Είστε έτοιμοι; Δείτε πότε το κόστος παραγωγής των EV θα είναι φθηνότερο απ' τα θερμικά


Σύμφωνα με αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, η στιγμή που το κόστος παραγωγής των EV θα πέσει... στα τάρταρα είναι πολύ κοντά.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE AG, TESLA
  • 9/3/2024

Ο εξηλεκτρισμός υιοθετείται από όλο και περισσότερους κατασκευαστές, με τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται και -κατ' επεκταση- κυκλοφορούν στους δρόμους, να πληθαίνουν. Σύμφωνα με έρευνες, τα EV θα έχουν πολύ σύντομα μικρότερο κόστος παραγωγής από το αντίστοιχο των θερμικών.

Τη δική του πρόβλεψη για το πόσο σύντομα αναμένεται να γίνει αυτό έκανε ο Pedro Pacheco, αντιπρόεδρος του τμήματος ερευνών στην Gartner, εταιρεία επιχειρηματικής συμβουλευτικής, ο οποίος υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταλήξουν να είναι φθηνότερα στην κατασκευή, σε σχέση με τα θερμικά, μέχρι το 2027.

Αυτό οφείλεται τόσο στην πτώση του κόστους των μπαταριών, όσο και στην υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων παραγωγής, όπως το επονομαζόμενο gigacasting της Tesla, στο οποίο, μεγαλύτερα μέρη του αυτοκινήτου κατασκευάζονται ως ένα κομμάτι, κι όχι ως μικρότερα επιμέρους.

«Η Tesla κι άλλοι έχουν βρει τρόπους να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με έναν νέο, πρωτοποριακό τρόπο,» είπε ο Pacheco, μιλώντας στο Automotive News Europe.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το gigacasting μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής του αμαξώματος των οχημάτων κατά τουλάχιστον 20%, ενώ περαιτέρω εξοικονόμηση μπορεί να γίνει με τη χρήση της μπαταρίας ως δομικού μέρους του αυτοκινήτου. Τεχνικές σαν κι αυτές θα φέρουν τα EV στο ίδιο επίπεδο με τα θερμικά μοντέλα «πολύ πιο γρήγορα απ' όσο υπολογίζαμε,» όπως αναφέρει ο Pacheco.

Πλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα θα συγκρίνονται απευθείας με εκείνα που φέρουν ΜΕΚ, κάτι που θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν «ένα συνολικά εξαιρετικό προϊόν που θα μπορεί να τα βάλει με μία ΜΕΚ. Προχωράμε προς μία νέα φάση που τα BEV δεν μπορούν να πωληθούν ως εφευρέσεις ή περιβαλλοντικά φιλικές λύσεις,» τόνισε ο αναλυτής της Gartner.

Αυτό που θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο είναι οι αποκλειστικά για EV πλατφόρμες. Υιοθετώντας μία τέτοια, οι κατασκευαστές έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν γραμμές παραγωγής που ταιριάζουν στα ακριβή χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα μία μικρότερη σε μέγεθος κινητήρια μονάδα κι ένα επίπεδο πάτωμα.

Στον αντίποδα, οι πλατφόρμες που υποστηρίζουν τόσο EV όσο θερμικά μοντέλα, περιορίζουν τις «περικοπές» που μπορεί να κάνει μία εταιρεία, αφού απαιτείται επιπλέον χώρος για το ντεπόζιτο καυσίμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Musk: «Οι Κινέζοι θα μας διαλύσουν» - Τι προτείνει για την αντιμετώπισή τους

Κίνα: Η BYD έριξε την Volkswagen από την κορυφή της αγοράς για πρώτη φορά μετά το 2008

Η Tesla μπαίνει στο «χορό» των φθηνών EV - Πότε ξεκινά η παραγωγή του