GM: Ηλεκτρικό με φόρτιση από δύο πρίζες; Κι όμως γίνεται!


Η GM έχει έτοιμη αυτή την πολύ έξυπνη ιδέα και κατέθεσε ήδη την σχετική πατέντα. Που βασίζεται η τεχνολογία φόρτισης από δύο θύρες.  

  • 30/5/2022

Με την έλευση της ηλεκτροκίνησης και την αναμενόμενη εξάπλωση της ένα από τα πολλά καινούργια προβλήματα που έχουν οι οδηγοί, εκτός της αυτονομίας, είναι η φόρτιση και ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων.

Ενώ μέχρι τώρα η συνήθης πρακτική των εταιρειών είναι να κάνουν πιο ισχυρές τις μπαταρίες τους και πιο γρήγορους τους φορτιστές, αφού ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας εξαρτάται από το ρεύμα του εξωτερικού φορτιστή, αλλά και το ρεύμα που μπορεί να «σηκώσει» το αυτοκίνητο, η GM είχε μία διαφορετική και πολύ έξυπνη ιδέα.

Η νέα πατέντα που κατέθεσε η General Motors στην αρμόδια υπηρεσία πατεντών των ΗΠΑ με το σχετικό σκίτσο που παραθέτουμε αφορά τη δυνατότητα πολλών θυρών φόρτισης σε ένα ηλεκτρικό όχημα και είχε τον πολύ μακρύ τίτλο “Adaptive Fast-Charging of Multi-Pack Battery System in a Mobile Platform Having Dual Charge Ports”.

H πατέντα αυτή θα μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα σχετικά στην υπάρχουσα ηλεκτρική πλατφόρμα Ultium, η οποία έχει 12 modules μπαταριών που είναι συνδεδεμένα σε σειρά για να δημιουργήσουν ένα μεγάλο πακέτο μπαταρίας. Αυτή είναι συνδεδεμένη παράλληλα με ένα δεύτερο απόλυτα ίδιο πακέτο, με τον ίδιο αριθμό modules, δημιουργώντας στην ουσία μία δεύτερη “μπαταρία” στο ίδιο αυτοκίνητο.

Μέσα από μία σειρά από συστήματα ελέγχου, η πατέντα της GM δίνει τη δυνατότητα στα δύο πακέτα μπαταριών να μπορούν να φορτιστούν ένα κάθε φορά ή και τα δύο μαζί, με την ύπαρξη δύο ξεχωριστών θυρών φόρτισης στο αμάξωμα.

Αυτό θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα στον οδηγό του οχήματος να φορτίζει για παράδειγμα, το ένα πακέτο μπαταριών στα 800V και το άλλο στα 400V ή και τα δύο ταυτόχρονα στα 400V. H GM λέει ότι η δυνατότητα αυτή θα ήταν πολύ χρήσιμη για στόλους ηλεκτρικών οχημάτων και σε εργασιακά περιβάλλοντα με πολλά διαφορετικά οχήματα.

Επιπλέον, παράλληλα προσφέρει και την δυνατότητα χρήσης ως ενεργειακής πηγής, την ίδια στιγμή δηλαδή που φορτίζει από τη μία θύρα, να δίνει ρεύμα σε διάφορες ηλεκτρικές συσκευές και εργαλεία από την άλλη θύρα.

Αρχικά, η πατέντα και το σκίτσο που κατατέθηκε δείχνει και τις δύο θύρες φόρτισης να βρίσκονται στην ίδια πλευρά, αν και σε μεταγενέστερο στάδιο θα μπορούσαν να είναι σε διαφορετικά σημεία στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου για να κάνουν πιο απλή την διαδικασία φόρτισης και το παρκάρισμα σε θέσεις για φορτιστές. Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο αν η GM βάλει την τεχνολογία αυτή στην παραγωγή, όμως προκαλεί ενδιαφέρον ότι η αμερικάνικη εταιρεία σκέφτεται νέες λύσεις για την ιδιαίτερα εξελιγμένη πλατφόρμα Ultium που μπορεί να υποστηρίξει πολλές έξυπνες νέες ιδέες.