Akio Toyoda: Η ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία


Ο CEO της Toyota, Akio Toyoda, πιστεύει πως η πλήρης μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση θα φέρει στην ανεργία Ιάπωνες εργαζόμενους στα εργοστάσια των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 21/9/2021

Στην τακτική συνέλευση της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ιαπωνίας, ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda, εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στην πλήρη αλλαγή του μοντέλου παραγωγής αυτοκινήτων στη χώρα, οι αρχές της οποίας πιέζουν για ουδετερότητα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων θα κόστιζε στην Ιαπωνία 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, και 8 εκατομμύρια αντίτυπα ως το 2030.

«Η Ιαπωνία είναι μία χώρα που βασίζεται στις εξαγωγές που κάνει. Για αυτόν τον λόγο, η ουδετερότητα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι ισάξια με τις θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία. Ορισμένοι πολιτικοί λένε πως πρέπει να γίνει πλήρης μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση ή πως η βιομηχανία είναι παλιομοδίτικη. Αλλά δεν συμφωνώ με αυτό. Για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τις δουλειές και τις ζωές των Ιαπώνων, πιστεύω πως είναι απαραίτητο να συμβαδίσουμε στο πώς βλέπουμε τις μελλοντικές μας κινήσεις.»

Σε ό,τι αφορά τις λύσεις που έχει να προτείνει η Toyota, ο Akio Toyoda τόνισε πως κάθε χώρα θα πρέπει να εκπονήσει το δικό της πλάνο, με βάση τις δικές της ανάγκες:

«Στην προσπάθειά μας να επιτύχουμε την ουδετερότητα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Για να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι αναγκαίο να έχουμε πρακτικά και βιώσιμα κίνητρα που να προσαρμόζονται σε όλες τις χώρες και τις διάφορες περιοχές.»

Βάσει των στοιχείων που παρουσίασε, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ιαπωνία παράγουν 10 εκατομμύρια μονάδες τον χρόνο, με τα μισά εξ αυτών να εξάγονται στη διεθνή αγορά, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη πως αυτός ο αριθμός θα πέσει στα 8 εκατομμύρια ως το 2030 για όλα τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, ακόμα και τα υβριδικά.

Και σύμφωνα με τον Toyoda, τα υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα μπορούν να εξελιχθούν περαιτέρω και να γίνουν πιο «καθαρά» για το περιβάλλον.