Toyota, η φίρμα με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο!


Για μία ακόμα χρονιά η Toyota φιγουράρει στην πρώτη θέση των αυτοκινητοβιομηχανιών, με βάση την αξία της ως εταιρία. Έκπληξη, ωστόσο, αποτελεί η φίρμα που κατέκτησε την τέταρτη θέση.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 30/6/2020

Στο BrandZ Top 100 Most Valuable Brands, που υπολογίζεται από την εταιρία ερευνών Kantar, η Toyota κατακτά για μία ακόμα φορά την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Ιαπωνική εταιρία θεωρείται ότι αξίζει 28,39 δις δολάρια (25,28 δις ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία). Η αξιολόγηση αυτή προκύπτει από έναν αλγόριθμο που υπολογίζει την πορεία και τα κεφάλαια των εταιριών, καθώς επίσης την τάση του κοινού, σε διεθνές επίπεδο.

Παρότι πρώτη στην κατηγορία των κατασκευαστών αυτοκινήτων, η Toyota κατέλαβε την 48η θέση στη γενική κατάταξη. Απόλυτα πρώτη έρχεται η Amazon, η αξία της οποίας ανέβηκε τον τελευταίο χρόνο κατά 32%, στα 370,2 δις ευρώ. Δεύτερη ακολουθεί η Apple, στα 313,6 δις ευρώ, ενώ τρίτη έρχεται η Microsoft, που φέτος ξεπέρασε τη Google, με αξία 290,7 δις ευρώ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Google και η Visa, με 288,1 και 166,3 δις ευρώ αντίστοιχα.

Επιστρέφοντας στη σχετική λίστα, στην πρώτη εκατοντάδα συναντάμε μόλις τρεις εταιρίες αυτοκινήτων. Πέρα από την Toyota, έχουμε τη Mercedes-Benz, στη θέση 56 και τη BMW στη θέση 61. Μέχρι το 2018 στις χαμηλότερες θέσεις της λίστας φιγουράριζαν επίσης οι Honda και Ford, αλλά όχι πια. Για την ακρίβεια, αυτές φέτος, σε επίπεδο κατασκευαστών αυτοκινήτων, καταλαμβάνουν την πέμπτη και έκτη θέση. Τη μεγάλη έκπληξη στον κλάδο πέτυχε η Tesla, που από το 2019 κατάφερε να περάσει τις προαναφερόμενες, καθώς και τη Nissan, κατακτώντας πλέον την τέταρτη θέση.