταχειρισμένο μοντέλο, αλλά καινούριο. Προσιτό, στιβαρό και κομψό, είναι κοντά στις τάσεις της κοινωνίας καιείναι ακριβώς αυτό που αναζητούν οι οδηγοί. Γρήγορα γίνεται ένα εμβληματικό μοντέλο τόσο για τη Dacia όσο και για ολόκληρη τη βιομηχανία. Από το 2010, το μοντέλο γνώρισε εμπορική επιτυχία με 2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.

Οι πελάτες και οδηγοί του Duster είναι πολύ διαφορετικοί και βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ όλων των αγορών, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει υψηλότερο ποσοστό γυναικών που αγοράζουν Dacia Duster σε σύγκριση με άνδρες. Η Τουρκία έχει τη νεότερη ομάδα αγοραστών Duster (42 ετών κατά μέσο όρο) που είναι επίσης κυρίως οικογένειες (το 62% ζει με παιδιά). Στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία, οι άνθρωποι αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% λατρεύει το ποδήλατο και το 9% τα ταξίδια.

Σε αυτές τις ίδιες πέντε χώρες, το 44% των πελατών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% σε προαστιακές περιοχές. Οι κύριοι λόγοι που οι άνθρωποι αγοράζουν το Duster είναι η τιμή του (56%), ο σχεδιασμός του (20%) ή λόγω αφοσίωσης στη μάρκα (16%).

Το H79 (το κωδικό όνομα που δόθηκε στο Duster) πίσω στη γέννηση του ήταν το αποτέλεσμα της δουλειάς που δόθηκε τότε στις ομάδες σχεδιασμού νέων μοντέλων. Η οδηγία ήταν απλή: πάρτε ένα λευκό φύλλο χαρτί και δημιουργήστε ένα όχημα που δεν υπήρχε ακόμη στην αγορά. Όλα αυτά σε μια ασυναγώνιστη τιμή που θα αψηφούσε τον ανταγωνισμό, ένα στιβαρό, αξιόπιστο και ευέλικτο όχημα που θα κινείται σαν 4κίνητο.

Το πρωτότυπο Dacia Duster παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2009. Μετά από πολυάριθμους εσωτερικούς διαγωνισμούς σχεδίασης και μερικά πολύ συναρπαστικά σκίτσα, ένα σχέδιο ξεχώρισε γρήγορα από το πλήθος: ένα πιο μυώδες σχέδιο, μια υπερυψωμένη γραμμή ζώνης με παράθυρα στο υψηλότερο τέταρτο και μια πιο δυναμική γρίλια.