Το υβριδικό σύστημα της νέας Toyota Corolla Cross (βίντεο)


ΜΕ ΕΝΑ ΑΡΚΟΥΝΤΩΣ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ, Η TOYOTA ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ TOYOTA HYBRID SYSTEM (THS II) ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ Η COROLLA CROSS.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 9/7/2020

Σε θέματα υβριδικής τεχνολογίας, δεν υπάρχουν πολλές εταιρίες που να μπορούν να κοντράρουν ανοικτά την Toyota. Οι Ιάπωνες πίστεψαν σε αυτή και εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες παράγουν υβριδικά μοντέλα. Το πλέον πρόσφατο είδος γραφής έρχεται με την Corolla Cross, η οποία ενσωματώνει το Toyota Hybrid System ΙΙ (ή, αν προτιμάτε THS II). 

Το εν λόγω υβριδικό σύστημα είναι αρκετά νέο, έχει όμως προλάβει να ενσωματωθεί και σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Εδώ, αντί για τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης των 2,5 λίτρων, το συναντάμε σε μία έκδοση με κινητήρα 1,8 λίτρων, που αποδίδει συνολικά 98 ίππους και 142 Nm ροπής. Οι τιμές αυτές προφανώς και δεν εντυπωσιάζουν, ο στόχος όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Όσο για τις επιδόσεις, θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει επιπλέον 72 ίππους και 163 Nm ροπής που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας.

Η εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ηλεκτρική κίνηση είναι εφικτή και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου του κινητήρα. Ο συσσωρευτής είναι τοποθετημένος κάτω από τα πίσω καθίσματα, ώστε να μην στερεί πολύτιμο χώρο από το διαμέρισμα των αποσκευών. Όσο για τη φόρτισή του, γίνεται ή κατά τη διάρκεια της πέδησης, ή σε διάφορες φάσεις της κίνησης, απευθείας από τον κινητήρα. 

Στο βίντεο που ακολουθεί, δεν πρόκειται κανείς να ανακαλύψει εκ νέου τον τροχό. Δεν υπάρχει κάποια σοβαρή τεχνολογική καινοτομία. Είναι όμως πολύ αναλυτικό και εξηγεί με σαφήνεια σε κάποιον που δεν γνωρίζει πολλά για το πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα της Toyota.