Wankel κινητήρας σε ρόλο γεννήτριας από τη Mazda


Η Mazda επιβεβαίωσε με κάθε επισημότητα τις πληροφορίες που ήθελαν τον Wankel κινητήρα να επιστρέφει ανάμεσα στις προδιαγραφές των ηλεκτροκίνητων προτάσεών της σε ρόλο… γεννήτριας.

  • 8/4/2020

H εποχή που οι περιστροφικοί κινητήρες της Mazda τροφοδοτούσαν τα όνειρά μας βρίσκοντας θέση κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες των πανέμορφων coupe ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Όσοι βέβαια πόνταραν στον οριστικό αφανισμό των κινητήρων Wankel, υπολόγισαν χωρίς τους εμμονικούς με την καινοτομία μηχανικούς της ιαπωνικής φίρμας, οι οποίοι βάλθηκαν να κρατήσουν ζωντανό έναν κινητήρα που είχε χάσει μια ακόμα κρίσιμη μάχη -εκείνη των ρύπων- βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής.

Έτσι οι άνθρωποι της Mazda αναζήτησαν έναν νέο ρόλο για τον περιστροφικό κινητήρα που ούτως ή άλλως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA τους. Το μικρό μέγεθος, το χαμηλό βάρος και η υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητά του, κατέστησαν τον κινητήρα Wankel ιδανικό για τη χρήση του σε ηλεκτροκίνητες προτάσεις ως γεννήτρια.

H εφαρμογή αυτή θα δώσει λύση στη συγκριτικά χαμηλή αυτονομία του ηλεκτροκίνητου Mazda MX-30 το οποίο με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει την απόσταση των 210 χιλιομέτρων.

Ένας κινητήρας Wankel, στον ρόλο του range extender, θα επεκτείνει την αυτονομία παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια θα αποθηκεύεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου πριν αξιοποιηθεί από τον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου.

Ήδη οι Ιάπωνες έχουν δημιουργήσει έναν περιστροφικό κινητήρα χωρητικότητας 330 κ.εκ., ο οποίος θα τοποθετηθεί στην πρωτότυπη εκδοχή του ηλεκτροκίνητου Mazda 2 διπλασιάζοντας την αρχική του αυτονομία.

Η ιδέα φυσικά δεν είναι νέα, μιας και κάτι αντίστοιχο είχαμε συναντήσει στο παρελθόν και στο BMW i3, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι Βαυαροί είχαν χρησιμοποιήσει έναν κινητήρα από scooter κατασκευαστής  του οποίου ήταν η Kymco.

Διαβάστε επίσης:

Η ιστορία του Mazda RX-7 και το άδοξο τέλος του Wankel