Η δημοφιλέστερη πρόταση της Renault στην κατηγορία των supermini περνά σε μια πιο εξορθολογισμένη εποχή, με έμφαση στην αποδοτικότητα, την υβριδική τεχνολογία και τη μείωση των εκπομπών. Η απουσία diesel εκδόσεων δεν ξάφνιασε, όμως η πλήρης απουσία μιας σπορ παραλλαγής είναι αυτή που άφησε ένα κενό για τους πιο παραδοσιακούς φίλους της μάρκας.
Το νέο Clio, ακόμη και στην ισχυρότερη υβριδική του μορφή των 160 PS, δεν έχει σχεδιαστεί με προσανατολισμό τις επιδόσεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει προτεραιότητα στη χαμηλή κατανάλωση, στη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και στη συνολική ωριμότητα κάτι το οποίο διαπιστώσαμε και στην Πορτογαλία όπου και το οδηγήσαμε. Στην πράξη, επιβεβαιώνει τον ρόλο του ως καθημερινό μέσο μετακίνησης, αφήνοντας πίσω τη λογική των μικρών, θερμικών «πυραύλων» που χαρακτήρισαν προηγούμενες δεκαετίες.
Μια ψηφιακή πρόταση με αναφορές στο παρελθόν
Σε αυτό το πλαίσιο έρχεται η ψηφιακή προσέγγιση του David Baylis Design, η οποία παρουσιάζει ένα υποθετικό Clio RS με σαφείς αναφορές στο Renault Clio Williams.
Η χαρακτηριστική μπλε απόχρωση, οι χρυσαφί ζάντες και οι έντονες επεμβάσεις στο αμάξωμα δημιουργούν ένα σύνολο που δείχνει επιθετικό χωρίς να ξεφεύγει σχεδιαστικά. Φουσκωμένα φτερά, πίσω διαχύτης, αεροδυναμικές λεπτομέρειες και χαμηλωμένο αμάξωμα συνθέτουν μια εικόνα που ταιριάζει στις γραμμές της έκτης γενιάς περισσότερο απ’ όσο θα περίμενε κανείς.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που δεν βασίζεται στην υπερβολή, αλλά σε μια λογική εξέλιξη όσων γνωρίσαμε στο παρελθόν από τις εκδόσεις Renault Sport.
Η μηχανολογική φαντασία και η πραγματικότητα
Στο επίπεδο της φαντασίας, η τοποθέτηση ενός κινητήρα αντίστοιχης φιλοσοφίας με αυτόν του Alpine A110, με απόδοση κοντά στους 250 PS, μοιάζει δελεαστική. Ένα τέτοιο Clio RS θα μπορούσε, τουλάχιστον θεωρητικά, να σταθεί απέναντι στα νέα ηλεκτρικά sport city cars, προσφέροντας διαφορετικό χαρακτήρα και οδηγική απόλαυση.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι πιο σύνθετη. Οι αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών και το κόστος εξέλιξης έχουν οδηγήσει σχεδόν όλους τους κατασκευαστές στην εγκατάλειψη αυτής της κατηγορίας και έτσι τα μικρά θερμικά hot hatch αποτελούν πλέον εξαίρεση και όχι κανόνα.
Υπάρχει χώρος για επιστροφή;
Παρά τα δεδομένα, στη Renault δεν αποκλείουν εντελώς το ενδεχόμενο μιας σπορ επιστροφής. Στελέχη της εταιρείας αφήνουν να εννοηθεί ότι, εφόσον υπάρξει επαρκές ενδιαφέρον, μια ισχυρότερη υβριδική εκδοχή θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για ένα Clio με πιο δυναμικό προσανατολισμό και ελεγχόμενο αποτύπωμα CO2. Το αν αυτό θα μεταφραστεί σε ένα νέο Clio RS παραμένει ανοιχτό ερώτημα. Προς το παρόν, η ψηφιακή αυτή πρόταση λειτουργεί περισσότερο ως υπενθύμιση του τι σημαίνει σπορ Clio και λιγότερο ως προάγγελος παραγωγής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ανακοινώθηκαν οι πρώτες τιμές του νέου Renault Twingo (πίνακας)
10 πράγματα που μάθαμε για το νέο Renault Clio από τους ειδικούς της φίρμας (photos)
Renault Arkana: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης esprit Alpine στην Ελλάδα (πίνακας)




_77761_475060_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