Μια νέα γερμανική μελέτη βάζει τέλος στις ανησυχίες ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να εκθέτουν τους επιβάτες σε επικίνδυνα επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου (ADAC) πραγματοποίησε πρόσφατα μια εκτενή έρευνα σχετικά με τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία στα ηλεκτρικά οχήματα.
Κατά την έρευνα διερευνήθηκαν οι περιπτώσεις έντεκα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, δύο υβριδικων και ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Οι μηχανικοί τοποθέτησαν αισθητήρες σε μια ανθρωπόμορφη κούκλα και πραγματοποίησαν μετρήσεις σε διαφορετικές θέσεις καθίσματος, τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη φόρτιση.
Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πιο επικίνδυνα από οποιοδήποτε σύγχρονο όχημα και σε ορισμένες περιπτώσεις εκπέμπουν ακόμη χαμηλότερα επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής δραστηριότητας, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν στο χώρο των ποδιών, μακριά από το κεφάλι και τον κορμό, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι από τις πιο ισχυρές ενδείξεις προήλθαν από τα θερμαινόμενα καθίσματα, όχι μόνο στα ηλεκτρικά, αλλά και στα υβριδικά και το θερμικό όχημα της μελέτης. Σύμφωνα με την ADAC, τα ηλεκτρικά πεδία και οι πυκνότητες ρεύματος που αναπτύσσονται στο ανθρώπινο σώμα υπό αυτές τις συνθήκες παραμένουν πολύ κάτω από τα προτεινόμενα όρια ασφαλείας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν αντίστοιχες μετρήσεις και κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) προκάλεσε ισχυρότερες μετρήσεις γύρω από το βύσμα τη στιγμή έναρξης της διαδικασίας, αλλά και αυτές παρέμειναν εντός των προβλεπόμενων ορίων ασφαλείας. Και ενώ η ταχεία φόρτιση (DC) λειτουργεί με μεγαλύτερη ισχύ, παρήγαγε τελικά ασθενέστερα πεδία σε σχέση με τη βραδύτερη φόρτιση AC.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα για τους φορτιστές: Ανέφικτος ο στόχος της Ε.Ε. για το 2030 - Τι ισχύει στην Ελλάδα
Έρευνα: 5 φορές πιο ρυπογόνα από τις μετρήσεις τα PHEV - «Μολύνουν σχεδόν όσο τα βενζινοκίνητα»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