Tο μέλλον της Αυτοκίνησης: Σαφείς απαντήσεις σε 21 κρίσιμες ερωτήσεις


Οι τεχνολογίες, οι τάσεις και οι αλλαγές που έρχονται στα αυτοκίνητα που θα οδηγούμε στο άμεσο μέλλον. Θα γίνουν πιο γρήγορα, πιο "καθαρά" και πιο ασφαλή;

  • 24/5/2021

1. Πόσο πιο γρήγορα θα γίνουν τα αυτοκίνητα;

Τη δεκαετία του ’80 η Ferrari F40 επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε 4,7 sec. Όσο περίπου θέλει στις μέρες μας το VW Golf R… Και αυτά τα νούμερα, βέβαια, είναι αστεία για ένα οικογενειακό Tesla, που χρειάζεται κάτι λιγότερο από 2,5 sec για την ίδια δοκιμασία. Να υποθέσουμε ότι με την εξέλιξη των ηλεκτρικών θα δούμε ακόμη χαμηλότερες τιμές; Χμμμ, όχι άμεσα.

Η ισχύς υπάρχει μεν, το θέμα όμως είναι να μπορεί να περάσει και στον δρόμο. Για να επιτευχθεί επιτάχυνση 0-100 στο 1,5 sec (χοντρικά 1,82g επιτάχυνσης), τα ελαστικά του υποθετικού αυτοκινήτου θα έπρεπε να έχουν 50% περισσότερη πρόσφυση από τα σημερινά και ο οδηγός την ανάλογη εκγύμναση. Ως εκ τούτου, θα ξέρετε ότι… ξύνουμε τον πάτο, όταν αρχίσουμε να συγκρίνουμε την επιτάχυνση σε εκατοστά του δευτερολέπτου.

2. Θα προσθέσουμε πολλές ακόμη σχέσεις στα κιβώτια ταχυτήτων;

To Ford Model T είχε μόνο δύο σχέσεις. Το αυτοκίνητο του πατέρα μας τρεις ή τέσσερις. Το δικό μας, τώρα, έχει συνήθως έξι, ενώ στις μέρες μας υπάρχουν και προτάσεις που -με αυτόματα κιβώτια- φτάνουν μέχρι τις δέκα. Η εξέλιξη δείχνει μεν μια ανοδική πορεία, στην πράξη, όμως, δεν έχουμε να περιμένουμε περαιτέρω αύξηση των σχέσεων.

Οι σύγχρονοι κινητήρες, συνήθως με turbo, προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ελαστικότητα και εύρος λειτουργίας. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά συστήματα βοηθούν περαιτέρω στο να έχουμε γκάζι χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουμε σε κατεβάσματα. Και, τέλος, όσες περισσότερες σχέσεις προσθέτουμε, τόσο ανεβάζουμε το κόστος, την πολυπλοκότητα, το βάρος και τις τριβές. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Andy Palmer, πρώην αφεντικό της Aston Martin, «απλώς δεν χρειάζεσαι περισσότερες σχέσεις για να κάνεις την ίδια δουλειά».

3. Υπάρχουν τεχνολογίες ασφαλείας που θα πρέπει να περιμένουμε;

Το μεγάλο στοίχημα της ασφάλειας θα παιχτεί στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Όσο η αυτονομία θα πλησιάζει στο Επίπεδο 5, θα βελτιώνονται οι αισθητήρες και θα γράφονται περισσότερες γραμμές κώδικα, τόσο θα περιορίζονται τα ατυχήματα. Παρ’ όλα αυτά, για εκείνες τις λίγες περιπτώσεις που μία σύγκρουση θα είναι αναπόφευκτη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το Live Cell της Autoliv. Η εξέλιξη στα συστήματα αερόσακων επιφυλάσσει ένα προστατευτικό κουκούλι για κάθε επιβάτη, ελαχιστοποιώντας το ρίσκο ενός τραυματισμού.

