Το κέρμα που στοίχησε στον Senna 1,5 εκατομμύριο δολάρια


Ο Ayrton Senna αναζητά μια ομάδα που θα του επιτρέψει να διεκδικήσει έναν παγκόσμιο τίτλο και η McLaren είναι ο πρώτος του σταθμός. Οι διαπραγματεύσεις ωστόσο με τον επικεφαλής της βρετανικής ομάδας παίρνουν μια απροσδόκητη τροπή.

  • 1/5/2020

Το 1987 ο Ayrton Senna έχει ήδη πάρει την απόφαση να εγκαταλείψει την Lotus βλέποντας το μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας να χάνει την επαφή του με την κορυφή. Ο Ron Dennis, επικεφαλής της McLaren, ήταν ο πρώτος άνθρωπος στον οποίο απευθύνθηκε και οι διαπραγματεύσεις για το συμβόλαιο του πολλά υποσχόμενου Βραζιλιάνου πιλότου δεν άργησαν να ξεκινήσουν.

Ron Dennis και Ayrton Senna γνωρίζονταν από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν ο Βραζιλιάνος είχε ζητήσει από τον Βρετανό μάνατζερ να δοκιμάσει την τύχη του σε ένα μονοθέσιο της Formula 1. O Ron Dennis δέχθηκε υπό έναν όρο. Να γίνει ο χορηγός του Senna στο τοπικό πρωτάθλημα της Formula Ford 2000. O Senna αρνήθηκε και έτσι έπρεπε να περιμένει έως και τον Ιούλιο του 1983 ώστε να βρεθεί πίσω από το τιμόνι μιας Williams.

Το 1987 R. Dennis και A. Senna κάθονται και πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, με το διακύβευμα ετούτη τη φορά να είναι απείρως σημαντικότερο. Η μεν McLaren αναζητούσε έναν οδηγό για συμπληρώσει το ρόστερ της στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Alen Prost, o δε Ayrton Senna ένα μονοθέσιο ικανό να του εξασφαλίσει τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του.

Δεδομένης της καλής  σχέσης που διατηρούσαν οι δύο άνδρες, όλοι θεωρούσαν δεδομένη της συμφωνία τους. Μόνο που λογάριαζαν χωρίς τον σκληρό διαπραγματευτή που ονομαζόταν Ayrton Senna. O Βραζιλιάνος διεκδικούσε αύξηση των ετήσιων απολαβών του κατά 500.000 δολάρια και ο R. Dennis είχε διαφορετική άποψη.

Το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις δεν άργησε να έρθει και η μοναδική λύση που έπεσε στο  τραπέζι από τον επικεφαλής της McLaren ήταν να στρίψουν ένα κέρμα. Ο Ayrton Senna εξέφρασε τις επιφυλάξεις μιας και τα φτωχά αγγλικά του δεν του επέτρεπαν να αντιληφθεί απόλυτα την… αδιάβλητη διαδικασία με την οποία θα καθοριζόταν το τελικό ποσό των ετήσιων απολαβών του, ωστόσο, στη συνέχεια συμφώνησε.

Το κέρμα βρέθηκε στον αέρα και όταν προσγειώθηκε οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στον R. Dennis και τον A. Senna είχαν ολοκληρωθεί. Ο Βρετανός είχε εξοικονομήσει 500.000 δολάρια ετησίως για την ομάδα της McLaren και ο Βραζιλιάνος πιλότος είχε διαγράψει οριστικά το ποσό του 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων από το τριετές συμβόλαιό του.

Ο Ayrton Senna δεν συγχώρεσε ποτέ τον Ron Dennis για τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις του συμβολαίου του στη McLaren κάτι που ο Βρετανός το «πλήρωσε» πολύ ακριβά στη μετέπειτα κοινή πορεία των δύο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.