Το Suzuki Jimny γίνεται επαγγελματικό


Όπως είναι γνωστό το δημοφιλές 4x4 δεν μπορεί να ανταπεξέλθει απέναντι στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων και σταδιακά καταργείται.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: SUZUKI
  • 9/9/2020

Δύσκολοι οι καιροί για τα μοντέλα που έχουν κάπως ξεπερασμένη τεχνολογία στους κινητήρες τους και παρά τα μικρά τους κυβικά εκπέμπουν αρκετά παραπάνω διοξείδιο του άνθρακα από όσο θα έπρεπε. Έτσι, οι εταιρίες για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα τα καταργούν από τις αγορές της Ευρώπης και με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Suzuki Jimny.

Ωστόσο, η νομοθεσία στην ΕΕ για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο αυστηρή όσο για τα επιβατικά με προβλεπόμενο μέσο όρο τα 95 g CO2/km. Τουναντίον είναι αρκετά πιο χαλαρή με μέση εκπομπή στα 147 g/km και έτσι το Jimny θα μπορέσει να συνεχίσει στην Ευρώπη αλλά με άδεια ως επαγγελματικό.

Φυσικά έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες με την βασικότερη να αφορά στην αφαίρεση των πίσω καθισμάτων ώστε να δημιουργείται ο χώρος φόρτωσης 863 lt, ενώ έχει προστεθεί και ένα μεταλλικό διαχωριστικό πλέγμα.

Από εκεί και πέρα υπάρχει ο γνωστός ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στα 1.500 cc (με εκπομπή 173 gr/km στον WLTP) με 102 PS, ενώ απαράλλαχτη παραμένει και η μετάδοση με την κατ’ επιλογήν τετρακίνηση.

Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar η διάθεση του επαγγελματικού Jimny θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και συγκεκριμένες αγορές.