Volkswagen: Τριβές Διοίκησης και συνδικάτων για τη νυχτερινή βάρδια


Η έλλειψη ημιαγωγών έχει κάνει τα διοικητικά στελέχη της Volkswagen να στέφονται στην προσωρινή κατάργηση της τρίτης βάρδιας στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg, γεγονός που βρίσκει αντίθετα τα συνδικάτα εργαζομένων στην εταιρεία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 7/2/2022

Η συνεχιζόμενη έλλειψη τσιπ για την παραγωγή αυτοκινήτων έχει προκαλέσει μείωση του αριθμού αυτών τα οποία βγαίνουν από τα εργοστάσια της Volkswagen. Ως αποτέλεσμα της μειωμένης παραγωγής είναι το αυξημένο κόστος για την γερμανική εταιρεία τα στελέχη της οποίας προσπαθούν να βρουν τρόπο για να το περιορίσουν.

Μία από τις λύσεις που εξετάζονται είναι η προσωρινή κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας από τον προσεχή Απρίλιο σε τρεις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg. Όμως αυτό δεν αρέσει στους εκπροσώπους των συνδικάτων εργαζομένων της. Ο λόγος είναι ότι μια τέτοια εξέλιξη θα μειώσει το εισόδημά τους, καθώς αυτή η τρίτη βάρδια αμείβεται περισσότερο για όσους απασχολούνται στο συγκεκριμένο ωράριο απ’ ό,τι οι ημερήσιες.

Η κυρία Daniela Cavallo, εκπρόσωπος των εργαζομένων της Volkswagen είπε ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση για να μην πληγούν οικονομικά αυτοί. Όπως δήλωσε: «Οι συνάδελφοί μας δεν ευθύνονται για το γεγονός ότι οι λίστες αναμονής μακραίνουν, καθώς δεν μπορούμε να φτιάξουμε (έγκαιρα) τα αυτοκίνητα εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών».

Ο κ. Gunnar Kilian, Υπεύθυνος Προσωπικού και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, είπε σχετικά: «Είναι αναπόφευκτο ότι πρέπει να αναπροσαρμόσουμε το μοντέλο των βαρδιών μας για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να εξασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα. Δυστυχώς, αυτό το στάδιο περιλαμβάνει περικοπές εργατικού δυναμικού και απώλεια επιδομάτων για τη νυχτερινή βάρδια».

Όπως έγινε γνωστό, από τον προσεχή Απρίλιο –και για όσο διάστημα διαρκέσει η έλλειψη τσιπ– στο εργοστάσιο του Wolfsburg η τρίτη (νυχτερινή) βάρδια θα συνεχίσει μόνο σε μία από τις τέσσερις γραμμές παραγωγής αυτού στην οποία κατασκευάζονται τα VW Tiguan και Touran, καθώς και το SEAT Tarraco.