Toyota: Μείωση της παραγωγής κατά 40%!


Η απόφαση της Toyota να μειώσει την παραγωγή της κατά 40% παγκοσμίως το Σεπτέμβριο αναμένεται πως θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε όλες τις σημαντικές αγορές του πλανήτη. Πως θα επηρεάσει αυτό το γεγονός και την ελληνική αγορά.

  • 19/8/2021

Φαίνεται να μην έχει τέλος η κρίση της έλλειψης ημιαγωγών που δοκιμάζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το τελευταίο θύμα της είναι η Toyota που φαίνεται πως αποφάσισε να μειώσει σημαντικά την παγκόσμια παραγωγή της. Ο ιαπωνικός κολοσσός σύμφωνα με πληροφορίες και δημοσιεύματα του Automotive news προκειται να κατασκευάσει κατά 40% λιγότερα αυτοκίνητα τον προσεχή Σεπτέμβριο, απ’ ό,τι προέβλεπε το αρχικό πλάνο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το πλάνο που είχε συγκροτηθεί τον περασμένο Ιούλιο και προέβλεπε τις επιπτώσεις στην κρίση των μικροτσίπ, όριζε την παραγωγή 900.000 μονάδων για το Σεπτέμβριο, αλλά όπως φαίνεται το νούμερο θα μειωθεί στις περίπου 500.000. Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα στην Ασία συνθέτουν ένα μείγμα που έχει επφέρει ισχυρό πλήγμα στις αλυσίδες εφοδιασμού. Μάλιστα υπενθυμίζουμε ότι η Toyota είχε προνοήσει εξασφαλίζοντας τεράστια αποθέματα ημιαγωγών.

Αυτή η εξέλιξη σαφώς και αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά όλες τις κύριες αγορές των Ιαπώνων, όπως την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα. Η μεγαλύτερη επίπτωση θα συμβεί στην εγχώρια αγορά της εταιρείας, αφού ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα αναστείλει τη λειτουργία πολλών εγχώριων γραμμών συναρμολόγησης, συμπεριλαμβανομένης αυτής στην επαρχία Aichi. Συνολικά, το κόστος αναμένεται να φτάσει σε νούμερα τις περίπου 350.000 οχήματα.

Η παγκόσμια μείωση στην παραγωγή φυσικά δεν αποκλείεται να επηρεάσει και την χώρα μας. Αφού εκτός από την Ιαπωνία, αλώβητες δεν θα μείνουν ούτε οι μονάδες παραγωγής σε Βόρεια Αμερική, Κίνα και Ευρώπη, οι οποίες θα μειώσουν την παραγωγή κατά χιλιάδες αυτοκίνητα. Οι συνέπειες που μπορεί να δούμε τους επόμενους μήνες και στην ελληνική αγορά θα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, η αύξηση των τιμών και ακόμα και η απομάκρυνση των βασικών εκδόσεων μερικών μοντέλων από τους τιμοκαταλόγους.

Υπενθυμίζεται πως και η VW έχει σε ορισμένες αγορές παγώσει την προσφορά των βασικών εκδόσεων των ID.3 και Golf σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει μικροτσίπ. Όπως μάλιστα δήλωσαν οι υπεύθυνοι του γερμανικού Ομίλου σήμερα, η γερμανική εταιρεία ετοιμάζεται και αυτή με τη σειρά της για αναγκαστική μείωση στην παραγωγή του Σεπτεμβρίου.

«Περιμένουμε ότι το τρίτο τρίμηνο του έτους η προσφορά ημιαγωγών θα είναι ασταθής και περιορισμένη. Επομένως, δεν αποκλείουμε περαιτέρω αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία».

Οι κατασκευαστές έχουν πολλές φορές δηλώσει ότι περιμένουν μία ομαλοποίηση της κατάστασης μέσα στους πρώτους μήνες του 2022.