Σε μια εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί ως το μέλλον της αυτοκίνησης, η Toyota κάνει τη διαφορά, αναβιώνοντας τρία από τα πιο θρυλικά μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Το MR2, το Celica και το LFA της Lexus επιστρέφουν, φέρνοντας μαζί τους τη γνήσια οδηγική απόλαυση.
Αν και η Toyota είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, η σπορ κληρονομιά της δεν έχει ξεχαστεί. Τα GR Yaris και GR86 αποτελούν απόδειξη ότι η ιαπωνική εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει στις δυνατές συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, τις χειροκίνητες αλλαγές και τον ήχο των βενζινοκινητήρων. Ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda, έχει δεσμευτεί να επαναφέρει την "Αγία Τριάδα" της Toyota, ακόμα και αν αυτό σημαίνει το τέλος για τα τρέχοντα μοντέλα της GR, συμπεριλαμβανομένου του Supra, που δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία.
MR2 & Celica: Το μεγάλο comeback
Απογοητευμένη από τη συνεργασία με τη BMW, η Toyota αποφάσισε να αναπτύξει μόνη της τα νέα MR2 και Celica. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και τα δύο μοντέλα θα χρησιμοποιούν έναν turbo δίλιτρο κινητήρα βενζίνης τεσσάρων κυλίνδρων, με την κωδική ονομασία G20E.
Αυτός ο κινητήρας παρουσιάστηκε αρχικά στο GR Yaris M Concept και αναμένεται να αποδίδει ισχύ από 400 έως 600 PS – αριθμοί που αντιπροσωπεύουν ένα τεράστιο άλμα σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα της Gazoo Racing. Το νέο MR2 θα αντικαταστήσει ουσιαστικά το Supra, ενώ το Celica θα επιστρέψει πιο ισχυρό και εντυπωσιακό από ποτέ.
LFA: Η Lexus ξαναγράφει την ιστορία
Η Lexus αναλαμβάνει το πιο φιλόδοξο εγχείρημα της Toyota, αναβιώνοντας το LFA. Το αυθεντικό LFA με τον θρυλικό V10άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στον κόσμο των supercars και παραμένει περιζήτητο από συλλέκτες. Παρότι ο V10 δεν θα επιστρέψει, η Lexus σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έναν βελτιωμένο V8 κινητήρα από το LC, τοποθετημένο σε ένα ελαφρύ αμάξωμα κάτω των 1.300 kg. Το νέο LFA θα αναπτυχθεί παράλληλα με την αγωνιστική έκδοση GT3, ενισχύοντας τη θέση της Lexus στους αγώνες. Ήδη έχουν εντοπιστεί τα πρώτα πρωτότυπ α του μοντέλου σε δοκιμές δρόμου.
Η πρόκληση των εκπομπών ρύπων
Το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Πώς θα καταφέρει η Toyota να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς; Τα σημερινά GR Yaris και GR86 έχουν να αντιμετωπίσουν ένα δύσκολο και δυσοίωνο μέλλον, λόγω των ολοένα και αυστηρότερων ευρωπαϊκών προδιαγραφών για του ρύπους. Για παράδειγμα η τιμή του GR Yaris στη Γαλλία μαζί με το πέναλτι στη τελική τιμή λόγω ρύπων αγγίζει τα 100.000€. Η Toyota, όμως, φαίνεται πως έχει έναν άσο στο μανίκι της. Θα είναι τα εναλλακτικά καύσιμα η λύση; Θα δούμε μια νέα τεχνολογία που θα επιτρέψει στους θερμικούς κινητήρες να επιβιώσουν;
Αν και δεν υπάρχουν ακόμα επιβεβαιωμένες ημερομηνίες παρουσίασης, η Toyota σχεδιάζει να αποκαλύψει τα νέα μοντέλα πριν το τέλος της δεκαετίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εταιρεία δεν εγκαταλείπει την οδηγική απόλαυση και το πάθος για τα αυτοκίνητα που έχουν γράψει ιστορία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota GR Corolla: Όσα γνωρίζουμε για τη νέα γενιά του ιαπωνικού hot hatch
Αποκάλυψη για το νέο Toyota Yaris Cross - Ποιες αλλαγές έγιναν (photos)
Διάσημος ηθοποιός αφήνει την υποκριτική και μπαίνει στους αγώνες με ένα Toyota GR 86 (video)