4. Ποιο θα είναι το επόμενο trend στους χρωματισμούς αυτοκινήτων;

Άσπρο (εκ του ασφαλούς): 1:1

Μπλε: 2:1

Δύο τόνων: 5:1

Μπεζ: 10:1

Colorshift: 200:1

5. Θα ζήσουμε την κηδεία των βενζινοκινητήρων;

Αυτό εξαρτάται. Εάν είσαστε κάτω των 50 ετών, με καλή υγεία και ζείτε σε ένα σωστό γεωγραφικό μήκος και πλάτος αυτού του πλανήτη, πιθανόν ναι. Κρατάμε, όμως, σοβαρές επιφυλάξεις για μία πλήρως ηλεκτρική μετάβαση, με αντίστοιχη απαγόρευση των συνόλων ICE στην Ευρώπη πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 2040. Για ηπείρους πάλι, όπως η Αφρική και η Ασία, δεν θέλουμε να κάνουμε προβλέψεις.

6. Θα μπορέσω να τυπώσω ένα 3D αυτοκίνητο;

Πάνε ήδη έξι χρόνια από τότε που η Local Motors παρουσίασε το Strati, ένα χοντροκόμματο αλλά οδηγήσιμο 3D printed αυτοκίνητο. Με τον καιρό κατάφερε να δημιουργήσει μία μικρή γραμμή παραγωγής και το Olli, ένα αυτόνομο όχημα, κατασκευασμένο κατά 80% σε τρισδιάστατους εκτυπωτές.

Στην τελευταία δοκιμή πρόσκρουσης, με 56 km/h, σημείωσε μία μείωση στο peak των δυνάμεων g κατά 253%, σε σχέση με ένα αντίστοιχο τεστ -με 32 km/h- που πραγματοποίησε 18 μήνες πριν. Η ίδια η εταιρεία θεωρεί ότι το 3D printing αποτελεί το μέλλον, μειώνοντας κατά 40% τη συνολική ενέργεια που απαιτείται για τις κολλήσεις και την κατασκευή ενός αμαξώματος. Ως διαδικασία όμως, απαιτεί περισσότερο χρόνο, οπότε δεν έχει φτάσει ακόμη η ώρα της.

7. Η επιδημία έφερε το τέλος του ridesharing;

Εταιρείες, όπως οι Uber και Lyft, κάποτε μας πρόσφεραν πιο οικονομικές μετακινήσεις, ενώ σήμερα πιο πιθανόν είναι το ενδεχόμενο μίας βόλτας στο νοσοκομείο. Στις μέρες μας, όποτε προβληματιζόμαστε να βρεθούμε στο ίδιο αυτοκίνητο ακόμη και με γνωστούς, η λογική του ride-hailing δεν είναι πολύ δημοφιλής. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι θα κερδίσει η καραντίνα.

Με τον εμβολιασμό του πληθυσμού, τέτοιου είδους μετακινήσεις, όπως και προγράμματα κοινής χρήσης αυτοκινήτων, θα αρχίσουν να αναπτύσσονται εκ νέου. Όσο για τις εν λόγω εταιρείες, με δεδομένο ότι δεν είχαν προσλάβει τους οδηγούς αλλά τους αντιμετώπιζαν ως εξωτερικούς συνεργάτες, δεν φαίνεται να κτυπήθηκαν εντέλει τόσο σκληρά από την πανδημία, ώστε να μην μπορούν να επανακάμψουν.

8. Νιώθω πως το αυτοκίνητό μου με παρακολουθεί…

Με την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών, είναι εφικτό να μιλάει το κινητό με το αυτοκίνητό μας και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, όπως, αντίστοιχα, και το ίδιο το αυτοκίνητο με σταθμούς εδάφους. Όλα αυτά τα δεδομένα, όμως, είναι είτε ανώνυμα είτε προστατεύονται από αυστηρά πρωτόκολλα.

