Αποστολή στη Γαλλία: Αποκάλυψη για το ηλεκτρικό Dacia Hipster Concept


Συμπαγές ως κύβος, ασφαλές και με μηδενικούς προβόλους, πολύ… hipster με τις ανάλογες λεπτομέρειες. Μετά την επιτυχία του Spring ως του πρώτου προσιτού ηλεκτρικού της φίρμας, το Hipster Concept απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό που σήμερα δεν βρίσκει λύση εντός του προϋπολογισμού του. Ελπίζουμε να βγει στην παραγωγή ως έχει.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: DACIA
  • 6/10/2025

Η Dacia με το Hipster Concept ξεκίνησε από το μηδέν προτείνοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όσο το δυνατόν περισσότερους. Στη διάρκεια της παρουσίασης μάς έγινε ξεκάθαρο ότι ήδη εδώ και χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κινηθεί προς όλο και μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο πολύπλοκα αυτοκίνητα ενώ στη μετά COVID εποχή έγιναν και πολύ πιο ακριβά. Η δε μέση τιμή καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 77% από το 2010 έως το 2024, με ρυθμό σημαντικά ταχύτερο από την αύξηση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Dacia ξεκίνησε από λευκή σελίδα με σκοπό να επανεφεύρει το αυτοκίνητο. Όπως ανέφερε ο Romain Gauvin, Επικεφαλής Εξωτερικού Σχεδιασμού της Dacia, «Αυτό είναι το πιο ‘Dacia’ πρότζεκτ στο οποίο έχω δουλέψει ποτέ. Έχει την ίδια κοινωνική σημασία με το Logan πριν από 20 χρόνια». Και παρά τις εξαιρετικά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, (3,00 m μήκος, 1,55 m πλάτος, 1,53 m ύψος) προσφέρει τέσσερις πραγματικές θέσεις και ρυθμιζόμενο χώρο αποσκευών. Προορίζεται για δεύτερο αυτοκίνητο οικογενειών με παιδιά, για νέους που μένουν με γονείς και για νέους που ξεκινούν τώρα τη ζωή τους.

Οι ομάδες σχεδίασης ξεκίνησαν από τις πραγματικές καθημερινές ανάγκες και εστίασαν στα ουσιώδη έχοντας ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα καθημερινό αυτοκίνητο πόλης. Και μέσα σε ένα κυβισμένο κουκούλι βρίσκει κανείς τέσσερις κανονικές θέσεις και πορτμπαγκάζ. Το Hipster Concept είναι κατάλληλο για την πόλη, για επαρχιακούς δρόμους και για προαστιακές διαδρομές. Σχεδιάστηκε για καθημερινή χρήση και προσφέρει επαρκή αυτονομία ώστε οι καθημερινές διαδρομές να καλύπτονται με περίπου δύο φορτίσεις την εβδομάδα. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, σύμφωνα με όσα μας δήλωσαν στελέχη της Dacia, το 94% των οδηγών διανύει λιγότερο από 40 km ημερησίως.

Xωρίς πρόβολο μπροστά ή πίσω κάποιος το είπε Hummer τσέπης. Το εμπρός μέρος είναι εντελώς οριζόντιο με λεπτά φώτα που του δίνουν σοβαρή αλλά φιλική όψη. Στο πίσω μέρος, η πόρτα καταλαμβάνει όλο το πλάτος και ανοίγει σε δύο τμήματα ένα με το πίσω κρύσταλλο και ένα με την πόρτα του χώρου για πρακτική πρόσβαση στον χώρο αποσκευών. Τα πίσω φώτα έχουν τοποθετηθεί πίσω από το κρύσταλλο της πόρτας, χωρίς ξεχωριστό πάνελ για προστασία τους από ζημιές και χαμηλότερο κόστος κατασκευής. Η στιβαρότητα ενισχύεται από τα πλαϊνά προστατευτικά Starkle που πρωτοείδαμε σε Duster και Bigster. Άλλη μία «τσαχπινιά» είναι οι εξωτερικές χειρολαβές που είναι… ιμάντες, μια ελαφριά και οικονομική λύση η οποία όπως μας διαβεβαίωσαν οι σχεδιαστές είναι και αεροδυναμικά σωστή χωρίς να κοπανάει.

