Με την παρουσίαση της iX3, η BMW αποκάλυψε πλησίον της και μία έκδοση προπαραγωγής της i3 (βλ. κεντρική φωτογραφία), δείχνοντας ότι η σεντάν έκδοση της Σειράς 3 θα κρατήσει σημαντική θέση στην γκάμα της μάρκας.
Όπως τα περισσότερα νέα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας, έτσι και η i3 θα έχει σχεδιασμό άμεσα εμπνευσμένο από τη Neue Klasse, που πέρα από μία πλατφόρμα τεχνολογίας και «άρμα» εξηλεκτρισμού, αποτελεί και σχεδιαστική φιλοσοφία.
Το αυτοκίνητο έχει ήδη βγει στους δρόμους για δοκιμές όντας άκρως καμουφλαρισμένο, επιβεβαιώνοντας πως αυτό που είδαμε ως έκδοση προπαραγωγής στην IAA Mobility του Μονάχου είναι το προϊόν που έχουν ως τώρα έτοιμο οι Βαυαροί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η i3 θα προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις, ενώ αρχικά θα προσφέρεται σε έκδοση 50 xDrive, όπως έγινε και με την iX3, ενώ θα έρθει και «καυτή» έκδοση M3, η οποία αναμένεται το 2028 και πρόκειται να εξοπλίζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Σε κάθε περίπτωση, σε πρώτο στάδιο η i3 θα έχει παρόμοια απόδοση με την iX3, δηλαδή 470 PS και 645 Nm ροπής.
Θα διαθέτει μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβάλτιου (NMC) με ενεργειακή χωρητικότητα 108 kWh, ικανή να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 800 km, αφού βασίζεται στην πλατφόρμα Gen6 αρχιτεκτονικής 800V, που επιτρέπει φόρτιση με ισχύ 400 kW.
Παράλληλα, η BMW θα ανανεώσει και την θερμική έκδοση του μοντέλου που δεν πρόκειται να «εξαφανιστεί». Θα βασίζεται στη γνωστή αρχιτεκτονική CLAR, και θα μοιάζει με την ηλεκτρική της «αδερφή».
Αυτό που αναμένεται να «δανειστεί» η αμιγώς ηλεκτρική Σειρά 3 από την θερμική είναι η έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά και την καλή ισορροπία, κάτι που οι μηχανικοί της BMW έχουν βάλει ψηλά στους στόχους τους. Σε αυτό το πλαίσιο θα ενσωματωθεί και το σύστημα 'Heart of Joy', που ενώνει όλα τα στοιχεία της οδηγικής εμπειρίας για να επιτρέπει ταχύτερες και πιο διαισθητικές αντιδράσεις.
Στο εσωτερικό, η νέα i3 θα επωφεληθεί από το Panoramic iDrive, ένα προηγμένο σύστημα infotainment με μία τεράστια οθόνη, που η εταιρεία διατείνεται ότι προσφέρει μία πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών κατά την οδήγηση, πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Τέλος, ο επικεφαλής σχεδιασμού του BMW Group, Adrian van Hooydonk, έχει επιβεβαιώσει ότι σε δεύτερο χρόνο θα έρθει και μία έκδοση Touring, μαζί με νέες επιλογές στα κινητήρια σύνολα.
Η νέα i3 αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα μέσα στο 2026, χωρίς να έχει γίνει σαφές πότε θα φτάσει στις αγορές.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BMW M4 CS 2025: Οδηγούμε το εκρηκτικό κουπέ των 550 PS στα Μέγαρα
BMW: Δείτε πώς θα αλλάξει η Neue Klasse τη σχεδίαση της M3 (photos)
BMW M7: Το super sedan που όλοι θα ήθελαν και δεν ήρθε ποτέ (photos)