Εάν τώρα δεν θέλετε να καταχωρίσετε τη διεύθυνση του σπιτιού σας στο σύστημα πλοήγησης, μπορείτε να βάλετε κάποια άλλη διεύθυνση εκεί κοντά, όπως και να σβήνετε το πρόσφατο ιστορικό (κίνηση που όμως δεν έχει ιδιαίτερη αξία). Αξίζει, πάντως, να γνωρίζετε πως αρκετά σύγχρονα οχήματα διαθέτουν ένα «μαύρο κουτί», ένα καταγραφέα που κρατάει στοιχεία για την ταχύτητα κίνησης, το φρενάρισμα, ακόμη και για το αν φοράει ο οδηγός ζώνη. Αυτά δεν θα τα δείτε ποτέ, είναι όμως προσβάσιμα σε περίπτωση ανάγκης, από ασφαλιστικές και αστυνομία.

9. Γιατί δεν παράγουμε ένα επαναστατικό, ελληνικό αυτοκίνητο;

Ωμά, χωρίς περιστροφές, γιατί δεν είμαστε ικανοί. Οι γραφικοί που σχολιάζουν ακόμη τα περί Pony, προφανώς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο κρύβει πίσω του τεχνογνωσία δεκαετιών και υπεραυστηρές προδιαγραφές. Από τα υλικά που χρησιμοποιούνται και την τελευταία κόλληση του πατώματος, μέχρι το στήσιμο των αναρτήσεων και, πολύ περισσότερο, τους κινητήρες.

Για να το πούμε πιο απλά, η εξέλιξη ενός σύγχρονου αυτοκινήτου (με την ελπίδα αυτό να είναι και εμπορικά επικερδές) είναι τόσο δύσκολη υπόθεση, που έχει αναγκάσει τους πάντες να συνεργάζονται και να δημιουργούν ολοένα και μεγαλύτερους ομίλους. Για τη χώρα μας, το ιδανικό που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να παραχωρήσουμε «γη και ύδωρ» ώστε να προσελκύσουμε, σε πρώτη φάση, κάποια ξένη επένδυση.

10. Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να νικήσει 30 χρόνια εμπειρίας;

Οι πιο ανοικτόμυαλοι γνωρίζουν ήδη την απάντηση. Για τους υπόλοιπους, θα προσπαθήσουμε να το φέρουμε όσο πιο ευγενικά μπορούμε. Ένας έμπειρος και συνετός οδηγός, σαφώς και μπορεί να οδηγεί με ασφάλεια το αυτοκίνητό του. Υπάρχει όμως μία σειρά από βιολογικούς παράγοντες που δεν μπορεί να ανατρέψει. Κατ’ αρχάς, έχει μόνο δύο μάτια, όπως, αντίστοιχα, και δύο αυτιά. Τα αντανακλαστικά του μειώνονται με τα χρόνια, ενώ και το σώμα του είναι επιρρεπές σε παράγοντες, όπως η κόπωση ή η απόσπαση της προσοχής, λόγω μίας συνομιλίας.

Από την άλλη, έχουμε μία μεγάλη γκάμα από αισθητήρες, εστιασμένους 100% στο έργο τους. Με ολοένα και περισσότερες δυνατότητες διασύνδεσης, γραμμές κώδικα να γράφονται και τεχνολογίες machine learning, που εκπαιδεύουν τα αυτοκίνητα, όπως εκπαιδεύεται και ο ίδιος ο άνθρωπος. Όπως, λοιπόν, προδικάζουν αυτά και ήδη φανερώνουν οι στατιστικές, δεν θα αργήσει η στιγμή που ο άνθρωπος θα είναι ο… αδύναμος κρίκος στον τομέα των μετακινήσεων.

11. Οι τιμές των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν;

Εδώ θα μπορούσαμε να απαντήσουμε μονολεκτικά, με ένα «ναι». Ας αιτιολογήσουμε όμως την απάντησή μας, καθώς είναι βασικό να καταλαβαίνουν όλοι πού πάνε αυτά τα χρήματα. Τριάντα χρόνια πριν, οι πατεράδες μας έκριναν πως ένα καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο ήταν εκείνο που διέθετε ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό. Σήμερα, μπορεί κανείς να μετρήσει πόσα παραπάνω πράγματα κρύβει το προσωπικό του όχημα; Ενδεικτικά, το 2004, μόλις το 25% των συνολικά παραγόμενων μοντέλων διέθετε αερόσακους!

