Κάθε χρόνος που περνά μας φέρνει πιο κοντά στην απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2035, όμως οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων δεν τα αποχωρίζονται εύκολα, έχοντας γνώση της συμπεριφοράς τους, αλλά και τη δυνατότητα της επιδιόρθωσής τους σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος.
Αυτό το γεγονός κάνει εξαιρετικά δύσκολη για ορισμένους την αλλαγή αυτοκινήτου, και πολύ περισσότερο τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, το κόστος για την αγορά ενός νέου οχήματος καθίσταται απαγορευτικό για μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού.
Όχι τυχαία, η Ελλάδα έχει τον πλέον γηρασμένο στόλο ΙΧ στην Ευρώπη, καθώς στοιχεία του ACEA αναφέρουν ότι από τα 5.613.164 αυτοκίνητα που βρίσκονται στους ελληνικούς δρόμους,τα 4.504.973 ήταν ηλικίας άνω των 10 ετών, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων να φτάνει τα 17,5 έτη.
Σύμφωνα με έρευνα της S&P Global, οι ιδιοκτήτες θερμικών οχημάτων τείνουν να τα κρατούν στους δρόμους όλο και περισσότερο. Επίκεντρο της έρευνας ήταν οι ΗΠΑ, με τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ να διατηρούνται για 12,6 χρόνια κατά μέσο όρο.
Αντιθέτως, τα ηλεκτρικά οχήματα αντικαθίσταται πολύ ταχύτερα, μιας και ο μέσος όρος του χρόνου που κρατά ένας οδηγός ένα EV φτάνει τα 3,6 έτη, γεγονός που εξηγείται από ένα παράδοξο: επειδή είναι πιο ακριβά κατά μ.ο. από τα θερμικά αυτοκίνητα, οι αγοραστές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα επιλέξουν αλλάζουν πιο συχνά μοντέλα, ενώ όλο και περισσότερες εταιρείες leasing προσθέτουν ηλεκτροκίνητες επιλογές, με το μέσο συμβόλαιο να διαρκεί 4 χρόνια.
Η επιλογή του leasing, δε, είναι πολύ δημοφιλής σε ό,τι αφορά τα EV, καθώς οι πελάτες αποφεύγουν το ρίσκο της αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος λόγω του πιθανώς υψηλού κόστους συντήρησης και επισκευής του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Στα ύψη το κόστος στάθμευσης στην Ελλάδα - Η θέση της στον κόσμο
Έρευνα: Πάτωσε η Ελλάδα στην αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας - Στα ύψη οι θάνατοι από τροχαία