Γερμανία: Τέλος στην κρατική επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Κόπηκε «μαχαίρι» η επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία, με το πρόγραμμα να ολοκληρώνεται μετά από 7 χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI AG
  • 21/12/2023

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων κι η Ελλάδα με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά,» προσφέρουν κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας τη μετάβαση στις «πράσινες,» εξηλεκτρισμένες μετακινήσεις ευκολότερη. Μία εξ αυτών ήταν μέχρι τώρα κι η Γερμανία, η οποία έρχεται να ταράξει τα νερά στον χώρο της αυτοκίνησης με μία πολύ σημαντική απόφαση.

Πιο συγκεκριμένα, το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε στις 16 Δεκεμβρίου ότι οι αιτήσεις για επιδότηση θα ολοκληρωθούν στις 17 του μηνός. Φυσικά, αυτό δεν ισχύει για όσες πληρωμές έχουν ήδη λάβει έγκριση, όπως και για τις αιτήσεις που δεν έχουν διεκπεραιωθεί ακόμη.

Η μέχρι τώρα ισχύουσα νομοθεσία προέβλεπε τη μείωση του κόστους των EV κατά 4.500 ευρώ, για οχήματα με κόστος κατώτερο των 40.000 ευρώ, και κατά 3.000 ευρώ, για μοντέλα των οποίων η τιμή κυμαινόταν από 40.000 ευρώ έως 65.000 ευρώ. Το αρχικό πλάνο της κυβέρνησης ήταν να κάνει σταδιακές μειώσεις στην επιδότηση, όμως αυτό δε συνέβη, αφού η οικονομική βοήθεια κόπηκε «μαχαίρι».

Ο λόγος πίσω από τον τερματισμό των επιδοτήσεων είναι οικονομικού χαρακτήρα. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μειώσει τον προϋπολογισμό της χώρας κατά 60 δις ευρώ για το 2024, μετά την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας να ανακατανείμει τους πόρους της χώρας για τα επόμενα έτη. Ένα από τα «θύματα» αυτής της απόφασης ήταν κι οι επιδοτήσεις για EV.

Τα στοιχεία της κυβέρνησης αναφέρουν ότι από την έναρξη του προγράμματος, το 2016, έχουν δοθεί συνολικά 10 δις ευρώ μέσω αυτού, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 2,1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα και 800.000 PHEV. Το Υπουργείο Οικονομικών και Κλίματος χαρακτήρισε το πρόγραμμα ιδιαίτερα επιτυχημένο, λέγοντας μάλιστα ότι έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση του ηλεκτρισμού στον κόσμο της αυτοκίνησης και των μεταφορών.

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, αυτή η απόφαση αναμένεται να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο το έργο της κυβέρνησης να βγάλει 15 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της χώρας πριν το 2030. Εκτιμάται ότι οι ταξινομήσεις EV πρόκειται να μειωθούν κατά έως και 200.000 μονάδες για το 2024.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να υποστηρίξουν τις αγορές των οδηγών για το υπόλοιπο του 2023 και για τμήμα του 2024, χορηγώντας εκείνες τις επιδοτήσεις. Ενδεικτικά, η Volkswagen θα προσφέρει επιδότηση 6.750 ευρώ σε όσους πελάτες της παρήγγειλαν ένα μοντέλο της σειράς ID πριν τις 15 Δεκεμβρίου, ενώ για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως και τις 31 Μαρτίου 2024, θα λάβουν έκπτωση 4.500 ευρώ.

Στο ίδιο μήκος κύματος, Audi και Mercedes θα παρέχουν το πλήρες ποσό της επιδότησης που θα λάμβαναν οι αγοραστές που έκαναν την παραγγελία τους πριν τις 16 Δεκεμβρίου κι η ημερομηνία παράδοσης είναι πριν το τέλος του 2023. Η Stellantis έκανε γνωστό ότι θα χρηματοδοτήσει κι εκείνη τις επιδοτήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ η Kia θα προβεί σε μειώσεις έως τις 31 Μαρτίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia Spring: Το φθηνότερο EV της ελληνικής αγοράς - Δείτε τη νέα τιμή του

Επίσημο: Παρατείνεται για 4 μήνες και ενισχύεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

Στην Πτολεμαΐδα το πρώτο «Πράσινο Ταξί» που έλαβε επιδότηση αγοράς - Ποιο ήταν το ποσό