Το εσωτερικό αξιοποιεί τις κυβισμένες γραμμές του αμαξώματος και τα πολύ κάθετα παράθυρα και παρμπρίζ για μέγιστη χρήση του χώρου. Το ταμπλώ δείχνει πολύ industrial με ένα τεράστιο ράφι και πολλά αξεσουάρ  για να κάνεις ο, τι θέλεις. Έχει δυο αερόσακους ενώ το μικρό τιμόνι φιλοξενεί, χειριστήρια –και για το-  smartphone docking station. Το smartphone τοποθετείται σε σχετική βάση και λειτουργεί ως ψηφιακό κλειδί, οθόνη πλοήγησης και πολυμέσων και μπορεί να συνδεθεί με το σπέσιαλ φορητό Bluetooth ηχείο που –εννοείται- είναι συμβατό με YouClip. Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτό, το εσωτερικό είναι η χαρά του YouClip (η πατέντα της Dacia με προσαρμοστήρες για μικρά, έξυπνα αξεσουάρ), με 11 σημεία αγκύρωσης διασκορπισμένα στο ταμπλώ, στις πόρτες και στο πορτμπαγκάζ. Η γυάλινη εμπρός οροφή που αποτελεί συνέχεια του εμπρός παρμπρίζ αυξάνει το φως και την αίσθηση χώρου, ενώ τα πλευρικά παράθυρα είναι συρόμενα (όπως στο…Renault 4L) για μείωση κόστους και βάρους.

Τέσσερις ενήλικες κάθονται άνετα, με τη θέση οδήγησης και του συνοδηγού να έχει τα χαρακτηριστικά άνεσης ενός Sandero. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα διευκολύνεται από το μεγάλο άνοιγμα των θυρών ενώ το εμπρός λεπτό κάθισμα γέρνει προς τα εμπρός για εύκολη πρόσβαση πίσω. Τα καθίσματα έχουν απλοποιημένη σχεδίαση με εμφανές πλαίσιο και mesh, λεπτό ύφασμα για να μην ιδρώνουν οι επιβάτες, ενώ τα εμπρός καθίσματα γίνονται ενιαία. Τα δε διάτρητα προσκέφαλα βοηθούν στην ελαχιστοποίηση του βάρους. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 70 L με τέσσερις επιβάτες έως 500 L με δύο επιβάτες, χάρη στο αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα. Μας έγινε δε και μια γουστόζικη επίδειξη με VR glasses με τα οποία είδαμε πώς είναι να βάζεις στο πορτμπαγκάζ ένα…πλυντήριο ρούχων!

Η προσέγγιση της Dacia με έμφαση στο βάρος κάνει το αυτοκίνητο 20% πιο ελαφρύ από το Spring. Λιγότερο βάρος σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες, λιγότερη ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή του και μικρότερη ενεργειακή κατανάλωση κατά τη χρήση, με στόχο τη μείωση στο μισό του ανθρακικού αποτυπώματος σε όλο τον κύκλο ζωής σε σύγκριση με τα κορυφαία σημερινά ηλεκτρικά οχήματα. Θα γίνει μέλος της Dacia; Οι μηχανικοί της φίρμας έχουν όλα τα φόντα για να το δημιουργήσουν. Αν γίνει πραγματικότητα μένει να το δούμε στο επόμενο διάστημα.

Νέο Dacia Spring: Βελτίωση στα σημεία για το EV city car

Μια ακόμα ανανέωση για το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, αυτή τη φορά για καλό σκοπό. Βλέπετε, το αυτοκίνητο ανανεώθηκε εκεί που … χώλαινε. Νέα μπαταρία LFP στο δάπεδο ενεργειακής χωρητικότητας 24,3 kWh μαζί με αναβαθμίσεις στο πάτωμα με καλύτερο ζύγισμα και χαμηλό κέντρο βάρους, νέο σύνολο κινητήρα, inverter κιβωτίου, αντιστρεπτική ράβδος εμπρός για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και του… στρίβειν, βελτιώσεις στην αεροδυναμική, 15άρες ζάντες και βέβαια εκ βάθρων αναβάθμιση στο εσωτερικό με μεγάλες οθόνες και πλήρεις διασυνδέσεις. Διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις ισχύος, 70 ή 100 PS και με αυτονομία που αγγίζει τα 225 km. Δείχνει πιο… κανονικό αυτοκίνητο από πριν, επικαιροποιημένο σε όσα περιμένει ο οδηγός, εξαιρετικά φροντισμένο και είναι όπως πάντα συμμαζευμένο, ευέλικτο και πρακτικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σε ποια χώρα το Dacia Spring πωλείται στην τιμή ηλεκτρικού ποδηλάτου;

To Dacia Duster αποκτά καρότσα και μεταμορφώνεται σε pickup - Διαθέσιμο στην Ευρώπη

Dacia: Νέα υβριδική τετρακίνητη έκδοση διπλού καυσίμου 154 PS για Duster και Bigster