Το νέο… τρίτροχο Morgan Super 3 με κινητήρα Ford!


Το Super 3 με κινητήρα Ford των 118 ίππων συνεχίζει μια κληρονομιά 113 ετών των τρίτροχων Morgan. Ας δούμε αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά του. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MORGAN
  • 24/2/2022

Μπορεί να μην φαίνεται με την πρώτη ματιά, αλλά το ολοκαίνουργιο Super 3 είναι ένα πραγματικά μοντέρνο Morgan. Ναι, η διαμόρφωση των τριών τροχών θυμίζει τις απαρχές της Morgan στην αυγή του 20ου αιώνα κοντά στο 1900, αλλά αυτό είναι το πρώτο Morgan που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί από το Aero 8 το 2000, που ήταν το ??πρώτο Morgan που κατασκευάστηκε με μονοκόκ πλαίσιο, χρησιμοποιώντας το νέο πλαίσιο αλουμινίου της εταιρείας.

Ο σχεδιασμός είναι από χιλιόμετρα αναγνωρίσιμος ως Morgan και εξακολουθεί να είναι όσο ρετρό θέλουμε, αλλά η εταιρεία με έδρα το Malvern λέει ότι αυτή τη φορά πήρε επιρροές από την εποχή των τζετ. Από την πρόσοψη προς τα κάτω τα πλευρικά τοποθετημένα πακέτα ψύξης (η Morgan τα αναφέρει ως «πλαϊνές λεπίδες») μοιάζουν σαν να έχουν βγει κατευθείαν από ένα σύγχρονο F-35Lightning.

Δεν υπάρχει πια o 2κύλινδρος κινητήρας V σε πλήρη θέα μπροστά, έτσι το πρόσωπο του Morgan έχει αυτούς τους πανέμορφους ρετρό στρογγυλούς προβολείς, μια χαρακτηριστική μπροστινή μάσκα με πέταλο και την ράβδο της ανάρτησης που είναι τοποθετημένη σε μια κατασκευή από χυτό αλουμίνιο, γνωστή ως Hartland Strut, η οποία πήρε το όνομά της από τον μηχανικό της Morgan που την σχεδίασε.

Οι μπροστινοί τροχοί είναι αεροδυναμικοί, σύμφωνα με την εταιρεία και σχεδιασμένοι από τη Morgan, ενώ είναι εξοπλισμένοι με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Avon Speedmaster. Τα ψαλίδια της ανάρτησης είναι όσο το δυνατόν μακρύτερα για να βελτιωθεί η ευστάθεια, και όπως και στην προηγούμενη γενιά 3 Wheeler, τα εσωτερικά των μπροστινών τροχών είναι κλειστά για καλύτερη αεροδυναμική και κομψότητα.

Ο κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1,5 λίτρων της Ford που αποδίδει 118 ίππους και 149 Nm ροπής. Η Morgan υπολογίζει το 0-100 να έρχεται σε περίπου 7,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 209 χλμ/ώρα. Η Morgan είχε χρησιμοποιήσει κινητήρες Ford στα τρίτροχα οχήματά της στις δεκαετίες του 1930 και του 1940 και πάλι. Το βάρος της κατασκευής είναι μόνο 635 κιλά και με 5,3 κιλά ανά ίππο είναι σίγουρο ότι η αίσθηση επιτάχυνσης θα είναι αντάξια ενός πανάλαφρου σπορ μοντέλου.

Ο 3κύλινδρος συνδέεται με το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων των 5 κοντών σχέσεων που προέρχεται από το Mazda MX-5. Η Morgan λέει ότι ο συμπλέκτης θα είναι καλά ζυγισμένος με μικρή διαδρομή και ότι «έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην απόσταση των πεντάλ, επιτρέποντας εύκολες αλλαγές ταχυτήτων».

Το εσωτερικό είναι πολύ fancy για τη Morgan, με πλήρως ψηφιακά καντράν (πρώτη φορά για την εταιρεία), υποδοχές USB και ακόμη και ένα προαιρετικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης που αναπτύχθηκε από την ειδικευόμενη στην δημιουργία συστημάτων πλοήγησης μοτοσυκλετών Beeline.

Όλα φυσικά είναι αδιάβροχα, με επιλογή βινυλίου, αδιάβροχου δέρματος, ή ενός νέου τεχνικού υφάσματος για τα καθίσματα. Υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι όπως στην πλάτη και κάτω από τα καθίσματα, αλλά και ένα προαιρετικό κάλυμμα βροχής για τα πόδια. Για τα μεγάλα ταξίδια υπάρχει και ένας μεγάλος ανεμοθώρακας - η Morgan δεν τον αποκαλεί παρμπρίζ!

Η Morgan δίνει έμφαση στην εξατομίκευση του Super 3, με περισσότερες από 200 επιλογές και αξεσουάρ διαθέσιμα από την κυκλοφορία του μοντέλου, καθώς και μία τεράστια λίστα από liveries και γραφικά.

Τέλος, υπάρχει το πολύ σημαντικό ζήτημα της τιμής. Η Morgan λέει ότι το Super 3 θα ξεκινά από τις 41.995 λίρες, ήτοι λίγο πάνω από τα 50.000 ευρώ σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία.