Το Opel Speedster γίνεται "Classic"


Το 2003, το Opel Speedster ονομάστηκε "Performance Car of the Year" (‘Αυτοκίνητο Επιδόσεων της Χρονιάς’) από το Βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου "Car" σε συγκριτική δοκιμή 38 σπορ αυτοκινήτων. Τώρα, το Speedster πρόκειται να γίνει «classic». Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια παραγωγής, ο τελευταίος εκπρόσωπος του αυτοκινήτου με τον κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, πέρασε από τη γραμμή παραγωγής στις 29 Ιουλίου, 2005.
  • 29/7/2005
Το 2003, το Opel Speedster ονομάστηκε "Performance Car of the Year" ("Αυτοκίνητο Επιδόσεων της Χρονιάς") από το Βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου "Car" σε συγκριτική δοκιμή 38 σπορ αυτοκινήτων. Τώρα, το Speedster πρόκειται να γίνει «classic». Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια παραγωγής, ο τελευταίος εκπρόσωπος του αυτοκινήτου με τον κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, πέρασε από τη γραμμή παραγωγής στις 29 Ιουλίου, 2005. Το πανίσχυρο roadster με αγωνιστικό πλαίσιο, προσφέρει στον ιδιοκτήτη του μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία, κυρίως σε ελικοειδείς διαδρομές. Το Speedster ολοκλήρωσε την αποστολή του σαν μοντέλο Opel προετοιμάζοντας το δρόμο για μια νέα, εξελιγμένη σχεδιαστική γλώσσα και συμβάλλοντας στο να καθιερωθεί η δυναμική οδική συμπεριφορά των σημερινών αυτοκινήτων. Από τον Σεπτέμβριο του 2000, που ξεκίνησε η παραγωγή, κατασκευάστηκαν 7000 μονάδες. Παρά τον σχετικά μικρό αριθμό αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν, συγκριτικά με άλλα μοντέλα μεγάλου όγκου πωλήσεων, το γνήσιο roadster έγραψε ιστορία για την Opel: προϊόν συνεργασίας με την Lotus, το Speedster είναι το μοναδικό Opel με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, αλουμινένια και πλαστικά τμήματα για το πλαίσιο και το αμάξωμα, ενώ ήταν το πρώτο Opel convertible που κέρδισε τον τίτλο του κάμπριο της Χρονιάς ("Cabrio of the Year")στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2000. Ο χαρακτήρας του Speedster, εξάλλου, εντυπωσίασε ιδιαίτερα τον Hans H. Demant, Αντιπρόεδρο της GME Vice President, τομέα Μηχανολογίας, και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Adam Opel AG: «Το Speedster είναι το πιο σπορ αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Με τη σχεδιαστική γλώσσα και τη δυναμική συμπεριφορά του, το Speedster αποτελεί απόκτημα για την οικογένεια μοντέλων μας». Ο Demant - από τους τακτικούς συμμετέχοντες στον αγώνα αντοχής 24 ΩΡΩΝ του Nürburgring - προσθέτει: «Η Opel θα συνεχίσει να προσφέρει τόσο συναρπαστικά και συγκλονιστικά, εξειδικευμένα προϊόντα για τους λάτρεις του αυτοκινήτου στο μέλλον». Σύνθεση τεχνογνωσίας Opel και Lotus Το Speedster είχε σπορ ταμπεραμέντο από την πρώτη στιγμή: ήταν το αποτέλεσμα στενής συνεργασίας του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης (ITDC) στο Rüsselsheim και της Lotus Engineering στο Hethel, Αγγλία ? όπου γεννήθηκε η Lotus Elise. Σαν ασυμβίβαστο σπορ διθέσιο, το Speedster έχει όλα όσα χρειάζεται ένα σπορ αυτοκίνητο. Με άλλα λόγια, οι περιττές λεπτομέρειες έχουν παραληφθεί υπέρ της μέγιστης οδηγικής απόλαυσης. Επιπλέον, το Speedster προβάλλει τα βασικά χαρακτηριστικά της δυναμικής σχεδιαστικής γλώσσας Opel, που συνέβαλε στην καθιέρωση της επιτυχίας των Astra, Vectra, και Zafira. Επίσης, προσφέρει μία οδηγική εμπειρία που αποτελεί πρότυπο για τις προσεχείς εκδόσεις υψηλών επιδόσεων OPC (Opel Performance Center) των Astra και Zafira. Το Speedster, το οποίο ζυγίζει περίπου 850 κιλά, κυκλοφόρησε στην Ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του 2001 με έναν νέας σχεδίασης τετρακύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα 2.2 ECOTEC. Η προηγμένη, τετραβάλβιδη μονάδα παράγει 147 ίππους. Αυτή προσφέρει στο Speedster τελική ταχύτητα περίπου 220 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα. Την άνοιξη του 2003, η Opel λανσάρισε μία νέα έκδοση υψηλών επιδόσεων - το Speedster Turbo με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ECOTEC 2.0-λίτρων (200 ίππους). Αυτός, προσδίδει στο roadster κορυφαίες οδηγικές επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου: επιτάχυνση 0 -100 χλμ.ώρα σε 4.9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 243 χλμ./ώρα. e-go.gr