Το πρώτο plug-in υβριδικό Audi παρουσιάστηκε πριν από 30 ολόκληρα χρόνια


ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΤΑ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΕΝ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑUDI
  • 18/5/2020

Όποιον και αν ρωτήσει κανείς σχετικά με τα plug-in υβριδικά μοντέλα θα πάρει την απάντηση πως έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια του εξηλεκτρισμού και της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Στην πραγματικότητα όμως τα plug-in υβριδικά υπήρχαν πολύ πιο πριν από ότι νομίζουμε.

Π.χ. από το 1990 όταν η Audi είχε παρουσιάσει στην τότε έκθεση της Γενεύης το πειραματικό 100 Avant Quattro Duo. Το οποίο βασιζόταν στην έκδοση στέισον, Avant σύμφωνα με την ονοματολογία της Audi του προκατόχου του A6, του 100 και όμως λέει και το όνομά του είχε δύο κινητήρες.

Ένα πεντακύλινδρο 2.300 cc που απέδιδε 136 PS και κινούσε τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα της Siemens με 13 ίππους που κινούσε τους πίσω. Για την τροφοδοσία του υπήρχε μια συστοιχία μπαταριών νικελίου καδμίου κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ που εξασφάλιζε ηλεκτρική κίνηση για έως και 39 km.

Προκειμένου το 100 Avant Quattro Duo να κινηθεί ηλεκτρικά έπρεπε ο οδηγός να επιλέξει στο κιβώτιο τη νεκρά και να πατήσει το μπουτόν «Ε» στα ταμπλό. H τελική ταχύτητα στην περίπτωση αυτή ήταν 50 km/h ενώ υπήρχε και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 10 μονάδες του 100 Avant Quattro Duo που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορα πιλοτικά προγράμματα, ενώ το A4 Avant Duo που παρουσιάστηκε 6 χρόνια μετρά θεωρείται το πρώτο ευρωπαϊκό plug-in υβριδικό.