Το Tesla Model Y προσφέρει έως 480 km με μια φόρτιση


Επιτέλους, η αμερικανική εταιρία έδωσε τα πρώτα στοιχεία για το Model Y που παρουσιάστηκε σε μια ειδική εκδήλωση στο Los Angeles.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/3/2019

Όπως ήταν αναμενόμενο το νέο μοντέλο της Tesla συνδυάζει ένα υπερυψωμένο στιλ με σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από το Model X όσο και το Model 3. Το στιλ του αμαξώματος (με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,23) έχει μια μινιμάλ άποψη που μάλλον δεν εντυπωσιάζει. Από το πλάι διακρίνεται το crossover προφίλ, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχουν κάποια techlights, όπως κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέπτες.

Προαιρετικά θα υπάρχει και επταθέσια διάταξη ενώ οι πόρτες φαίνεται να ανοίγουν κανονικά και όχι προς τα πάνω (σαν φτερά γλάρου, όπως στο Model X που υπήρχε θέμα κόστους και αξιοπιστίας). Το περίεργο είναι πως η αμερικανική εταιρία δεν είχε δώσει αρχικά και επίσημα κάποια φωτογραφία για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά εμείς εξασφαλίσαμε δύο που δείχνουν το ταμπλό να παραπέμπει στο Model 3 με την οθόνη 15 in και την διάταξη των καθισμάτων.

Το crossover της Tesla είναι 10% μεγαλύτερο από το Model 3 και μοιράζεται κοινά μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη στο 75%. Οι εκδόσεις που θα λανσαριστούν και στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2020 είναι οι Long Range, Dual-Motor All-Wheel Drive και Performance. Η πρώτη έκδοση είναι η βασική (κοστίζει 47.000 δολάρια στις ΗΠΑ), έχει αυτονομία περίπου στα 480 km, επιτάχυνση 0-96 km/h σε 5,5 sec και τελική στα 210 km/h.

Η Dual-Motor AWD (στα 51.000 δολάρια) έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, μικρότερη αυτονομία κατά 30 km, 0-100 σε 4,8 sec και τελική 217 km/h. Το Model Y Performance είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις με επιτάχυνση 0-96 στα 3,5 sec και τελική στα 241 km/h. Θα κοστίζει από 60.000 δολάρια. Αργότερα το 2021 θα ακολουθήσει η Standard Range που θα διατίθεται από 39.000 δολάρια και θα έχει 370 km αυτονομίας με 0-96 σε 5,9 sec και τελική στα 192 km/h.

Σύμφωνα με την Tesla υπάρχουν πάνω από 12.000 superchargers σε 36 χώρες και το Model Y είναι συμβατό με το δίκτυο ταχυφόρτισης 250 kW όπου θα μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες του σε 5 min για αυτονομία 120 km. Πάντως, στην Ευρώπη πάντως το έργο της Tesla θα είναι εξαιρετικά δύσκολο απέναντι στα ηλεκτρικά των Audi, BMW και Mercedes, αλλά και απέναντι στα Hyundai Kona Electric και Kia e-Niro.