Toyota Mirai: To ανανεωμένο fuel cell της Toyota υποδέχεται το μέλλον


Κι ενώ όλοι μιλούν για ηλεκτροκίνηση με Plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Toyota δείχνει ότι κοιτάζει πιο μακριά, παρουσιάζοντας τη δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου κυψελών υδρογόνου.

  • 15/1/2020

Η Toyota παρουσίασε το Mirai, το πρώτο αυτοκίνητο κυψελών υδρογόνου το 2014 και υπήρξε καταλύτης για την αύξηση της συνειδητοποίησης του τρόπου με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί μια μελλοντική καθαρή και αειφόρος κινητικότητα με τη χρήση υδρογόνου. Με αυτονομία 500 χλμ., εύκολο ανεφοδιασμό χωρίς εκπομπές ρύπων, από την κυκλοφορία του περίπου 10.000 έχουν πωληθεί, ενώ η Toyota έχει υποστηρίξει ενεργά την ανάπτυξη υποδομής καυσίμου υδρογόνου σε μεγάλες αγορές.

Το νέο Mirai ανεβάζει τον πήχη της καθαρής κινητικότητας με αυτονομία που αυξήθηκε κατά 30% συγκρινόμενη με την πρώτη γενιά του Mirai χάρη στις νέες τριπλές δεξαμενές υδρογόνου και το σύστημα fuel cell. Το νέας γενιάς Mirai ξεχωρίζει αμέσως με τη δυναμική του σχεδίαση τις κομψές αναλογίες (διαστάσεις 4.975x1.885x1.470 mm) και τους μεγάλους τροχούς του με ζάντες 20 ιντσών. Το εσωτερικό είναι μίνιμαλ, μοντέρνο με ευχάριστο διάκοσμο. Στο ταμπλό δεσπόζει ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών ενώ οι χώροι είναι πλέον για 5 επιβάτες σε αντίθεση με τις τέσσερις θέσεις του Mirai πρώτης γενιάς.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Toyota το πισωκίνητο Mirai έχει δεχθεί ιδιαίτερη φροντίδα για μεγαλύτερη ακαμψία, χαμηλότερο κέντρο βάρους και καλύτερο κράτημα. Εκτός της επέκτασης της αυτονομίας οι βελτιώσεις στο σύστημα υδρογόνου προσφέρουν στο νέο Mirai γραμμικότητα στην απόδοση ισχύος και αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού. To ενδιαφέρον είναι ότι το νέο Mirai είναι βασισμένο στην πλατφόρμα TNGA της Toyota, την ίδια που ήδη χρησιμοποιεί μια πλειάδα μοντέλων της φίρμας όπως είναι τα Prius και C-HR επομένως είναι δεδομένη η οικονομία κλίμακας αλλά και τα άριστα δομικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, πέρα από την ελευθερία στο σχεδιασμό. Σύμφωνα δε με την Toyota σχεδιάστηκε ως αυτοκίνητο που οι άνθρωποι θα θέλουν να αποκτήσουν λόγω της απόδοσης και της εμφάνισής του και όχι μόνο επειδή είναι ένα FCEV.