Δείτε ποια ευρωπαϊκή πόλη απαγορεύει τα θερμικά αυτοκίνητα στους κεντρικούς δρόμους


Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035, ωστόσο υπάρχουν και πόλεις που παίρνουν άμεσα και πιο δραστικά μέτρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/10/2023

Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 και είναι σε διαδικασία καθορισμού του νομικού πλαισίου που θα επιτρέπει τις ΜΕΚ αποκλειστικά με χρήση e-fuels, η Στοκχόλμη παίρνει… την κατάσταση στα χέρια της.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού σταθμού της Σουηδίας, SVT, το οποίο επικαλείται σε δημοσίευμά του το Bloomberg, η πρωτεύουσα της Σκανδιναβικής χώρας σχεδιάζει να απαγορεύσει την κίνηση αυτοκινήτων βενζίνης και diesel σε τμήμα του κέντρου της πόλης από το 2025, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τη ρύπανση.

Μία περιοχή περίπου 20 οικοδομικών τετραγώνων, που περιλαμβάνει τις κύριες οικονομικές και εμπορικές ζώνες της Στοκχόλμης, αναμένεται να είναι προσβάσιμη μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, σε συγκεκριμένου τύπου υβριδικά φορτηγά και ηλεκτρικά οχήματα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV). Αυτό αναφέρεται σε ρεπορτάζ που αναρτήθηκε στο site του STV.

Μάλιστα, με βάση τις συγκεκριμένες πληροφορίες, δεν αποκλείεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 η συγκεκριμένη ζώνη απαγόρευσης να επεκταθεί. Σε περίπτωση που το δημοσίευμα επιβεβαιωθεί, η Στοκχόλμη θα καταστεί η πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που θα επιβάλλει μια τόσο γενικευμένη απαγόρευση.

«Ο σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον από πλευράς ποιότητας αέρα αλλά και θορύβου, για όσους ζουν στην περιοχή», τόνισε ο σύμβουλος κυκλοφορίας, Lars Stromgren, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η πρόταση αυτή διαθέτει την απαραίτητη πλειοψηφία από τις πολιτικές δυνάμεις για να μπορέσει να εφαρμοστεί, αν και υπάρχουν ορισμένες αντίθετες απόψεις.

Το Παρίσι, η Μαδρίτη αλλά και η Αθήνα σχεδιάζουν την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων diesel στο κέντρο τους, ενώ το Λονδίνο έχει ήδη θέσει σε λειτουργία ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων, στις οποίες οι οδηγοί καθημερινά πληρώνουν διόδια προκειμένου να έχουν το δικαίωμα να κινηθούν σε αυτές με παλιά οχήματα που διαθέτουν ΜΕΚ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Νορβηγία αποφάσισε να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2025, δέκα χρόνια πριν τη σχετική απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: Bloomberg