Λιγότερα από ένα στα πέντε ενσωμάτωνε κάποια ευκολία τού τύπου σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ή έλεγχο πίεσης των ελαστικών. Όσο για τα infotainment, τότε μιλούσαμε για βασικά trip computer (σε όσα αυτοκίνητα διέθεταν) και after market ράδιο-CD. Εν κατακλείδι, το έτος 2000 τα ηλεκτρονικά αντιπροσώπευαν περίπου το 18% του συνολικού κόστους ενός οχήματος. Το ποσοστό αυτό έχει πλέον εκτοξευτεί στο 40% και η ποσοστιαία πορεία του θα συνεχίσει να ανεβαίνει τα επόμενα χρόνια. Και αυτό γιατί όλοι αποζητάμε ασφάλεια και άνεση, αυτά, όμως , δεν έρχονται χωρίς χρέωση.

12. Πότε οι κατασκευαστές θα σταματήσουν να παράγουν εργοστασιακά infotainment;

Μα, αυτό ήδη συμβαίνει. Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών και, κυρίως, του software, αποτελεί ένα οικονομικό «πηγάδι χωρίς πάτο». Σιγά σιγά οι εταιρείες αυτοκινήτων αρχίζουν να στρέφονται σε ΟΕΜ κατασκευαστές, όπως ακριβώς κάνουν για τις μονάδες ABS. Τα λειτουργικά συστήματα που τρέχουν στο background προέρχονται από μεγάλα ονόματα όπως Google και Linux.

Η Blackberry automotive software platform τρέχει ήδη σε Audi, Ford, Hyundai, Porsche και Toyota. Η Mercedes-Benz, από την άλλη, τρέχει η ίδια το λογισμικό της, καθώς θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα γνωρίσει τεράστια άνθιση στον χώρο του αυτοκινήτου, τα επόμενα χρόνια. Για την ακρίβεια, από το 1,5 δις ευρώ που κυμαίνεται σήμερα ολόκληρη η αγορά Artificial Intelligence-AI (περιλαμβάνοντας το λογισμικό, το hardware αλλά και τις in-car υπηρεσίες), το ποσό αυτό θα εκτοξευτεί στα 20 δις ευρώ, το 2025

13. Τι σχήμα θα έχει το αυτοκίνητο του μέλλοντος;

Μεσαίο SUV: 2:1

Μικρό SUV: 2,5:1

Hatchback με πλαστικά για να δείχνει crossover: 6:1

Αυτόνομη κάψουλα: 8:1

Microcar: 15:1

Cabrio SUV: 18:1

Κάτι αεροδυναμικό, με έλικες: 30:1

Ένα τετραγωνισμένο sedan: 200:1

14. Τι παίζει με τα αυτόνομα φορτηγά;

Τον προηγούμενο Δεκέμβριο η Plus.ai, μία αμερικάνικη startup εταιρία, παρέδωσε 20 τόνους βούτυρο από την Καλιφόρνια στην Πενσυλβάνια, με ένα αυτόνομο φορτηγό. Πέρυσι πάλι, η UPS απέκτησε ένα μερίδιο των μετοχών της TuSimple -μίας άλλης startup αυτόνομων φορτηγών- και ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που υπολογίζεται να εξοικονομήσει 10% σε καύσιμα, για την ίδια διαδρομή, αφαιρώντας από την εξίσωση τον παράγοντα άνθρωπο.

Αυτά, όπως και τεχνολογίες platooning, όπου μία σειρά φορτηγών ακολουθούν αυτόνομα το ένα το άλλο, σαν τις κάμπιες, βρίσκονται στο μενού, για το άμεσο μέλλον. Υπολογίζεται ότι σε λίγες δεκαετίες από σήμερα θα εκλείψουν μερικά εκ. θέσεις από επαγγελματίες οδηγούς. Ανάλογα με το πώς το βλέπει κανείς, η τεχνολογία έχει και καλά και κακά να επιδείξει.

