Επίσημο: Σε ισχύ οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα κινεζικά αυτοκίνητα - Οι επιβαρύνσεις ανά εταιρεία


Η Κομισιόν επιβάλει κλιμακωτούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανάλογα με το ποιοι κατασκευαστές συνεργάστηκαν μαζί της στην έρευνα που πραγματοποιεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 4/7/2024

Η ετυμηγορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα έγινε, πλέον, επίσημα γνωστή. Η Κομισιόν ανακοίνωσε τους επιπρόσθετους δασμούς που επιβάλει στις κινεζικές (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανίες - πέραν του 10% που ισχύει ήδη - και αυτοί δεν είναι ίδιοι για όλα τα brands.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι η έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις των κινεζικών EV παραμένει σε εξέλιξη (σ.σ. θα ολοκληρωθεί στις 2 Νοεμβρίου), ωστόσο το προσωρινό συμπέρασμα είναι ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται πράγματι από αθέμιτες επιδοτήσεις, που προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημιάς στους κατασκευαστές EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι, είχε έρθει σε επαφή με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει μαζί τους τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων με πρακτικές που θα είναι αποδεκτές από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Η Κομισιόν επιβεβαίωσε ότι οι επιπρόσθετοι δασμοί - τους χαρακτηρίζει «αντισταθμιστικούς» - είναι προσωρινοί και θα εφαρμοστούν από την 5η Ιουλίου, όπως είχε προγραμματιστεί. Παράλληλα προσθέτει ότι θα εισπράττονται μόνο εάν και όταν επιβληθούν οι οριστικοί δασμοί.

Οι νέες, προσωρινές, επιβαρύνσεις δεν είναι οριζόντιες σε όλες τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά διαμορφώνονται ανάλογα με το ποιες συνεργάστηκαν με την ΕΕ στην έρευνα που παραμένει σε εξέλιξη και αν περιλαμβάνονται στο σχετικό δείγμα.

Έτσι, τα EV της BYD επιβαρύνονται με 17,4%, της Geely με 19,9% και της SAIC με 37,6%. Είναι οι τρεις εταιρίες που περιλαμβάνονται στο δείγμα. Οι κατασκευαστές BEV στην Κίνα οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν περιλαμβάνονται στο δείγμα ελέγχου θα επιβαρυνθούν με 20,8%, που προέκυψε ως σταθμισμένος μέσος όρος, ενώ οι παραγωγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα θα έχουν επιβάρυνση 37,6%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δασμοί δεν θα επιβληθούν μόνο στα κινεζικά brands αλλά σε όποια αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει τα EV της στην Κίνα και στη συνέχεια τα φέρνει στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα - μεταξύ άλλων - οι Tesla, BMW, Volvo και Dacia.

Στην ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι η Tesla ζήτησε και θα λάβει ξεχωριστό, εξατομικευμένο ποσοστό πρόσθετης επιβάρυνσης, όταν οι δασμοί οριστικοποιηθούν. Επιπλέον, ξεκαθαρίζει ότι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα δεν επιλέχθηκε στο τελικό δείγμα και επιθυμεί να μελετηθεί ξεχωριστά, μπορεί να ζητήσει ταχεία επανεξέταση, αμέσως μετά την επιβολή των οριστικών δασμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ferrari: «Οι Ευρωπαίοι έχουν το πρόβλημα - Δεν υπάρχει πόλεμος με την Κίνα»

Οι ΗΠΑ «πολεμούν» την Κίνα, όμως το 76% των νέων Αμερικανών θα αγόραζε κινέζικο EV

BMW: «Υπερβολική η απειλή που νιώθουμε από τα κινεζικά EV» - Τι φοβούνται οι Γερμανοί