Υπό έρευνα υπάλληλοι της Audi για παραποίηση αρχείων


Τρεις υπάλληλοι φέρονται να έχουν παραβιάσει τις πιστοποιήσεις, ώστε η Audi να συμμορφωθεί με τις διατάξεις της Νότιας Κορέας.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/10/2018

Όλα δείχνουν ότι υπάρχουν περαιτέρω προβλήματα με τη δικαιοσύνη για την Audi. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει αυστηρά θέμα με τις εκπομπές ρύπων, αν και όλα σχετίζονται μεταξύ τους. Η Wall Street Journal αναφέρει ότι τρεις υπάλληλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκονται υπό έρευνα για φερόμενη παραποίηση εγγράφων, ώστε να αδειοδοτηθούν οχήματα της Audi για εξαγωγή στη Νότια Κορέα. Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τους εισαγγελείς στη Γερμανία, οι οποίοι εξετάζουν προσεκτικά την Audi από τότε που ο όμιλος Volkswagen αποδέχτηκε την παραποίηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων του, κάτι που γνωρίζουμε και ως Dieselgate.

Σε αυτή την περίπτωση, εντοπίστηκαν τρεις ύποπτοι και θα μπορούσε να αποκαλυφθεί κάτι περισσότερο καθώς η έρευνα συνεχίζεται. Το πρόβλημα είναι το γεγονός ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών για τα μοντέλα της Audi θα μπορούσαν να έχουν υποστεί παραποίηση προκειμένου να πάρουν πιστοποίηση στη Νότια Κορέα. Η ακριβής φύση των δοκιμών δεν αποκαλύπτεται, αλλά προφανώς τα ψευδή στοιχεία αποτελούν μέρος του Dieselgate...

Αν υπάρχουν κάποια θετικά στοιχεία σε όλα τα παραπάνω, αυτά σχετίζονται με το ότι οι εν λόγω υπάλληλοι προφανώς δεν είναι υψηλόβαθμα στελέχη. Ωστόσο, η Wall Street Journal αναφέρεται σε μια εσωτερική έκθεση της Audi, που ανακτήθηκε από τις γερμανικές αρχές το Μάρτιο του 2017 και σχετίζεται με έρευνα της Νότιας Κορέας για το θέμα. Με δεδομένο ότι υπάρχει πιθανότητα να προκύψουν περισσότεροι ύποπτοι σε αυτήν την έρευνα, τα πράγματα θα μπορούσαν να επιδεινωθούν για την Audi προτού καν βελτιωθούν. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Audi, Rupert Stadler, εξακολουθεί να βρίσκεται στη φυλακή για στοιχεία που σχετίζονται με το Dieselgate.

Παρ’ όλα αύτα, οι πωλήσεις της Audi αυξάνονται, έστω και ελαφρώς, στην παγκόσμια αγορά μέσα στο 2018, αν και οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έχουν μειωθεί. Ορισμένες από αυτές οφείλονται στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες δοκιμών εκπομπών, που τέθηκαν σε ισχύ τον Σεπτέμβριο, όπως αποδεικνύεται από τις πωλήσεις της Audi που σημείωσαν ένα επιβλητικό +56% τον περασμένο μήνα.

Και πάλι, όμως, το Dieselgate συνεχίζει να... στοιχειώνει την Audi και τη Volkswagen, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί για αρκετά χρόνια ακόμη.