To Nissan Juke γιορτάζει τα 10 χρόνια του


Πάνε ήδη δέκα χρόνια από τη στιγμή που ένα ανατρεπτικού σχεδιασμού μικρό SUV τάραξε τα νερά της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Σήμερα, μετά από 1,5 εκ. πωλήσεις, οι άνθρωποι της Nissan θυμούνται.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 17/10/2020

Είναι πράγματι γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, ακολουθούν μία πεπατημένη. Δεν ρισκάρουν, ούτε και δοκιμάζουν νέα πράγματα. Απλά εξελίσσονται, με την πάροδο του χρόνου. Το Juke είναι σίγουρο ότι δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, καθώς από την πρώτη στιγμή τράβηξε το δικό του δρόμο. Ορισμένοι από τους υπευθύνους σχεδιασμού και παραγωγής της πρώτης γενιάς, θυμούνται εκείνες τις μέρες.

«Έπεφταν σαγόνια σε όλο το πάτωμα… Μιλάμε για μία δυνατή είσοδο» είναι τα λόγια του Alfonso Albaisa, αντιπρόεδρου της Nissan Design Europe εκείνη την εποχή και σήμερα αντιπροέδρου του Global Design στη Nissan Motor Co Ltd. Ο ίδιος πάλι, συνέχισε: Ήταν άνευ προηγουμένου. Κοιτάζοντας έξω από το παράθυρό μας, δεν υπήρχε κανένα σημείο αναφοράς για να βασιστούμε, αλλά οι δημιουργικοί σπόροι εμφανίστηκαν γρήγορα. Γνωρίζαμε ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι θεμελιωδώς διαφορετικό και όχι μόνο μια μικρότερη έκδοση του QASHQAI.

Για να δοκιμάσουμε τα νερά του σχεδιασμού μας, παρουσιάσαμε το (εικονιζόμενο) πρωτότυπο αυτοκίνητο Qazana το 2009 και οι αντιδράσεις επιβεβαίωσαν το ένστικτό μας. Με το τολμηρό σχέδιο, δημιουργήσαμε μια νέα κουλτούρα αυτοκινήτων, για κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί. Η μαρτυρία της γέννησης και της εξέλιξης αυτής της κουλτούρας είναι αυτό που ήταν ενδιαφέρον. Υπήρχε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο ενθουσιασμού και προσδοκίας σχετικά με την εξερεύνηση του άγνωστου και η εταιρεία ήταν φορτισμένη συναισθηματικά με αυτό.

Η Lesley Busby, Colour Designer της Nissan Design Europe εκείνη την εποχή, παίρνει με τη σειρά της το λόγο. «Θυμάμαι που έβλεπα το πρωτότυπο Qazana δίπλα στο Nissan QASHQAI - το αυτοκίνητο που ξεκίνησε την κατηγορία crossover. Το QASHQAI φαινόταν φρέσκο, αλλά το Qazana Concept ήταν τόσο εντυπωσιακό και διαφορετικό».

Αντίστοιχα, ο Matthew Weaver, Senior Exterior Designer της Nissan Design Europe τότε και σήμερα αντιπρόεδρος του Nissan Design Europe δήλωσε σχετικά, «θυμάμαι ξεκάθαρα την υποδοχή που είχε το Qazana Concept στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2009. Είπαμε στους δημοσιογράφους ότι πηγαίναμε προς μια νέα κατεύθυνση - να περιμένουνε το απροσδόκητο. Δεν μας πίστευαν. Το 2010, αποκαλύψαμε την έκδοση παραγωγής στον κόσμο. Υπήρχαν σαγόνια σε όλο το πάτωμα. Το Nissan JUKE είχε φτάσει και είχε κάνει μια σοβαρή δήλωση».