Musk: «Οι Κινέζοι θα μας διαλύσουν» - Τι προτείνει για την αντιμετώπισή τους


Ο Elon Musk κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: Οι Κινέζοι κατασκευαστές πλησιάζουν πιο απειλητικά απ' ό,τι περίμενε ο δυτικός κόσμος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ - ΦΩΤΟ: BYD, TESLA/YOUTUBE
  • 26/1/2024

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει για τα καλά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αυξάνοντας με εκθετικό ρυθμό τα φθηνότερα μοντέλα που εισάγουν στη Γηραιά Ήπειρο και προκαλώντας ανησυχία στους εγχώριους κατασκευαστές. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ΕΕ ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια εκτεταμένη έρευνα, προκειμένου να διαπιστώσει αν η επιβολή δασμών που θα ανακόψουν αυτή τη δυναμική είναι απαραίτητη, για λόγους ισότιμου ανταγωνισμού με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, μιλώντας με αναλυτές της αγοράς, προέβλεψε ότι οι κινεζικές εταιρείες θα «διαλύσουν» τους ανταγωνιστές τους παγκοσμίως, αν δεν επιβληθούν δασμοί. Το σχόλιο αυτό έρχεται ως αντίδραση στο γεγονός ότι η BYD προσπέρασε την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το τελευταίο τρίμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι η δική του εταιρεία κατάφερε, τελικά, να διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου σε πωλήσεις κατασκευαστή EV παγκοσμίως.

«Αν δεν επιβληθούν δασμοί στις εισαγωγές, οι Κινέζοι θα καταστρέψουν τις περισσότερες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες. Είναι υπερβολικά καλοί», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla ήταν εκείνη που ξεκίνησε τον «πόλεμο» των τιμών το περασμένο έτος, στην προσπάθειά της να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, φτάνοντας όμως πολύ κοντά στο όριο περιθωρίου κέρδους της και προκαλώντας ανησυχία στους επενδυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτό είναι κάτι που οι Κινέζοι δε χρειάζεται να κάνουν, αφού έχουν καταφέρει να προμηθεύονται πρώτες ύλες αποκλειστικά από σταθερές εφοδιαστικές αλυσίδες, χωρίς να επηρεάζονται από τις πολιτικοοικονομικές αναταράξεις που ταλανίζουν την Ευρώπη και τη Δύση γενικότερα. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνουν να διατηρούν το κόστος των EV τους χαμηλό, κάτι που τους επιτρέπει να κινούνται, να εξελίσσονται και να επεκτείνονται πολύ πιο γρήγορα από τους Ευρωπαίους αντιπάλους τους.

Παρόμοια στάση με την Ευρώπη φαίνεται ότι επιδιώκουν να κρατήσουν κaι οι ΗΠΑ, με τον Πρόεδρο Joe Biden να εκφράζεται κατά της κινεζικής κυριαρχίας στον τομέα της αυτοκίνησης. Είχε δηλώσει ότι η Κίνα είναι αποφασισμένη να βρεθεί στην κορυφή της αγοράς EV και ότι «δε θα αφήσει να συμβεί αυτό».

Σύμφωνα με τον Ross Gregory, οικονομικό σύμβολο κι αναλυτή της New Electric Partners, τόσο η Ευρώπη, όσο κι οι ΗΠΑ, θα πρέπει να εισάγουν νέα νομοσχέδια που δίνουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων τους «το χρόνο να χτίσουν μία διαφοροποιημένη εφοδιαστική αλυσίδα», πέρα από το να επιβάλουν δασμούς στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Tesla μπαίνει στο «χορό» των φθηνών EV - Πότε ξεκινά η παραγωγή του

Η Zeekr ξεκίνησε τις παραδόσεις στην Ευρώπη – Ποια χώρα παρέλαβε τα πρώτα οχήματα

Έρευνα: Οι Κινέζοι «απειλούν» τη Δύση - Το μερίδιο που θα έχουν στην αγορά αυτοκινήτου το 2030