15. O James Bond είχε αυτοκίνητο που κολυμπούσε, εγώ θέλω ένα να πετάει!

Αυτό, από ό, τι φαίνεται, δεν θα αργήσει να γίνει. Κολοσσοί, όπως η Airbus και η Hyundai, αλλά και σχετικά άγνωστες startup όπως η Lilium εργάζονται πυρετωδώς προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι δεδομένο πως οι πρώτες πτήσεις αεροταξί θα ξεκινήσουν εντός της δεκαετίας που διανύουμε. Αρχικά με πιλότους για οδηγούς και σε δεύτερο χρόνο εντελώς αυτόνομα.

Θα πρέπει, ωστόσο, να συνειδητοποιήσουμε ότι εδώ δεν μιλάμε για ένα ατομικό μέσο μετακίνησης. Όχι τουλάχιστον με την έννοια που αντιλαμβανόμαστε –το πρωί κατεβαίνω κέντρο, στη δουλειά μου και το βράδυ το παρκάρω στο γκαράζ μου. Αυτό που θα δούμε είναι αεροχήματα 2-6 θέσεων, που θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, καλύπτοντας ταχύτατα αποστάσεις 200-300 km.

16. Love is in the air?

Για τον έρωτα δεν γνωρίζουμε, αναφορικά, όμως, με τις αναβαθμίσεις των νέων μοντέλων, να είσαστε σίγουροι πως ναι. Από τη στιγμή που έχουμε κινητά των 200 ευρώ που μπορούν και κατεβάζουν εφαρμογές και updates, δεν νοείται να μην το κάνει αυτό ένα όχημα πολλαπλάσιας αξίας. Αυτό που ξεκίνησε η Tesla έχει ήδη περάσει στον όμιλο VW, στη Mercedes-Benz, τη Volvo και σε άλλους κατασκευαστές.

Η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών τους συστημάτων θα μπορεί να ανανεώνεται, να εγκαθίστανται νέες εφαρμογές, να ενεργοποιούνται λειτουργίες, παιχνίδια (ναι, ακόμα και παιχνίδια) και ό,τι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Αυτά όλα θα γίνονται αυτόματα, μέσω over-the-air αναβαθμίσεων, απλώς με την έγκριση του οδηγού. Όπως καταλαβαίνετε, τα συνδεδεμένα οχήματα μας επιφυλάσσουν πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές.

17. Πόσο θα επηρεάσει τις οδηγικές μας συνήθειες η πανδημία;

 Όπως φαίνεται, αρκετά. Και δεν μιλάμε για τις ημέρες του lockdown,όπου εκ των πραγμάτων υπάρχει έλεγχος μετακινήσεων. Μελέτες από διάφορους οργανισμούς κάνουν λόγο για αλλαγές σε βάθος χρόνου, που θα προκληθούν από αυτή την κατάσταση. Κατ’ αρχάς, έχοντας εκπαιδευτεί με την τηλεργασία και τα meetings μέσω υπολογιστή, αρκετοί θα αρχίσουν να υιοθετούν ένα πιο ευέλικτο προφίλ εργασίας.

Ένα κάποιο ρόλο θα παίξει επίσης και το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο θα μειώσει τις φορές που θα θέλουμε να πηγαίνουμε στα φυσικά μαγαζιά, είτε για να αγοράσουμε κάτι είτε απλώς για βόλτα. Ακόμη και απλά πράγματα, όπως το να μιλήσουμε με τη δασκάλα του παιδιού μας, θα αρχίσει σιγά σιγά να γίνεται ηλεκτρονικά. Φυσικά, η κάθε χώρα θα το βιώσει αυτό σε διαφορετικό βαθμό. Για τις ΗΠΑ, που καταφέραμε να βρούμε προβλέψεις, προσβλέπουν σε μία μείωση μετακινήσεων, της τάξης των 480 δις χιλιομέτρων ετησίως!

18. Old school επισκευές vs antivirus

Η αλήθεια είναι ότι με την έλευση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών, η σχέση μας με τη φροντίδα ενός αυτοκινήτου θα μεταβληθεί κάπως. Τα αυτοκίνητα που θα οδηγούμε σε μερικά χρόνια δεν πρόκειται να χάσουν ποτέ λάδια, απλώς γιατί δεν θα έχουν λάδια. Όπως αντίστοιχα δεν θα έχουν θερμοστάτη να χαλάει και να ανεβάζει θερμοκρασία, μπουζί πολυκαιρισμένα να επηρεάζουν την καύση και τόσα άλλα.

