Το επόμενο βήμα στην τεχνολογία μπαταριών θα είναι το Cell to Chasis


Οι μπαταρίες στο μέλλον θα είναι ενσωματωμένες στο πλαίσιο, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα αύξησης της αυτονομίας.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 2/2/2021

Η κινέζικη CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.) είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών και σύμφωνα με δημοσιεύματα του Reuters εξελίσσει μια νέα τεχνολογία ενσωμάτωσης των συσσωρευτών.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία οι μπαταρίες θα ενσωματώνονται απευθείας στο πλαίσιο, κάτι που αυτόματα καταργεί τις μεγάλες συστοιχίες, αλλά και τα μικρότερα στοιχεία.

Σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο προστατευμένες από ανθεκτικά πλαίσια, τα οποία με την καινούργια τεχνολογία θα εκλείπουν με αποτέλεσμα να εξοικονομείται βάρος. Αλλά και να απελευθερώνεται χώρος, με αποτέλεσμα να χωρούν περισσότερα στοιχεία. Και περισσότερα στοιχεία σημαίνουν μεγαλύτερη αυτονομία.

Με βάση τις προβλέψεις με την εφαρμογή της τεχνολογίας του Cell to Chasis θα είναι εφικτή μέχρι το 2030 η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτονομία που θα μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 800 χιλιόμετρα.

Τιμή εντυπωσιακή, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η δήλωση του επικεφαλής της CATL Zenq Yugun πως η τιμή τους θα είναι αντίστοιχη με αυτές μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η τεχνολογία CTC, όπως ονομάζεται εν συντομία η Cell to Chasis, θα είναι πιο νωρίς ώριμη για την κανονική παραγωγή, κατά πιθανότητα το 2025, ενώ η CATL ασχολείται φυσικά και με τις μπαταρίες στερεών ηλεκτρολυτών. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται να είναι ώριμη το 2030.