Για αυτό τον λόγο μένουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους – Δεν είναι η μπαταρία


Αν έπρεπε να μαντέψει κάποιος, η προφανής απάντηση θα ήταν η άδεια από ενέργεια μπαταρία. Ωστόσο, τα στοιχεία αναδεικνύουν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/2/2024

Ο πάροχος οδικής βοήθειας στην Αγγλία Start Rescue επεξεργάστηκε στοιχεία που είχε στη διάθεσή του και αποκάλυψε τον πιο συχνό λόγο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μένουν στη μέση του δρόμου. Αν έπρεπε να μαντέψει κανείς, η προφανής απάντηση θα ήταν η άδεια από ενέργεια μπαταρία.

Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Όπως αναφέρει η Start Rescue το 29% των κλήσεων που δέχεται από οδηγούς EV, δηλαδή σχεδόν 1 στις 3, είναι για σκασμένο ελαστικό. Αν νομίζετε πάντως ότι αυτό συμβαίνει μόνο στα ηλεκτρικά κάνετε -ξανά- λάθος.

Τα δεδομένα είναι σχεδόν ίδια και για τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ αφού τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές, για να μειώσουν τα κόστη και το βάρος των οχημάτων, έχουν αφαιρέσει τις ρεζέρβες από τον εξοπλισμό τους. Στη θέση τους έχουν τοποθετήσει κιτ επιδιόρθωσης τα οποία όμως δεν μπορούν να δώσουν λύση στις περιπτώσεις που οι τρύπες των ελαστικών είναι μεγάλα.

Η Start Rescue σημειώνει ότι το αυξημένο βάρος των EV λόγω της μπαταρίας επιδεινώνει την κατάσταση με αποτέλεσμα τα περισσότερα από αυτά να ακινητοποιούνται στον δρόμο όταν το ελαστικό εμφανίσει διαρροή. Γενικά τα ελαστικά αποδεικνύονται ένα σημαντικό ζήτημα για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων και περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Το δεύτερο πιο συχνό πρόβλημα για το οποίο οι οδηγοί των EV καλούν οδική βοήθεια είναι η άδεια μπαταρία. Δεν αναφερόμαστε στο σύστημα μπαταριών που βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινήτηρα. Μιλάμε για την μπαταρία των 12V που διαθέτουν και τα θερμικά αυτοκίνητα και εξυπηρετεί δευτερεύουσες ανάγκες τροφοδοσίας, όπως τη λειτουργία του ηχοσυστήματος, των φλας, των υαλοκαθαριστήρων, του κεντρικού κλειδώματος, κ.λπ.

Η ηλεκτρονική μονάδα κάθε συστήματος παίρνει ενέργεια από συσσωρευτή χαμηλής τάσης και υπάρχει διαφορετικό κύκλωμα το οποίο είναι αυτόνομο από αυτό της υψηλής. Αυτός ο διαχωρισμός επιτρέπει την αποσύνδεση του κυκλώματος υψηλής τάσης σε περίπτωση που απαιτηθεί, για παράδειγμα όταν το όχημα ακινητοποιηθεί εξαιτίας μίας σύγκρουσης.

Σε μια τέτοια περίπτωση, κανείς από τους επιβάτες, τους υπαλλήλους της οδικής βοήθειας, τους αστυνομικούς ή τους διασώστες δεν θα ήθελε να βρεθεί αντιμέτωπος με (ενδεχόμενη διαρροή από) ένα κύκλωμα 400 Volt ή 800 Volt, πλησιάζοντας στο αυτοκίνητο.

Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα στοιχεία της Start Rescue σημειώνουν ότι τα ηλεκτρικά είναι λιγότερο επιρρεπή σε σχέση με τα θερμικά σε κλήσεις λόγω άδειας μπαταρίας των 12V. Για τα EV αυτές οι περιπτώσεις αντιπροσωπεύουν το 23,7 των κλήσεων ενώ στα θερμικά το 29,7%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο ρόλος της κόκκινης και της κίτρινης κουκίδας στα ελαστικά (photos)

Χειμερινά ελαστικά: Βρείτε όλες τις απαντήσεις για τη χρησιμότητά τους

Michelin Uptis: Τα ελαστικά χωρίς αέρα πάτησαν για πρώτη φορά στους ευρωπαϊκούς δρόμους