Πιθανόν, όμως, θα έχουν ιούς, ειδικά εάν ξεκινήσουν οι κατασκευαστές να δέχονται στις πλατφόρμες τους και third-party εφαρμογές. Όπως στους υπολογιστές και στα κινητά, είναι μάλλον αναμενόμενο κάποια στιγμή να δούμε ένα antivirus να αναπτύσσεται για τα σύγχρονα infotainment και το λογισμικό λειτουργίας. Όπως αντίστοιχα και τα συνεργεία του μέλλοντος να περιορίσουν τις εργαλειοθήκες και να αυξήσουν τα τάμπλετ.

19. Ο θάνατος του εμποράκου

Υπάρχει περίπτωση στο μέλλον να μην υπάρχουν πλέον εκθέσεις αυτοκινήτων; Η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο σενάριο υπάρχει - και δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την αύξηση των πωλήσεων online, που δείχνει να κερδίζει συνεχώς έδαφος. Όσο θα υπάρχουν συνεργεία για όλα αυτά τα οχήματα εκεί έξω, τόσο το κόστος θα παραμένει λογικό για να διατηρεί κανείς και ένα τμήμα πωλήσεων, στην όλη εγκατάσταση.

Το θέμα είναι τι θα γίνει σε μερικά χρόνια, όπου οι άνθρωποι θα αγοράζουν τη μετακίνηση ως υπηρεσία, με κάποια μορφή συνδρομής και με τη δυνατότητα χρήσης διαφορετικών τύπων οχημάτων. Αυτό μένει να το δούμε, αν και δεν αναμένουμε -στην Ελλάδα τουλάχιστον- τραγικές αλλαγές τα επόμενα 10 έτη.

20. Το εργοστάσιο του μέλλοντος θα έχει εργάτες;

Εξαιρετική ερώτηση! Με την έλευση της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης (Industry 4.0), ξεκινάμε να βάζουμε στις ζωές μας κυβερνο-φυσικά συστήματα, το Internet of Things-IOT, το cloud computing, τεχνολογίες machine learning και φυσικά ρομποτικά και ηλεκτρονικά συστήματα πιο εξελιγμένα από ποτέ. Οι πλέον σύγχρονες γραμμές παραγωγής απαιτούν πλέον μόλις λίγες δεκάδες ή εκατοντάδες υπαλλήλους, σε σχέση με τις χιλιάδες που χρειαζόταν λίγα χρόνια πριν.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πάντως, υποστηρίζουν ότι δεν θα έρθει η στιγμή όπου τα πάντα θα γίνονται χωρίς ανθρώπους. Για μία σειρά από λόγους, ο ανθρώπινος παράγοντας θα βρίσκεται εντός και θα έχει ρόλο στα εργοστάσια του μέλλοντος. Έστω και σε μικρούς αριθμούς.

21. Θα μπει το Fast&Furious στην πρίζα;

Αυτό κανείς δεν μπορεί να το απαντήσει με στοιχεία. Η λογική λέει πως ναι, με μία άλλη, πάντως, μορφή. Η βελτίωση των αυτοκινήτων αποτελεί μία υποκουλτούρα που κρατάει σχεδόν από τις απαρχές της αυτοκίνησης. Με την έλευση, όμως, των ηλεκτρικών οχημάτων, δεν θα μπορεί κανείς να προσθέσει μεγαλύτερη τουρμπίνα ή πιο ελεύθερο τελικό εξάτμισης…

Φυσικά, σε ό,τι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση (αεροτομές, σπόιλερ κ.λπ.) τα πάντα είναι εφικτά. Τώρα, αν βρεθεί στο μέλλον βελτιωτής να βάζει ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες, υπερπυκνωτές και καθαρότερα καλώδια για μεγαλύτερη ροή ρεύματος, αυτό είναι κάτι που θέλουμε να το δούμε!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