To νέο Ford F-150 Raptor είναι ανίκητο!


Με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα να αποδίδει 450 ίππους και τις αναβαθμίσεις σε πλαίσιο και αναρτήσεις να του προσδίδουν εξωπραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, το νέο F-150 Raptor είναι χωρίς αμφιβολία το κορυφαίο pickup-truck της Ford.

  • 3/2/2021

Για όσους δεν παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στην αμερικανική αγορά αξίζει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία… πολλά χρόνια η δημοφιλέστερη τετράτροχη πρόταση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού δεν είναι άλλη από το Ford F-150.

Ένα κλασικό pickup-truck το οποίο έχει κλέψει την καρδιά των Αμερικάνων διαθέτοντας εκτός των άλλων πλήθος εκδόσεων. Εμείς θα μιλήσουμε για την κορυφαία η οποία μετρά λίγες ώρες ζωής και φέρει τα διακριτικά Raptor καθώς και πλήθος εξωτικών -για τα ευρωπαϊκά δεδομένα- προδιαγραφών.

Πέρα, λοιπόν, από την… τερατώδη εμφάνιση, το νέο Ford F-150 Raptor έχει να παρουσιάσει αναβαθμίσεις σε πλαίσιο και μηχανικά μέρη που το καθιστούν ικανότερο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Οι ενισχύσεις στο πλαίσιο σκάλας (High Performance Frame το ονομάζει η Ford) αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία έχει χτίσει η μπλε οβάλ φίρμα το νέο της δημιούργημα. Έμφαση δόθηκε στα σημεία στήριξης της ανάρτησης καθώς και στο μέσον του πλαισίου ώστε εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ακαμψία σε εκείνα τα τμήματα που δέχονται τις μεγαλύτερες καταπονήσεις.

Η πίσω ανάρτηση ανασχεδιάστηκε αποκτώντας παράλληλα αντιστρεπτική δοκό μεγαλύτερης διαμέτρου και νέα ελατήρια που διαθέτουν τη μεγαλύτερη διαδρομή στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με τη σειρά τους μπορούν να προσαρμοστούν ταχύτερα στις συνθήκες του οδοστρώματος, «διαβάζοντας» τον δρόμο 500 φορές το δευτερόλεπτο.

Μάλιστα αν επιλέξει κανείς τους θηριώδεις τροχούς των 37 ιντσών τότε αναβαθμίζονται και οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες που είναι υπεύθυνες για τη σκληρότητα των αμορτισέρ.

Κάτω από το καπό του νέου Ford F-150 Raptor βρίσκεται ο γνωστός από το πρόσφατο παρελθόν V6 κινητήρας βενζίνης των 3,5 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια δύο υπερσυμπιεστών καυσαερίων φτάνει τους 450 ίππους.

Ο εξακύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ενώ το σύστημα τετρακίνησης αποτελείται από τρία διαφορικά (κεντρικό, πίσω και μπροστινό). Στην εκτός δρόμου κίνηση, σύμμαχος του οδηγού είναι και το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Terrain Management System το οποίο προσφέρει επτά (!) προγράμματα λειτουργίας.

Ειδική μνεία γίνεται για το 1-Pedal Drive, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να πατά μόνο το πεντάλ του γκαζιού και το αυτοκίνητο να επιταχύνει ή να επιβραδύνει ανάλογα με την πίεση που θα ασκείται δεξί πεντάλ.

Το καλύτερο, όμως, σας το αφήσαμε για το τέλος, μιας και η Ford άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει και ισχυρότερη έκδοση του αυτοκινήτου, η οποία θα φέρει τα διακριτικά R και φιλοξενεί κάτω από το καπό της έναν V8 κινητήρα.